Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Roberto Soldado

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29878

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
eejit skrev:
madbitt skrev:
Jeg håper i alle fall Soldado tar litt tak i seg selv. Greit nok at han ikke får gjort så mye med speeden, men fysikken kan han jobbe med. Han bør nærme seg 80 kg i alle fall. Hvordan tror dere Klitcho hadde greit seg i ringen med 72 kg?..han hadde blitt spist levende!. Size does matter. Nå er det heldigvis ikke boksing og tungvekt Soldado skal konkurrere i, men som spiss er du i fysiske dueller med forsvarsspillere hele tiden, og da er ikke dette helt irrelevant. Mye av grunnen til at Drogba scoret så mange mål, var fysikken, og han hadde tross alt hurtigheten i tillegg. Soldado har ingen av delene. Han ser jo ut som en filledukke hver gang han kommer i fysisk kontakt med motspillere.

Birth Date: May 27, 1985
Birth Place: Spain
Height: 1.79m
Weight: 72 kg

Beklager, men dette er bare fjas. Å trekke inn Klitsjko-brødrene her er helt på jordet. Ikke bare driver/drev de med en annen idrett, men begge to er to meter lange. Hvis det på noen måte er relevant hva de veier, kan jeg like gjerne si at Soldado burde veie 40 kg fordi Nadia Comaneci var verdens beste turner. Sammenligningen med Drogba, som er en helt annen spillertype, har heller ikke så mye med saken å gjøre. Lionel Messi veier bare 67 kg, men jeg har hørt at han er ganske god. Scorer mål gjør han visst også.

Soldado er ikke så kraftig bygd fra naturens side, men veier omtrent det han skal. Mange spisser under 1,80 (og noen over) har matchvekt på 70-75 kg. David Villa veier 69 kg. Ifølge de offisielle nettsidene til Premier League veier både Sergio Agüero og Fernando Torres 70 kg, Robin van Persie 71 kg, og Samuel Eto'o 75 kg. Daniel Sturridge, som er betydelig høyere enn Soldado, veier 76 kg. Ingen av disse ser ut til å slite nevneverdig pga manglende vekt. Det er ingen grunn til å tro at Soldado ville blitt en bedre spiss av å legge på seg. Grunnen til at han ikke har slått til ennå er mental, ikke fysisk.
Jeg skrev; "Nå er det heldigvis ikke boksing og tungvekt Soldado skal konkurrere i". Ergo burde du jo skjønne at dette var bare en digresjon ift poenget mitt.

Du nevner Aguero. Jeg finner ut på nett at han veier det samme som Soldado, men han er jo vesentlig mindre. Lårene hans f.eks er jo massive vs Soldado sine, og man kan tydelig se at klarer seg vesentlig bedre i fysiske dueller. Men han har jo både ekstrem-hurtighet og teknikk. Men noen av de viktigste egenskapene med spillerne du nevner er stor fart. Eto var jo ekstrem-hurtig tidligere, men han har mista en del fart med årene, og dette er nok grunnen til at han ikke er like god som han var. Samme kan sies om Torres.

For har du stor fart er ikke fysikk like nødvendig selv om det alltid vil være en fordel. For da har du muligheten til å løpe deg fri i større grad. Har du ikke tempo, så vil du langt oftere ha spillere i kroppen når du skal avslutte, og har du da en dårlig fysikk så havner du lett i ubalanse, og skuddet ender ikke der du planlegger.

Heldigvis har Soldado noen andre egenskaper som klokskap etc, men foreløpig har han ikke kommet så langt med det i pl. Men det er jo lov å håpe at det kan skje noe snart. Selvfølgelig er det andre egenskapr enn fysikk som er viktig for en spiss(som jeg nevner). Men hvis du mener at fysikk er uviktig/fjas så har du nok ikke skjønt noe.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 6 år 11 måneder ago av madbitt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29879

• greytass
  • greytass's profilbilde
eejit skrev:
Grunnen til at han ikke har slått til ennå er mental, ikke fysisk.

Det kan jo henge litt sammen også.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29881

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Mange ser på Soldado som et problem, men har vanskeligheter med å påpeke akkurat hva det er som er feil.

Må tenke på at han har kommet til mange sjanser i de siste kampene han har spilt, men har ikke hatt gode nok avslutninger. Uavhengig av høyde eller styrke, så er det viktigste for spissene at de får slike muligheter og sjanser foran mål. Og når man får de mulighetene, og ikke greier å sette en av de, så blir det for dumt å peke på hans vekt eller høyde som en skyldfaktor.
Siste endring: 6 år 11 måneder ago av SpursFC.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29882

• eejit
  • eejit's profilbilde
madbitt skrev:
eejit skrev:
madbitt skrev:
Jeg håper i alle fall Soldado tar litt tak i seg selv. Greit nok at han ikke får gjort så mye med speeden, men fysikken kan han jobbe med. Han bør nærme seg 80 kg i alle fall. Hvordan tror dere Klitcho hadde greit seg i ringen med 72 kg?..han hadde blitt spist levende!. Size does matter. Nå er det heldigvis ikke boksing og tungvekt Soldado skal konkurrere i, men som spiss er du i fysiske dueller med forsvarsspillere hele tiden, og da er ikke dette helt irrelevant. Mye av grunnen til at Drogba scoret så mange mål, var fysikken, og han hadde tross alt hurtigheten i tillegg. Soldado har ingen av delene. Han ser jo ut som en filledukke hver gang han kommer i fysisk kontakt med motspillere.

