Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Roberto Soldado

Roberto Soldado 6 år 6 måneder ago #34481

• SenjaSpurs
  • SenjaSpurs's profilbilde
En spiss trenger mye tillit og mange repetisjoner for å få følelsen at alt går automatisk. Uten å gjøre dette til en TS eller Les F tråd, men begge to har vært meget delaktig i formutviklingen til Soldado. Man skulle tro at en trener/spiller med en slik erfaring som Les F skulle klare å hjelpe til med at Soldado fikk den utviklingen som vi ønsket, men det skjedde det totalt motsatte.
Ingen skal komme å fortelle at ikke Soldado er en bra spiss, det eneste han trenger er å trene på å skyte mål. Da løsner det. Tempomessig kan det hende at han trengte et år på å tilvende seg PL. Jeg tror vi vil se en sulten Soldado til neste år.

COYS
2-0, and u fu**ed it up!
4-0, and u fu**ed it up!

Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Roberto Soldado 6 år 6 måneder ago #34489

• Kim
  • Kim's profilbilde
Soldado er absolutt en bra spiss, men tror nok at han har trengt dette året til å tilpasse seg PL.
Når han spiller synes jeg at han bidrar til veldig mye bra, bortsett fra å score mål. Hadde vi hatt andre "goalgettere" på laget sammen med Soldado, tror jeg at han hadde hatt mange assist. Føler ihvertfall at han bidrar mye mer spillmessig enn Ade.

Jeg har ihvertfall full tro på at Soldado tar alle kritikerne med storm kommende sesong dersom han blir i Spurs.
Gi mannen en sjangse og ikke la han lide samme skjebne som de fleste managerne som har fått for liten tid.

Roberto Soldado 6 år 4 måneder ago #35167

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Per Arne skrev:
Sheik skrev:
Melon skrev:
Nå så ikke jeg kampen. Har bare sett målene. Men er det ikke Soldado som setter opp Lamela på begge scoringene?
Lennon på den første(hopper over ballen) og Soldado på den andre.

Per Arne: Soldado er kjøpt som spiss. Han viste ingen tegn til forbedring fra sist sesong i banespillet. Selvfølgelig skal han få en ny sjanse, men da må han ta den. De fleste medier karakteriserte han som en flopp som spiss sist sesong. Håper derimot at vi kan se samme forbedring hos han som hos Lamela.
Jeg gidder ikke å prøve å beskytte spillere for enhver pris, jeg tar en spade for en spade. Når Soldado viser store takter som spiss for oss så skal jeg mer en nok rose han.
Jeg tror han kan gjøre det godt i Rodriguez posisjonen til Poch derimot, for med mann i rygg og det å gjøre ting på egen hånd har jeg tilgode å se.

Edit: synes også han er en god pasningslegger så en offensiv midtbanerolle er noe jeg tror han kan fungere godt i.

Det er jo klart at hvis du følger media så er han nok en flopp. Jeg liker å gjøre meg opp mine egne meninger om våre spillere og for meg er han ingen flopp, men kantene våre var flopper i fjor og det bidro sterkt til at han hadde lite eller ingenting å jobbe med. En spiss skal jo ikke skape samtlige muligheter fra ingenting på egenhånd. Jeg ser på Soldado som en avslutter, og selv om mange av avslutningene hans som faktisk kom på tampen av fjordårssesongen faktisk ikke var 100% mener jeg dette ikke bare skyldes ham men laget vårt som helhet. At Soldado fikk seg en knekk i fjor skjønner jeg godt men han jobbet likevel hardt hver eneste kamp og er helt tydelig en lagspiller. For meg er det irrelevant hvem som scorer målene, så lenge de scores og laget samarbeider. Det gjorde vi ikke i fjor og jeg vil heller karakterisere hele Tottenham i fjor som en flopp fremfor å dra frem enkeltspillere, men Soldado var langt i fra den som sørget for at vi gjorde det dårlig, det vil jeg heller tilskrive et vaklende forsvar, en til tider uinspirert midtbane som stod mer stille enn å være i bevegelse. Alt i alt ender vi opp på dårlig lederskap, to dårlige ledere hadde vi i fjor. At man er skuffet over antall scoringer skjønner jeg jo, men se nå på helheten, hvordan skal Soldado score mål med en usynlig venstrekant og en høyrekant med enten en triggerhappy Townsend eller en Lennon som ikke kan annet enn å løpe fort? Jeg har sett samtlige kamper fra PL i fjor og det jeg så var en spiller som absolutt ikke fikk noe hjelp fra laget sitt i det hele tatt i 2/3 av sesongen. Når hjelpen endelig kom så var han ikke 100% skjerpet men det forstår jeg faktisk veldig godt. Men bevegelsene og posisjoneringen hans var det ingenting å si på, men som sagt, du kan være så godt posisjonert du bare vil, så lenge du ikke får pasningene du trenger blir det håpløst.

