Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: André Villas-Boas

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15337

• Anton
  • Anton's profilbilde
Ganske fornøyd med AVB, men det som har skuffet meg med ham er at han ikke roterer særlig mye mer enn Harry. Hiver utpå Dembele/Lennon/Bale selv om de av og til har vært langt fra klar. Carroll kunne vikariert for Dembele i mye større grad enn han har fått gjort, samme med Townsend for Lennon/Bale før han ble utlånt. De er begge god nok til å spille mot PL-motstand. En lang periode spilte Parker også 2 ganger i uken, 90 min., med Livermore, Huddlestone og Carroll tilgjengelig. Parker spilte i tillegg meget dårlig i mesteparten av kampene.

Et veldig godt eksempel er Fulham hjemme. Etter 120 min borte mot Inter, burde det vært gjort langt flere utskiftninger. Uthvilte unggutter som Carroll og Livermore burde definitivt vært god nok for å spille en slik kamp. Er de ikke det, ja da er de gamle nok til at de aldri vil bli gode nok. Hadde troen på at AVB var mer av typen som raskt slapp til de unge spillerne med "sink or swim-holdning", men virket flere ganger som han kviet seg for akkurat det.
COYS
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Kristian

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15340

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Anton skrev:
Uthvilte unggutter som Carroll og Livermore burde definitivt vært god nok for å spille en slik kamp. Er de ikke det, ja da er de gamle nok til at de aldri vil bli gode nok.

Det er nok akkurat her problemet ligger. Vi har mange spillere med en fotballfremtid, men få med en Tottenham-fremtid. Unguttene under 20 har fortsatt en vei å gå før de er kan implementeres i A-laget, og de som er i en alderskategori der gode spillere normalt får mer spilletid er ikke gode nok, selvom de for all del er gode nok for PL generelt.

Det er ikke nok å kunne slå pene passninger, takle rente, løpe mye og vende bra. En ung spiller vil alltid være et spesielt egnet mål for å bli tilintegjort av motstanderne, med forskjellige knep og triks. Det er nok vesentlig enklere å anonymisere Carroll, Livermore og Kane enn Dembele, Huddlestone og Adebayor. Det er en risk en alltid tar med å slippe til spillere som er NESTEN klare, man kan i effekt ende opp med 1 spiller færre på banen pr. ungutt. Enkelte spillere klarer fortsatt anonymisere Bale i store deler av kampen. Da er det ikke rart at vi ikke helt ser killer-instinktet i Carroll enda.

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15342

• Anton
  • Anton's profilbilde
Greit nok, men jeg vil ikke si Carroll er dårligere enn Cleverly, Henderson, Ramsey eller Gibson. Alle har spilt mange kamper for lag i toppen av PL. Selvfølgelig mener jeg Dembele er en god del bedre, men i hjemmekamper mot lag som Fulham, Wigan osv er han en spiller som absolutt er god nok. Spesielt når Dembele er skadet eller utslitt.
COYS

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15350

• RH
  • RH's profilbilde
Øyvind Haaland skrev:
Vi har mange spillere med en fotballfremtid, men få med en Tottenham-fremtid.

Dette er et syn jeg deler 100 %. Dessverre får man kanskje si, men ser man på realitene blir det ganske klart. Vi har ambisjoner om å bli et stabilt CL-lag. For å oppnå det kreves fotballspillere med helt spesielle ferdigheter. At man er et stort talent, og kanskje også over tid vil inneha greit PL-nivå, holder ikke. Vi vil kanskje få fram en god nok spiller fra eget akademi hvert 3. år. Misforstå meg rett, jeg er full tilhenger at akademiet, men hvis vi baserte oss på at hovedtyngden av spillerne våre skulle komme derfra, ville vi fort ende opp som en gjennomsnittlig PL-klubb.

