Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Roberto Soldado

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16594

• Øivind
  • Øivind's profilbilde
  • COYS!
Kjøper vi Soldado tror jeg uansett han ikke scorer mer enn Defoe basert på min/mål.
Så jeg skrur ihvertfall ikke opp forventningene enormt basert på denne spilleren.

Derimot tror jeg vi får enormt glede av Chadli og Paulinho, og samlet alle tre gjør meg meget optimistisk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16596

• Øivind
  • Øivind's profilbilde
  • COYS!
Soldado er ifølge økonomiansvarlig i Valencia solgt til Tottenham.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16597

• RH
  • RH's profilbilde
Øivind skrev:
Kjøper vi Soldado tror jeg uansett han ikke scorer mer enn Defoe basert på min/mål.
Så jeg skrur ihvertfall ikke opp forventningene enormt basert på denne spilleren.

Ja, merkelig at forskjellen i markedsverdi på dem er ca. 150 mill da.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16601

• Øivind
  • Øivind's profilbilde
  • COYS!
Vi får se.
Jeg mener Defoe er blant PL beste.
Håper inderlig Soldado scorer 30+ mål. Tror han trenger tid til å tilpasse seg PL.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16602

• Kristian
  • Kristian's profilbilde
Defoe blandt de beste i PL?!?!?

Har vi sett de samme fotballkampene?

Defoe har jo ett triks, og det er å lukke øynene og skyte det han er kar til(gjerne rett i en forsvarsspiller).

Tror ikke det er noen klubber på øvre halvdel av tabellen som hadde styrket spiss plassen med Defoe.
Siste endring: 7 år 5 måneder ago av Kristian.
Følgende bruker har takket deg: KristianW

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16603

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Defoe - 34 kamper - 11 mål - 3 assist - Chance conversion (10.2%)

Soldado - 35 kamper - 24 mål - 4 assist - Chance conversion (24%)

Ser tydelig forskjell mellom begge spillere, Soldado er bedre på alt.

Verdt å nevne at Soldado har mindre skudd per kamp enn Defoe, og at alle målene han har scoret har skjedd innenfor 16-meteren. Ergo, man vil ikke se mange håpløse skudd fra Soldado utenfor 16-meteren, som vi ofte gjør med Defoe.

Interessant også å se at Adebayor sin Chance conversion (11.9%) er høyere enn Defoe sin. Men det skyldes igjen at Adebayor har omtrent bare 2-3 skudd per kamp og prøver seg bare innenfor 16-metern.
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16604

• Øivind
  • Øivind's profilbilde
  • COYS!
Soldado spiller jo ikke i PL.
Jeg skrev min/mål.

Og sist sesong var ikke Defoe sin beste.
Siste endring: 7 år 5 måneder ago av Øivind.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16605

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Helt klart, det er ikke PL.

Men når man tenker på min/mål, så er jo han der også mye bedre enn Defoe. Ihvertfall i La Liga.

Han har også 6 mål for Spania, på bare 11 kamper.

Han er også en av de spissene som har scoret flest mål på de tre siste sesongen. 60 mål, altså 20 mål gjennomsnittlig per sesong.

Ta også et YouTube søk på fyren, avslutningene hans er meget imponerende :)
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16607

• Øivind
  • Øivind's profilbilde
  • COYS!
Joa, men det finnes ingen garantier. Enig i at Soldado er den beste spissen vi realistisk kan hente, men som så mange spisser før han er det ikke sikkert han slår til for oss.
- Men Defoe har en del pene mål på youtube han også...

Som sagt, jeg håper vi kjøper Soldado og at han scorer 20+ igjen, men blir ikke sjokkert om han ikke gjør det.

Fordi. Hos oss skal alt via Bale, og Bale er desverre blitt litt "ego" han også, og ikke sikkert Soldado får like mye å jobbe med, selv om Chadli virker lovende.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16608

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Enig i det du sier. Nesten litt vanskelig å være en god spiss hos Tottenham. Spesielt når Bale spiller sentralt bak en spiss så blir det vanskelig for spissen å få ballen i føttene. Ser ofte hvor Bale omtrent snapper ballen fra spissene våres eller skyter isteden for å sentre til bedre posisjonerte spillere.

Noen som husker Bale sine mål mot Villa? Eller hans mål mot Arsenal på Emirates? I begge kampene så var vel både Adebayor og Dempsey bedre posisjonert, men velger heller å skyte. Men han scorte da, så jeg brydde ikke meg så mye med det første, men husker at Adebayor var veldig oppgitt når vi spilte på Villa Park fordi han ble omtrent snappet fra ballen eller ble ikke sentret til.

Defoe har vel nesten en garanti på mellom 10-15 mål per sesong, så han er god å ha i mine øyner. Men vi trenger en spiss som kan score jevnt utover hele sesongen, og det er der jeg mener Soldado passer best.