Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Roberto Soldado

Roberto Soldado 6 år 9 måneder ago #30809

• AEF
  • AEF's profilbilde
For å si det enkelt så mener jeg Soldado gjør egentlig "alt" riktig, bortsett fra å putte ballen i mål. Kan minne litt om Mata som type spiller, så er godt mulig han passer bedre i en 10er rolle for oss.
Siste endring: 6 år 9 måneder ago av AEF.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Roberto Soldado 6 år 8 måneder ago #30810

• eejit
  • eejit's profilbilde
AEF skrev:
For å si det enkelt så mener jeg Soldado gjør egentlig "alt" riktig, bortsett fra å putte ballen i mål. Kan minne litt om Mata som type spiller, så er godt mulig han passer bedre i en 10er rolle for oss.

Jaha. Jeg synes han minner omtrent like mye om Mata som Defoe minner om Özil. Men, men, øyet som ser, osv.

Roberto Soldado 6 år 8 måneder ago #30811

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
eejit skrev:
AEF skrev:

Jaha. Jeg synes han minner omtrent like mye om Mata som Defoe minner om Özil. Men, men, øyet som ser, osv.
Synes du setter den litt vel mye på spissen. Jeg tror Soldado vil gjøre det bedre enn Defoe i VdV-rollen.

Roberto Soldado 6 år 8 måneder ago #30823

• eejit
  • eejit's profilbilde
Sheik skrev:
eejit skrev:
AEF skrev:

Synes du setter den litt vel mye på spissen. Jeg tror Soldado vil gjøre det bedre enn Defoe i VdV-rollen.

Det er mulig, og selvsagt satte jeg det litt på spissen. Men noen playmaker tror jeg aldri han blir, så jeg foretrekker at vi bruker Eriksen eller Lamela hvis vi først skal ha noen i mellomrommet. Eventuelt Paulinho, selv om han blir en litt annen spillertype igjen. Chadli kan også spille der, men jeg er foreløpig ikke sikker på om han er god nok for øvre halvdel i PL.

Roberto Soldado 6 år 8 måneder ago #31306

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
www1.skysports.com/football/news/11675/9...ll-continue-battling

Liker det jeg leser!

Roberto Soldado skrev:
"If all this had happened to me when I was 22, I would have probably returned home after a month, but I believe it is a positive experience for me, my family and for the education of my children," he told Radio Onda Cero.

"I am the only one responsible for my poor form, but I will get better.

"We have a great team and I am convinced we can have a good season."
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.
Følgende bruker har takket deg: erlands, mka07, Marcus, Knut, Kristian

Roberto Soldado 6 år 8 måneder ago #31335

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
AEF skrev:

Synd du ikke er United manager - så kunne vi kanskje fått bytta Soldado mot Mata! :)

Roberto Soldado 6 år 6 måneder ago #34469

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Med mye diskusjon om spisser, så har jeg gjerne lyst til å henvise til en veldig god artikkel som prøver å gå dypere i Soldado og grunnen for at han ikke har funnet scoringsformen som han er godt kjent for i hans tid i La Liga. Anbefaler å alle å lese den. Den er fra 23 mars.

www.statsbomb.com/2014/03/the-spanish-in...ion-roberto-soldado/

Forskjellene fra Soldado sin forrige sesong til denne sesongen er at han tar mindre skudd per kamp.
2.7 skudd per kamp for oss, mens 3.1 skudd per kamp for Valencia. Der er ikke sånn kjempe forskjell, men likevel noe. Artikkelen viser også at skuddene hans tatt for Tottenham er i samme områder (i boksen) som hos Valencia. Så skudd per kamp er nesten det samme, og han tar skudd fra samme plass han har gjort tidligere. Og med det kan man konkludere at hans fremgangmåte ikke har forandret seg. Da tenker man at det ikke være han sin feil. Eller?

Det er så klart viktig å se på forskjellen mellom Valencia og Tottenham, som mange har henvist til begrunnelse for lav antall mål. Men leser man artikkelen og ser på "Number og created chances in penalty area", så ser man at både i 12/13 og 13/14 sesongen, nesten helt like.

Altså Valencia og Tottenham har i de to siste sesongen skapt omtrent like mange sjanser innenfor 16-meteren. Det hadde ikke jeg trodd engang.