Birth Date: May 27, 1985
Birth Place: Spain
Height: 1.79m
Weight: 72 kg

Beklager, men dette er bare fjas. Å trekke inn Klitsjko-brødrene her er helt på jordet. Ikke bare driver/drev de med en annen idrett, men begge to er to meter lange. Hvis det på noen måte er relevant hva de veier, kan jeg like gjerne si at Soldado burde veie 40 kg fordi Nadia Comaneci var verdens beste turner. Sammenligningen med Drogba, som er en helt annen spillertype, har heller ikke så mye med saken å gjøre. Lionel Messi veier bare 67 kg, men jeg har hørt at han er ganske god. Scorer mål gjør han visst også.

Soldado er ikke så kraftig bygd fra naturens side, men veier omtrent det han skal. Mange spisser under 1,80 (og noen over) har matchvekt på 70-75 kg. David Villa veier 69 kg. Ifølge de offisielle nettsidene til Premier League veier både Sergio Agüero og Fernando Torres 70 kg, Robin van Persie 71 kg, og Samuel Eto'o 75 kg. Daniel Sturridge, som er betydelig høyere enn Soldado, veier 76 kg. Ingen av disse ser ut til å slite nevneverdig pga manglende vekt. Det er ingen grunn til å tro at Soldado ville blitt en bedre spiss av å legge på seg. Grunnen til at han ikke har slått til ennå er mental, ikke fysisk.
Jeg skrev; "Nå er det heldigvis ikke boksing og tungvekt Soldado skal konkurrere i". Ergo burde du jo skjønne at dette var bare en digresjon ift poenget mitt.

Du nevner Aguero. Jeg finner ut på nett at han veier det samme som Soldado, men han er jo vesentlig mindre. Lårene hans f.eks er jo massive vs Soldado sine, og man kan tydelig se at klarer seg vesentlig bedre i fysiske dueller. Men han har jo både ekstrem-hurtighet og teknikk. Men noen av de viktigste egenskapene med spillerne du nevner er stor fart. Eto var jo ekstrem-hurtig tidligere, men han har mista en del fart med årene, og dette er nok grunnen til at han ikke er like god som han var. Samme kan sies om Torres.

For har du stor fart er ikke fysikk like nødvendig selv om det alltid vil være en fordel. For da har du muligheten til å løpe deg fri i større grad. Har du ikke tempo, så vil du langt oftere ha spillere i kroppen når du skal avslutte, og har du da en dårlig fysikk så havner du lett i ubalanse, og skuddet ender ikke der du planlegger.

Heldigvis har Soldado noen andre egenskaper som klokskap etc, men foreløpig har han ikke kommet så langt med det i pl. Men det er jo lov å håpe at det kan skje noe snart. Selvfølgelig er det andre egenskapr enn fysikk som er viktig for en spiss(som jeg nevner). Men hvis du mener at fysikk er uviktig/fjas så har du nok ikke skjønt noe.

Jeg har aldri sagt at fysikk generelt er uviktig, bare at poenget ditt om vekt ikke har noen relevans i denne sammenhengen. For en spiller som Drogba er fysikk ekstremt viktig, men som jeg sa er Soldado en helt annen spillertype. Han er en poacher, ikke en kraftspiss. Han blir ikke bedre av å prøve å veie det samme som en kraftspiss, men av å lykkes med det han er god på. At han ikke har slått til ennå har nøyaktig null prosent med vekta hans å gjøre. Hvor mye veide Robbie Fowler, Andy Cole og Kevin Phillips da de banka inn 25 i sesongen?

For øvrig er det hyggelig at du oppgir den svært presise kilden "på nett" angående hva Agüero veier. Mine tall er altså hentet fra ligaens offisielle hjemmesider (også "på nett").

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #29986

• AEF
  • AEF's profilbilde
Er ikke til å legge skjul på at Soldado har skuffet mtp mål denne sesongen, men personlig har jeg fredeles trua på at han vil finne tilbake til seg selv i Spurs trøye etterhvert. Synes det har vært små marginer og et par feilavgjørelser av AVB som har resultert i skuffelsen. Eksepel så ble han plutselig benket i hjemmekampen mot west ham til fordel for defoe! Etter å ha vært spillemessig meget viktig for spurs i starten av sesongen. Han var involvert i mye positivt og en av våre beste hjemme mot man u for så å bli benket borte mot sunderland neste kamp, igjen til fordel for defoe! Dette går naturlig nok utover selvtilliten.