Jeg hører veldig mange Spurs-supportere (og for så vidt også supportere av andre klubber) snakke om at vi i større grad må satse på egne talenter fordi vi ikke har råd til å kjøpe etablerte stjerner. Det siste er jo delvis riktig, de største stjernene får vi ikke, men skal vi bli bedre over tid må stallen vår primært styrkes gjennom kjøp av (relativt) etablerte spillere som har bevist at de holder et visst nivå. Disse kan gjerne være unge (la oss si 23-26 år), men de bør ha vist noe i en av de bedre ligaene i Europa og/eller på landslag. Noen "gullegg" kan vi alltids finne i Europas bakgårder (Modric), men også her vil det gå lang tid mellom hver gang vi finner en spiller som i løpet av noen sesonger er på CL-nivå. Så vil jo en konsekvens av dette være at vi risikerer tap av noen "late bloomers", men det får så være. De vil nok i det minste ikke være av Bale-kaliber.

Og til Anton: Dette var ikke kritikk av ditt syn på Carroll. Han er en av de jeg har tro på blant våre egne yngre spillere, og jeg skulle gjerne sett han spille mer i vår tatt i betraktning at Sandro var skadet og Parker leverte under pari.
Siste endring: 7 år 4 måneder ago av RH.

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15351

• Anton
  • Anton's profilbilde
Enig der. Mener også det er svært få som er/blir god nok til å være førstevalg, men jeg mener flere er god nok til å være squad-spillere/rotasjonsspillere. Townsend mener jeg er god nok til å avlaste Bale/Lennon mot de fleste lagene i PL, samme med Carroll/Dembele, Livermore/Parker og Caulker. Dette er også eneste måten de eventuelt vil bli god nok for Spurs, nemlig muligheter til å spille seg inn på laget.
COYS

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15352

• RH
  • RH's profilbilde
Ja, jeg har tidligere tatt til ordet for å selge flere av våre "eldre" spillere (Daws, Parker, Dempsey, Ade, BAE), bruke pengene hefra på 2-3 virkelige kvalitetsspillere og fylle opp de resterende plassene i troppen med egne yngre. Vi må imidlertid ikke gå i den fellen å bli for avhengige av akademispillerne våre.

Kan følge deg på Carroll, Caulker og Townsend, men Livermore mener jeg ikke er god nok selv som reserve.
Følgende bruker har takket deg: Anton, Øyvind H, Kristian

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15366

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Robert Hansen skrev:
Ja, jeg har tidligere tatt til ordet for å selge flere av våre "eldre" spillere (Daws, Parker, Dempsey, Ade, BAE), bruke pengene hefra på 2-3 virkelige kvalitetsspillere og fylle opp de resterende plassene i troppen med egne yngre. Vi må imidlertid ikke gå i den fellen å bli for avhengige av akademispillerne våre.

Kan følge deg på Carroll, Caulker og Townsend, men Livermore mener jeg ikke er god nok selv som reserve.

Jeg er helt enig i tankegangen bak, og også i et par av navnene. Men som jeg har signalisert tidligere vil nok jeg i min drømmeverden går litt lengre, med å selge flere navn og gjøre større utskiftninger.

Det jeg føler, er at laget vårt er i en mellomfase. Vi er ikke middelhavsfarere lenger. Og takk Gud, vi er ikke en nedrykkskandidat. Men vi er ikke et topplag heller. Vi er Englands ubestridte nesten-topplag. Det er i og for seg ikke så dårlig.

Hvis vi utvilsomt var et topp-lag, et Spurs som minst knep 3. plassen uansett, da ville det gi mer mening å implementere en utstrakt bruk av unge fremtidige håp. Men i den tilstanden vi er nå har vi ikke råd til å gamble med selv en plass på banen, det vises jo i størrelsen på marginene som avgjorde sesongen. Jeg forstår at det for en trener er vanskelig å sende utpå uprøvde kort når vi kjemper om et mål mer eller et poeng til som margin for sesongen i sin helhet.

Men hva skal til for å bli bedre? Jeg tror veien videre avgjøres av hva slags kjøp vi gjør i sommer, og som en direkte konsekvens, hvem vi selger. Hvis vi fortsetter å overraske med å kjøpe navn ingen hadde sett for seg og som nesten passer inn i laget - da forblir vi nesten-topp. Kjøper vi (ikke nødvendig med mer enn) 2 topp Tottenham-spillere som uten tvil glir rett inn i førsteelleveren, ja da har vi tatt et steg fra mellomfasen og mot en æra som et topplag.

