Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Roberto Soldado

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16609

• Kristian
  • Kristian's profilbilde
Enig i det dere sier, men jeg mener det er derfor det er viktig at vi får en spiss som er god i boksen.

Vi trenger ikke en spiss som er glad i å skyte utenfor(Defoe), der har vi allerede Bale.

En av årsakene til at vi ikke fikk straffe i fjor, var jo nettop pga at vi hadde så sinnsykt med langskudd.

Mener vi må bli flinkere til å skåre i boksen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16610

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Men vi også greie å komme oss i inn boksen for å score. Der har vi hatt mye problem med på grunn av mangel på kreativitet, beslutninger og vidde i spillet. Ble for trangt til tider, spesielt når vi ikke hadde Lennon. Da ble det nesten umulig å komme seg inn i boksen. Derfor var kjøpet av Chadli veldig lurt. Vi har da Bale, Lennon, Townsend og Chadli som vinger neste sesong, og både Chadli og Bale kan spille sentralt.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16611

• Tobbathampa
  • Tobbathampa's profilbilde
Nå sa vel AVB at vi skal legge om til 4-3-3 også, uten at det utelukker bale bak spissen..men det kan vel tyde på at vi kommer til å spille litt bredere.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16612

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Soldado spilte 4-3-3 formasjonen bare to ganger for Valencia.

Men han scoret 4 mål på de to kampene :)

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16613

• KristianW
  • KristianW's profilbilde
SpursFC skrev:
Enig i det du sier. Nesten litt vanskelig å være en god spiss hos Tottenham. Spesielt når Bale spiller sentralt bak en spiss så blir det vanskelig for spissen å få ballen i føttene. Ser ofte hvor Bale omtrent snapper ballen fra spissene våres eller skyter isteden for å sentre til bedre posisjonerte spillere.

Noen som husker Bale sine mål mot Villa? Eller hans mål mot Arsenal på Emirates? I begge kampene så var vel både Adebayor og Dempsey bedre posisjonert, men velger heller å skyte. Men han scorte da, så jeg brydde ikke meg så mye med det første, men husker at Adebayor var veldig oppgitt når vi spilte på Villa Park fordi han ble omtrent snappet fra ballen eller ble ikke sentret til.

Defoe har vel nesten en garanti på mellom 10-15 mål per sesong, så han er god å ha i mine øyner. Men vi trenger en spiss som kan score jevnt utover hele sesongen, og det er der jeg mener Soldado passer best.

Defoe scorer SJELDEN mer enn 11 mål pr sesong.
Jeg sjekket litt statistikk for Defoe i PL (for spurs):
2003-2004 -> 7 mål
2004-2005 -> 13 mål
2005-2006 -> 9 mål
2006-2007 -> 10 mål
2008-2009 -> 3 mål
2009-2010 -> 18 mål
2010-2011 -> 4 mål
2011-2012 -> 11 mål
2012-2013 -> 11 mål

Snitt på 9 pr sesong, og 0,34 mål pr kamp. Det vil si at han scorer hver 3-4 kamp.

Sjekket også hans tid i West Ham -> 10 mål -> 8 mål -> 11 mål
og hans tid i Portsmouth -> 8 mål -> 7 mål

Så noen garantist for 10-15 mål er han ikke.

(Med forbehold om feil....)
I'll rather walk alone!
Følgende bruker har takket deg: Shake

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16614

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
KristianW skrev:
SpursFC skrev:
Enig i det du sier. Nesten litt vanskelig å være en god spiss hos Tottenham. Spesielt når Bale spiller sentralt bak en spiss så blir det vanskelig for spissen å få ballen i føttene. Ser ofte hvor Bale omtrent snapper ballen fra spissene våres eller skyter isteden for å sentre til bedre posisjonerte spillere.

Noen som husker Bale sine mål mot Villa? Eller hans mål mot Arsenal på Emirates? I begge kampene så var vel både Adebayor og Dempsey bedre posisjonert, men velger heller å skyte. Men han scorte da, så jeg brydde ikke meg så mye med det første, men husker at Adebayor var veldig oppgitt når vi spilte på Villa Park fordi han ble omtrent snappet fra ballen eller ble ikke sentret til.

