Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Roberto Soldado

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29803

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Sir Heim skrev:
Å gi opp Soldado vil for meg være veldig rart, og jeg tror egentlig ikke noen i klubben vurderer det reelt? Er heller ikke nær å kalle han for en flopp selv i forhold til pris.

Men det er hevet over en hver tvil at han har underprestert, selv med hensyn til arbeidsoppgavene og Spurs-flyten(eller mangel på sådann) han har operert under.

Men en spiller skal vurderes på lang sikt.

Jeg som alle andre alltid på nyervelvelser med håp og forventning, men har det alltid med meg at karrieren i en ny klubb kan være en utfordring:

Det er noen ting vi kan systematisere:

1. Noen spillere slår til fra start (Øzil-syndromet, Utd->RvP, Mata, Matic, Cozorla...)
2. De som gradvis spiller seg veldig gode (Modric-historien, Cahill, Suarez).
*For noen tar det dog lengre tid. Kan nevne Bale:)
3. Majoriteten leverer imidlertid (selv over tid) på et lavere nivå enn forventet/håpet
(Torres-sagaen, Kagawa, og ca 400 andre i år)
4. Bomkjøp (Raziak-skandalen, ellers "gode" Andy Carrol til feil klubb og til feil pris)

Om en spiller er i katagori 1, så er jo alt bare fryd og gammen og mye det samme med kategori 2.

Men dette er unntakene. Spillere som "går rett inn og forsterker" er målsetningen med alle "store" overganger, men er ikke reell forventning i de fleste tilfeller for en klubb med et litt "høyt" utgangspunkt slik vi har blitt siste 5-6 årene.

Langt de fleste havner i kategori 3 hvor vi egentlig er litt skuffet. Jeg mener da likevel at det oftest er forhåndsforventningene det vil være noe galt med. Selv på sikt vil en spiller som delvis innfrir ikke lande helt der hvor en på kjøps-dagen hadde håpet.

Av sommerkjøpene våre så er vel egentlig enda alle i kategori 3.
Paul og Eriksen, Vlad er nok i øvre kvartil av kategori 3 (og på vei oppover?), mens Soldado, Lamela er i nedre. Capoue er jeg litt usikker på hva en skal mene noe om.

Ser det for meg at alle nyervervelsene iløpet av denne sesongen stabilisere seg som nyttige kjøp, og med rimelig reelle utsikter til å spille seg selv (og Spurs) bedre. Ingen av dem har opplagte mangler som gjør dem dårlige.

Ser noen sammenlignet Spursspillere med Norsk femtedivisjon i en spissformulering. Dette er bare tøv (og var vel heller ikke ment som noen objektiv analyse). 99 av 100 kjøp som gjøre i en storklubb, bringer inn fantastisk gode fotballspillere i Europeisk målestokk, og så er det kunsten å foredle det en får videre som er kunststykket.

Så mitt budskap. TTT.

Gi alle (og kanskje spesielt Soldado) mye mer tid. Vurder gjerne prestasjonene i enkeltsituasjoner, i kamper eller i måneder i slengen. Det er interessant og nyttig. Men ikke gjør det for fort til noe endelig.

Konklusjoner som trekkes (og hamres ut i stein) etter tilfeldig valgte halvsesonger medfører bytte av trenere, urolighet i spillergruppa, underprestering og irritasjon. Kontinuitet og tolmodighet er verdier som er voldsomt undervurdert.

Hvilken vurdering Soldado reelt fortjener i Spurs gir først et tilbakeblikk etter de neste 12 mnd svaret på.
2014's beste bidrag på dette forumet.

Jeg mener nok at noen spillere leverer PÅ forventning, rett og slett fordi man kanskje ikke gikk av skaftet av forventning den dagen de ble signert. I den kategorien vil jeg definitivt si at Capoue og Chiriches er. Så kanskje kategori 3 som du skriver om bør deles?
3a) Ble møtt med store forventninger, og leverer under det
3b) Ble møtt med moderate forventninger, og leverer på spor.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29806

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Pumaking. skrev:
Problemet med Soldado er at han snart fyller 29 år, hadde han vært i starten av 20 årene hadde det vært noe annet. Hvis han fortsetter i samme stilen resten av sesongen bør han selges til sommeren, mens vi ennå kan få noen kroner for han.

29 er vel ikke så mye. Med tanke på at Soldado sin spillestil ikke avhengig av fart eller styrke, men heller posisjonering og timing så kan slike spisser holde på en del år før de er ferdig. Vi får vel mer penger om han har en god sesong som en 29 åring enn en dårlig som 28 åring.
Følgende bruker har takket deg: Sir Bill, eejit, Kristian

Re:Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29807

• Hypermusec
  • Hypermusec's profilbilde
GregSC skrev:
Pumaking. skrev:
Problemet med Soldado er at han snart fyller 29 år, hadde han vært i starten av 20 årene hadde det vært noe annet. Hvis han fortsetter i samme stilen resten av sesongen bør han selges til sommeren, mens vi ennå kan få noen kroner for han.

29 er vel ikke så mye. Med tanke på at Soldado sin spillestil ikke avhengig av fart eller styrke, men heller posisjonering og timing så kan slike spisser holde på en del år før de er ferdig. Vi får vel mer penger om han har en god sesong som en 29 åring enn en dårlig som 28 åring.