Det har vært mye nesten og marginer i mot ved noen andre anledninger. Men mot hull og palace var han direkte svak, og kropsspråket var ikke bra. Håper det var engangstilfeller og at han skjerper seg for å være med å bidra til en eventuell topp 4 plassering.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #30753

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Jeg har hørt enkelte som mener at Soldado kunne vært god i en offensiv midtbane-rolle, like bak spiss. Jeg må si at dette er en spennende tanke. Han har vist at han er veldig god i link-up spillet, møte, flikke ball videre på 1 touch, hælspark osv. Dette viste han også mot Norwich, og vi spilte bra en periode like etter han kom inn, noe han skal ha en del av æren for.

Jeg syns også han er bedre når han angriper fra utenfor 16-meteren like før innleggene kommer. Ligger han som spydspiss blir han ofte liggende statisk i feltet og blir lett match mot store sterke PL-stoppere. Dette fungerte tydeligvis for han i Spania, men i England virker dette mye vanskeligere.

Hva tenker folk om Soldado i en litt fri rolle bak spiss (Ade)? Litt som Suarez/Rooney? Jeg skulle gjerne likt å sett dette i et par kamper :)

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #30755

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Arvid skrev:
Jeg har hørt enkelte som mener at Soldado kunne vært god i en offensiv midtbane-rolle, like bak spiss. Jeg må si at dette er en spennende tanke. Han har vist at han er veldig god i link-up spillet, møte, flikke ball videre på 1 touch, hælspark osv. Dette viste han også mot Norwich, og vi spilte bra en periode like etter han kom inn, noe han skal ha en del av æren for.

Jeg syns også han er bedre når han angriper fra utenfor 16-meteren like før innleggene kommer. Ligger han som spydspiss blir han ofte liggende statisk i feltet og blir lett match mot store sterke PL-stoppere. Dette fungerte tydeligvis for han i Spania, men i England virker dette mye vanskeligere.

Hva tenker folk om Soldado i en litt fri rolle bak spiss (Ade)? Litt som Suarez/Rooney? Jeg skulle gjerne likt å sett dette i et par kamper :)

Tipper du sikter til meg da jeg har nevnt det 3-4 ganger de siste ukene ;)

Jeg tror det kan fungere veldig godt da han er mer rettvendt mot mål, får bedre oversikt og vil få mer tid med ballen enn han gjør som spiss. Jeg synes også innleggene og pasningene hans er veldig gode. Når han får noe mer tid rettvendt så håper jeg han kan komme opp med noen kremmerhus fra distanse også.
Så jeg håper vi prøver dette før vi avskriver han helt.
Siste endring: 6 år 11 måneder ago av Sheik.

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #30756

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Sheik skrev:
Arvid skrev:

Jeg tror det kan fungere veldig godt da han er mer rettvendt mot mål, får bedre oversikt og vil få mer tid med ballen enn han gjør som spiss. Jeg synes også innleggene og pasningene hans er veldig gode. Når han får noe mer tid rettvendt så håper jeg han kan komme opp med noen kremmerhus fra distanse også.

He he, det er du som har hjernevasket meg altså. Enig i det du sier.
Satser på at TS tenker som oss, og prøver Soldado i denne rollen:) Midtbanen fungerer hvertfall ikke optimalt slik den er komponert nå

Roberto Soldado 6 år 11 måneder ago #30763

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Arvid skrev:
Sheik skrev:
Arvid skrev:

He he, det er du som har hjernevasket meg altså. Enig i det du sier.
Satser på at TS tenker som oss, og prøver Soldado i denne rollen:) Midtbanen fungerer hvertfall ikke optimalt slik den er komponert nå

Jeg er uenig. Soldado er i utgangspunktet en spiss som skal være best i boksen, og jeg er uenig i at han er god linkup-spiller. Ja, når han får tid og rom slår han tidvis gode pasninger, men har for eksempel ikke noe spesielt godt skuddbein. Jeg synes han i tillegg er altfor dårlig feilvendt og med mann i rygg.

Den rollen dere beskriver er jo skreddersydd for Eriksen, gi den til han, som er en bedre spiller.

Re:Roberto Soldado 6 år 10 måneder ago #30784

• Øtzi
  • Øtzi's profilbilde
Må si jeg har blitt litt skuffet over det denne mannen har levert hos oss. Han har ikke hatt enkle arbeidsforhold det er greit, men det forklarer ikke at han når han får gode muligheter fra kort hold så er ikke skuddene hans on target heller.

Får håpe det løsner litt nå på våren og at han får noen gode opplevelser med oss. Scoring på hjemmebane mot arsenal så veier det opp for mye B)
It is not how you start it`s how you finish