Kan være enig i at Soldado ikke fikk sånn all verdens backup, men Ade spiller på det samme laget og han gjorde en bedre prestasjon som spiss på de få kampene han fikk. Til og med Kane gjorde det bedre som spiss.

De assistene kan Soldado også gjøre fra en hengende spiss/kant -rolle der han får mer rom. Det med å holde på ballen og gjøre noe på egenhånd... Da satser jeg heller på Ade eller Destro/Lukaku. Eriksen og Ade er også en god kombo, håper det forsetter neste sesong samtidig som at Lamela henger seg på. Jeg tror faktisk den angrepsrekka her fungerer utmerket i poch sitt system:
Ade
Soldado - Eriksen - Lamela

Roberto Soldado 6 år 4 måneder ago #35186

• Osvaldo
  • Osvaldo's profilbilde
Enig i at Ade viste enormt mye mer på den tida han fikk ifjor enn Soldado, og at han antakelig er førstevalget når han er skadefri og før Soldado begynner å vise noe. Å forsvare Soldado 100 pst etter hans første sesong hos oss ved å skylde på alle andre blir jo helt latterlig! Han skuffet stort, så ærlig må man være. Og å si at 5 mål og 10 ass på en hel sesong for vår nr 1 spiss er greit - ja da kjemper vi iallefall ikke i topp 4.

Jeg tror det bor veldig mye i Soldado men han må levere varene i årets sesong, ellers er det over og ut for ham.
COME ON YOU SPURS!!
51,61,21?
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Roberto Soldado 6 år 4 måneder ago #35188

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Soldado viste ikke bra nok i fjor, så enkelt er det. Jeg tror faktisk Kane ville levert bedre med like mye spilletid. Jeg håper han leverer i år, men skal jeg være helt ærlig, så er det kanskje ikke så mye som tyder på det?. Selv om ny trener og nytt system gir håp. Han har litt for mange svakheter. Og han er ikke mannen som ofrer tenna for å score mål heller. Er redd han rett og slett ikke passer inn i en hard liga som pl. Blir for veik, og ikke har han fart heller. Hører mange snakker så mye om de gode bevegelsene hans, men jeg vet ikke om jeg er enig. Jeg synes han virker for stasjonær og blir ikke det uromomentet i boksen som jeg trodde han skulle være. Rett og slett for lite intensitet i spillet sitt. Har vært alt for lett å ta ut. Og de gangene han har fått muligheten har han ikke vært effektiv.

Synes han litt for ofte var der det ikke skjedde, for å si det sånn. Og litt for ofte når det så ut som om det skulle bli noe farlig inne i boksen og vi hadde trykk på motstanderen var han plutselig langt utenfor boksen. Er også litt usikker på skuddfoten hans. Den funker bra fra ca. straffemerket og inn, mens jeg er mere usikker i fra avstander på på 14-16 meter da du må trykke på mer for å score. Synes han rett og slett hadde for mye "slappe" skudd fra rundt 16-meteren.

Hadde det ikke vært for link up spillet og noen assister hadde sesongen i fjor vært helt katastrofe. Ikke mange spisser i pl på et topp 12 lag tror jeg som ville scoret såpass få mål på et lag som spurs med såpass med spilletid. I flere av kampene var han så godt som usynlig. Skal vel sies at supporten han fikk ikke alltid var all verden heller, men han bidro ikke nevneverdig selv heller. (en stasjonær spiss får aldri god support). Og at han ikke spilte så mye siste 5-6 kampene da Eriksen virkelig hadde funnet formen?.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 6 år 4 måneder ago av madbitt.
Følgende bruker har takket deg: Osvaldo

Roberto Soldado 6 år 3 måneder ago #35216

• mka07
  • mka07's profilbilde
Nok en fin målgivende fra Soldado! Håper gutta klarer å fortsette dette når serien starter!