Må ikke alltid tenke gjensalg heller. Vi vil vel ikke være en selgende klubb ;)

RvP er jo ikke ung han heller. Kan nok fint få en 3-4 sesonger ut av Soldado.
Følgende bruker har takket deg: Sir Bill

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29808

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Soldado kommer, trenger tid !!

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29809

• Presley
  • Presley's profilbilde
Hadde vi hatt Soldado når Harry var trener så er jeg sikker på at han hadde scoret mye mer.Vi spilte en mye bedre offensiv fotball da.
Vi er på en måte i startgropa igjen.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29810

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
SpursFC skrev:
Pumaking. skrev:

Er derfor han ikke har vært noen suksess etter mitt syn, en spiss får ikke lov til å stå å trille inn 20 mål fra fem meter pr sesong i PL. Noen spillere passer rett og slett ikke i PL, Soldado tror jeg er for begrenset til å lykkes i verdens hardeste liga. Vi betalte overpris for at Soldado skulle heve laget med en gang, han var ikke ett kjøp for fremtiden, han har vært en gigantisk flopp.
www.oddstips.nu - Bli en vinner
Siste endring: 6 år 11 måneder ago av Pumaking..

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29811

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Jeg håper ihvertfall du tar feil Pumaking. Bare tiden vil vise. Vi har ikke sett Soldado på sitt beste enda.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29812

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Jeg håper i alle fall Soldado tar litt tak i seg selv. Greit nok at han ikke får gjort så mye med speeden, men fysikken kan han jobbe med. Han bør nærme seg 80 kg i alle fall. Hvordan tror dere Klitcho hadde greit seg i ringen med 72 kg?..han hadde blitt spist levende!. Size does matter. Nå er det heldigvis ikke boksing og tungvekt Soldado skal konkurrere i, men som spiss er du i fysiske dueller med forsvarsspillere hele tiden, og da er ikke dette helt irrelevant. Mye av grunnen til at Drogba scoret så mange mål, var fysikken, og han hadde tross alt hurtigheten i tillegg. Soldado har ingen av delene. Han ser jo ut som en filledukke hver gang han kommer i fysisk kontakt med motspillere.

Birth Date: May 27, 1985
Birth Place: Spain
Height: 1.79m
Weight: 72 kg
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 6 år 11 måneder ago av madbitt.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29857

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Ihvertfall ingen tvil om hvem som bør være førstevalget:

Player Team Pos Goals Assist KPass ShotsPG % on targetGoals Apps Mins
Emmanuel Adebayor Spurs FW 5 2 1.44 1.89 52.94 4 9 734
Roberto Soldado Spurs FW 5 4 1.30 2.40 29.17 1 20 1,595

Soldado treffer mål på under hvert tredje skudd. (29.17%) Han skyter mer enn Adebayor - men scorer langt mindre. Ihvertfall i åpent spill.

hereisthecity.com/en-gb/2014/02/06/totte...uld-be-hard-pressed/

edit: Statistikken kom opp litt uleselig men følg linken for å se det bedre.
Siste endring: 6 år 11 måneder ago av SuperKnott.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29877

• eejit
  • eejit's profilbilde
madbitt skrev:
Jeg håper i alle fall Soldado tar litt tak i seg selv. Greit nok at han ikke får gjort så mye med speeden, men fysikken kan han jobbe med. Han bør nærme seg 80 kg i alle fall. Hvordan tror dere Klitcho hadde greit seg i ringen med 72 kg?..han hadde blitt spist levende!. Size does matter. Nå er det heldigvis ikke boksing og tungvekt Soldado skal konkurrere i, men som spiss er du i fysiske dueller med forsvarsspillere hele tiden, og da er ikke dette helt irrelevant. Mye av grunnen til at Drogba scoret så mange mål, var fysikken, og han hadde tross alt hurtigheten i tillegg. Soldado har ingen av delene. Han ser jo ut som en filledukke hver gang han kommer i fysisk kontakt med motspillere.

Birth Date: May 27, 1985
Birth Place: Spain
Height: 1.79m
Weight: 72 kg

Beklager, men dette er bare fjas. Å trekke inn Klitsjko-brødrene her er helt på jordet. Ikke bare driver/drev de med en annen idrett, men begge to er to meter lange. Hvis det på noen måte er relevant hva de veier, kan jeg like gjerne si at Soldado burde veie 40 kg fordi Nadia Comaneci var verdens beste turner. Sammenligningen med Drogba, som er en helt annen spillertype, har heller ikke så mye med saken å gjøre. Lionel Messi veier bare 67 kg, men jeg har hørt at han er ganske god. Scorer mål gjør han visst også.

Soldado er ikke så kraftig bygd fra naturens side, men veier omtrent det han skal. Mange spisser under 1,80 (og noen over) har matchvekt på 70-75 kg. David Villa veier 69 kg. Ifølge de offisielle nettsidene til Premier League veier både Sergio Agüero og Fernando Torres 70 kg, Robin van Persie 71 kg, og Samuel Eto'o 75 kg. Daniel Sturridge, som er betydelig høyere enn Soldado, veier 76 kg. Ingen av disse ser ut til å slite nevneverdig pga manglende vekt. Det er ingen grunn til å tro at Soldado ville blitt en bedre spiss av å legge på seg. Grunnen til at han ikke har slått til ennå er mental, ikke fysisk.