For å få til det må vi ha finanser inn. Da er jeg mer opptatt av å selge de jeg tror gir mest inntekter og som uansett ikke styrker laget vesentlig/spiller en viktig rolle eller 2) de som kan gi noen millioner i kassen NÅ/kutter lønnsutgifter og som uansett ikke er å regne med om et år basert på alder.

Uavhengig av hvor gjerne dere skulle ønsket å se de nevnte unggutter mer i start-elleveren, så tenk over dette, representerer de utvilsomt en forsterkning av førstelleveren? Jeg mener nei. Hadde vi hatt en viktig kamp i morgen (eller en generell PL-kamp for den saks skyld) er ikke Carroll og Kane de første jeg ville ønsket å se på banen, gitt en skadefri tropp i form.

Noen unge og lovende spillere blir aldri mer enn akkurat det. Noen er lovende hele livet, andre går på utlån til Russland og USA. Noen blir ekte Spurs-helter. Men jeg mener at ved det veiskille vi er nå må vi være litt kyniske på begge ender, både i salg av de som aldri kommer til å bli store, og av de som er over toppen, så lenge inntekter genereres.

F.eks. på LB plass vil jeg heller ha en BAE i form enn Rose. Hvorfor? Jeg tror ikke Rose blir så stor hos oss, og jeg anser han ikke som en oppgradering i dagens situasjon. Jeg tror han også kan generere mer penger i kassen nå mens det er blest rundt han. Jeg har lest 10 mill nevnt i forbindelse med Sunderland. Parker er et annet eksempel. Jeg tror han kan generere si 4 mill nå, og om maks tolv måneder er han utvilsomt parkert av Holtby uansett.

Det som blir viktig i sommer er å ikke holde på spillere fordi de er unge, eller fordi de er store navn. Vi må holde på de som utvilsomt forbedrer/bidrar til Tottenham mer enn overgangssummen ville gjort, og selge de hvis største verdi for oss på nåværende tidspunkt er inntekter fra overgangen og redusert lønn.

Så gjøres ikke en revolusjon på en sommer. Ingen skifter ut 10 spillere på to måneder. Vi forsøkte forøvrig i sesongen som var å selge og kjøpe et stort antall, med de resultatene det ga. Men jeg tror ikke det er så mange justeringer som skal til denne sommeren før vi har tatt et stort steg videre. De endringene som gjøres må bare være helt rett.
Siste endring: 7 år 4 måneder ago av Øyvind H.

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15374

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Har dere sett Carrol spille i år eller? Gi den gutten noen kg med muskler og han er minst like god som de vi har; fyren har sinsykt potensial; gode passninger, godt overblikk, god arbeidskapasitet, og temmelig gode dribleferdigheter.. Tenker det blir utlån til en topp CC-klubb/evt dårlig PL-klubb i år og rett inn på laget neste år.

Ang Livermore, Kane et al er jeg mer enig, dog synes jeg Rose er et bedre valg en Naugthon; og skal vi selge 1 back bør det nok bli KN.

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15376

• Marcus
  • Marcus's profilbilde
Må si at jeg tror Carrol kan spasere inn i elleveren til samtlige midt-tabellag i ligaen. Og det ser litt ut som det skjer - en sesong med mye spilletid, samt litt tid på styrkerommet (selv om bevegelsene hans på små flater og lavt tyngepunkt gjør dette mindre nødvendig), så kan dette bli virkelig kult.

André Villas-Boas 7 år 4 måneder ago #15377

• RH
  • RH's profilbilde
cjmozart skrev:
Har dere sett Carrol spille i år eller? Gi den gutten noen kg med muskler og han er minst like god som de vi har; fyren har sinsykt potensial; gode passninger, godt overblikk, god arbeidskapasitet, og temmelig gode dribleferdigheter.. Tenker det blir utlån til en topp CC-klubb/evt dårlig PL-klubb i år og rett inn på laget neste år.

Ang Livermore, Kane et al er jeg mer enig, dog synes jeg Rose er et bedre valg en Naugthon; og skal vi selge 1 back bør det nok bli KN.

Hvem her inne er det som har sagt at Carroll ikke har bra potensial? Jeg sa vel nettopp det motsatte, og mener han kan bli god nok for en første ellever hos oss om noen år, men han er ikke der per i dag.
Siste endring: 7 år 4 måneder ago av RH.