Re:Roberto Soldado 6 år 3 måneder ago #35217

• phunk
  • phunk's profilbilde
madbitt skrev:
Soldado viste ikke bra nok i fjor, så enkelt er det. Jeg tror faktisk Kane ville levert bedre med like mye spilletid. Jeg håper han leverer i år, men skal jeg være helt ærlig, så er det kanskje ikke så mye som tyder på det?. Selv om ny trener og nytt system gir håp. Han har litt for mange svakheter. Og han er ikke mannen som ofrer tenna for å score mål heller. Er redd han rett og slett ikke passer inn i en hard liga som pl. Blir for veik, og ikke har han fart heller. Hører mange snakker så mye om de gode bevegelsene hans, men jeg vet ikke om jeg er enig. Jeg synes han virker for stasjonær og blir ikke det uromomentet i boksen som jeg trodde han skulle være. Rett og slett for lite intensitet i spillet sitt. Har vært alt for lett å ta ut. Og de gangene han har fått muligheten har han ikke vært effektiv.

Synes han litt for ofte var der det ikke skjedde, for å si det sånn. Og litt for ofte når det så ut som om det skulle bli noe farlig inne i boksen og vi hadde trykk på motstanderen var han plutselig langt utenfor boksen. Er også litt usikker på skuddfoten hans. Den funker bra fra ca. straffemerket og inn, mens jeg er mere usikker i fra avstander på på 14-16 meter da du må trykke på mer for å score. Synes han rett og slett hadde for mye "slappe" skudd fra rundt 16-meteren.

Hadde det ikke vært for link up spillet og noen assister hadde sesongen i fjor vært helt katastrofe. Ikke mange spisser i pl på et topp 12 lag tror jeg som ville scoret såpass få mål på et lag som spurs med såpass med spilletid. I flere av kampene var han så godt som usynlig. Skal vel sies at supporten han fikk ikke alltid var all verden heller, men han bidro ikke nevneverdig selv heller. (en stasjonær spiss får aldri god support). Og at han ikke spilte så mye siste 5-6 kampene da Eriksen virkelig hadde funnet formen?.

Helt enig i mye av dette. Jeg lurer bare på hvor mye av dette som går på selvtillit. Spesielt det med på skuddfoten og posisjonering i boksen. I begynnelsen av mange kamper synes jeg nemlig det så ut som om han var "der". Men så forsvant han helt etter en halvtime.

Uansett er det helt sikker at Soldado virkelig vil lykkes og jeg tror fremdeles han har potensialet til 20+ mål i PL

Roberto Soldado 6 år 3 måneder ago #35222

• AEF
  • AEF's profilbilde
Da Soldado ble vraket til fordel for Kane hjemme mot Benfica i en kvartfinale i EL, vil jeg gå så langt å si at det kostet oss en semifinaleplass. Mulig Kane ville scoret noen mål mer med like mye spilletid, men er for meg ganske klart at Soldado er en mye viktigere lagspiller og med en fotballinteligens som overgår de fleste i Spurs. Men fyren må begynne å score flere mål.
Følgende bruker har takket deg: Tottenthom, John, Kristian

Roberto Soldado 6 år 3 måneder ago #35242

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Nå vil jeg si at Kanes største pro som fotballspiller er beslutningene han tar på banen; han er en middels spiller som blir god fordi han sjeldent tar dårlige avgjørelser. Soldado er en mye bedre spiller, men ikke pga bedre intelligens eller beslutningsevner.

Roberto Soldado 6 år 1 måned ago #37743

• John
  • John's profilbilde
Tror og håper Soldado nå får endel kamper på rad. Virker som angrepet blir mer dynamisk med han. Virker som Poch er villig til å gi spillere tillitt over tid for å få ut potensialet; jf hvordan han har brukt Eriksen, Lamela, Mason og Ade kamp etter kamp selv om de ikke har "slått til" umiddelbart. Det viser seg jo at det er fornuftig. Eriksen er på vei i år også, kanskje også Lamela sakte men sikkert.
Følgende bruker har takket deg: Sir Bill