Men det er så klart viktig å se på hvilke av de sjansene kommer til Soldado. Da ser man på grafikken i artikkelen som heter "How Ball Arrived to Soldado in Penalty Area for Shots". Og tar man hensyn til antall minutter spilt for Soldado, så er de da igjen nesten helt like.

Så sjanser blir skapt for Soldado, både i Valencia og Tottenham, men målene er forsatt ikke der.

Her kommer da den største forskjellen og kanskje litt av grunnen. Skuddene han har tatt for Tottenham så har bare 23 % av de truffet mål, mens med Valencia så traff 43 % mål. Kvaliteten av skuddene hans har blitt dårligere, selv om de blir tatt fra samme plass og sjanser som hos Valencia.

Man må også se på det menneskelige og ikke bare tallene. Selvtilliten hans er nok lavere. I tillegg når man ser på forskjellen mellom La Liga og Premier League, så viser statistikken at man trenger mindre skudd i La Liga enn i Premier League for å score mål. Altså grunnen kan også være at ligaen er vanskeligere. Forsvarerne er etter mitt inntrykk mye tøffere og tempoet er større.

Så hvis vi skal beholde Soldado til neste sesong, og han skal kunne forbedre seg, så må skuddkvaliteten hans bli bedre. Og kanskje med litt selvtillit så kan den bli det. Men artikkelen viser at der ikke er noe stort feil med Tottenham, tvertimot. Det eneste er vel at Tottenham ikke er i La Liga og at det kan være en del av grunnen for at skuddkvaliteten til Soldado og målene hans er så dårlig i forhold til forventningene.
Siste endring: 6 år 6 måneder ago av SpursFC.

Re:Roberto Soldado 6 år 6 måneder ago #34473

• BigRon
  • BigRon's profilbilde
Kan det være at han rett og slett ikke fikser tempoet i PL?
"The biggest regret of my whole football career was leaving White Hart Lane in 1970.....my interest in football weakened after that. I was heartbroken" - Jimmy Greaves.

Roberto Soldado 6 år 6 måneder ago #34474

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Det er fullt mulig. Men utifra det jeg har sett så har han hatt ihvertfall 5-10 gode muligheter, hvor han får godt med tid og rom, hvor han burde i det minste treffe mål, men har ikke klart det. Jeg syntes avslutnings teknikken hans har blitt dårligere. Han har mistet litt den roen han har hatt tidligere i sin karriere.

Som artikkelen viste så blir sjansene skapt, Soldado er på riktig plass til riktig tid og avslutter fra riktig sted. Det er ihvertfall positivt. Problemet er at han ikke treffer mål like hyppig som han har gjort hele sin karriere.

Jeg har regnet litt og hvis han neste sesong skulle få treffprosenten sin rundt det samme som han hadde i Valencia, så vil han score rundt 10 mål. Da går jeg utifra at han får spilletid og at det offensive spillet er omtrent det samme. Tar man med straffespark så kan han ende på rundt 15 mål i ligaen og 20 mål totalt i alle konkurranser.

Nå er jo dette veldig vanskelig å forutsi. Kanskje vårt offensiv spill forbedrer seg neste sesong eller kanskje Soldado ikke får spilletid i det hele tatt.

Re:Roberto Soldado 6 år 6 måneder ago #34475

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Dette er interessant, og det beskriver den følelsen man satt igjen med på Soldado mot slutten av sesongen. Var på WHL mot Fulham, og da husker jeg at han fikk ta et frispark i god posisjon mot slutten. Folk rundt ville så innbitt at han skulle putte, men det hang fortsatt en ganske useriøs stemnig i lufta. Som om alle visste at han kom til å blåse den 5 meter over. Selvsagt gjorde han også det, og folk bare sukket oppgitt og medfølende. Det samme mot West Ham, hans siste innhopp. Fikk ballen i god posisjon flere ganger, men alle, inkl han selv, visste at han ikke ville være i nærheten av å score.

Synes desverre Soldado bare har blitt en større skygge av seg selv utover. I starten så man hvor mye han faktisk ville, og hver gang han blåste en stor sjanse, så du hvor forbanna han ble. De siste måneden virker det som om han har mista all tro på seg selv. Fullstendig selvtillitssvikt.

Håper virkelig at Soldado nyter en god ferie og kommer tilbake sulten og revansjelysten. Gjør han ikke det, og går inn i pre-season med den samme dystre skyen over seg, synes jeg vi bare kan la han dra tilbake til Spania. Desverre.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"