Defoe har vel nesten en garanti på mellom 10-15 mål per sesong, så han er god å ha i mine øyner. Men vi trenger en spiss som kan score jevnt utover hele sesongen, og det er der jeg mener Soldado passer best.

Defoe scorer SJELDEN mer enn 11 mål pr sesong.
Jeg sjekket litt statistikk for Defoe i PL (for spurs):
2003-2004 -> 7 mål
2004-2005 -> 13 mål
2005-2006 -> 9 mål
2006-2007 -> 10 mål
2008-2009 -> 3 mål
2009-2010 -> 18 mål
2010-2011 -> 4 mål
2011-2012 -> 11 mål
2012-2013 -> 11 mål

Snitt på 9 pr sesong, og 0,34 mål pr kamp. Det vil si at han scorer hver 3-4 kamp.

Sjekket også hans tid i West Ham -> 10 mål -> 8 mål -> 11 mål
og hans tid i Portsmouth -> 8 mål -> 7 mål

Så noen garantist for 10-15 mål er han ikke.

(Med forbehold om feil....)

Det som blir feil er mål pr kamp, mål pr minutt er det som må regnes da Defoe har veldig mange kamper hvor han har kommet inn som innbytter. Jeg er fan av Defoe men håper vi kjøper Soldado, han er bedre enn begge spissene vi har. Defoe får mye kritikk men han var en av våre beste i starten av forrige sesong, synd han ikke holdt den formen hele sesongen.

( de to siste sesongene har han scoret mål hvert 168 minutt)
www.oddstips.nu - Bli en vinner
Siste endring: 7 år 5 måneder ago av Pumaking..

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16615

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
I Tottenhamtrøye så er han vel en garantist mellom 10-15 mål, det er jeg nesten helt sikker på. I tillegg så scorer han også en del mål i cuper.

Den statistikken tar heller ikke forbehold med hvor mange kamper han har spilt. Spesielt med tanke på at i 2008-09 i så fikk han bare 8 ligakamper. Og at hans tid i Portsmouth så hadde han bare 30 kamper på to sesonger, men nette likevel 15 mål, altså hver andre kamp.

Så ja, jeg mener han er god å ha. Kanskje ikke en verdensklasse spiss, men så lenge han får spilletid, så scorer han mellom 10-15 mål per sesong.

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16616

• Shake
  • Shake's profilbilde
Hadde defoe vært så jævla bra som noen folk her skal ha det til (blandt de beste i PL???!! Hææææææ???), så hadde han ikke sittet så mye på benken. Når han ikke engang klarer å ta plassen fra ADE (mtp den sinnsykt ræva sesongen hans) sier det sitt.

Så det at defoe har så mange kamper fra benken betyr for meg at han ikke var god nok for 11'ern en gang.
Følgende bruker har takket deg: KristianW

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16617

• Swanen
  • Swanen's profilbilde
Shake skrev:
Hadde defoe vært så jævla bra som noen folk her skal ha det til (blandt de beste i PL???!! Hææææææ???), så hadde han ikke sittet så mye på benken. Når han ikke engang klarer å ta plassen fra ADE (mtp den sinnsykt ræva sesongen hans) sier det sitt.

Så det at defoe har så mange kamper fra benken betyr for meg at han ikke var god nok for 11'ern en gang.

For noe vås, hvis du så høstsesongen i fjor, så vet du at Defoe kan putte 20 mål om han holder det gående en hel sesong. Skadeproblemer i Januar satte han tilbake, og han kom aldri helt i gang igjen.

- Men det er ikke tvil om at Defoe er en knallgod spiss.
COYS

Roberto Soldado 7 år 5 måneder ago #16619

• Øivind
  • Øivind's profilbilde
  • COYS!
Defoe (210mål/513 kamper) har flere mål i karrieren sin enn både Van persi (185mål/405kamper) og Torres (205mål/516 kamper).
Ja Van persi har bedre mål/kamp rate, men van persi har så og si alltid vært førstevalg og straffetager, mens Defoe har mye innhopp eller byttet ut.
Siste endring: 7 år 5 måneder ago av Øivind.