Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Nacer Chadli

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28592

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Kan være hans holdning eller kanskje selvtilliten. Ja, det ser ut som han jogger lett til tider, spesielt med ballen i beina. Men ser man klipp fra Twente og nylig reservekampen mot Charlton så har han absolutt god fart. Spesielt over lengre distanse. Det er jo bare å se på fysikken så ser man det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28593

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Jeg vil ikke si at Chadli har slått meg som treg...? Men nå har jeg vel hatt mer sans for han fra starten av enn hva som er gjengs.
Siste endring: 6 år 8 måneder ago av Øyvind H.

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28595

• Øssa
  • Øssa's profilbilde
Nå er vel vi svært godt vant med lynvinger, Bale, Lennon og Townsend er veldig kjappe. I forhold til siggen og Eriksen er Chadli ganske kjap, men han er litt gråstein, uten veldig tydelig spisskompetanse, dessverre. Foreløpig er vel nesten hodestyrken det som har imponert meg mest.
KING!

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28596

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Øssa skrev:
Nå er vel vi svært godt vant med lynvinger, Bale, Lennon og Townsend er veldig kjappe. I forhold til siggen og Eriksen er Chadli ganske kjap, men han er litt gråstein, uten veldig tydelig spisskompetanse, dessverre. Foreløpig er vel nesten hodestyrken det som har imponert meg mest.

Vet ikke helt hva du mener med spisskompetanse, men målscorer og god avslutter var han i Twente. Han har ikke kommet til så mange avslutter utenom hodet i PL, men det bor mål i fyren. Tipper han kan scorer en del mål om han får en mer sentral rolle. Kunne gjerne sett med for han og Ade på topp. Da skal det bli vanskelig å bomme på et innlegg.

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28597

• Øssa
  • Øssa's profilbilde
SpursFC skrev:
Øssa skrev:

Vet ikke helt hva du mener med spisskompetanse, men målscorer og god avslutter var han i Twente. Han har ikke kommet til så mange avslutter utenom hodet i PL, men det bor mål i fyren. Tipper han kan scorer en del mål om han får en mer sentral rolle. Kunne gjerne sett med for han og Ade på topp. Da skal det bli vanskelig å bomme på et innlegg.

Med tydelig spisskompetanse mente jeg at Lennon for eks er ekstremt kjapp, Dawson er duellsterk, Soldado god i boks (visstnok). Hvis jeg skal peke på en egenskap ved Chadli som skiller seg ut, vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive? Enig i at det hadde vært interessant og sett han med Ade på topp, samme tenker jeg om Lamela, og det tenker kanskje TS også, siden han lar Defoe gå...
KING!

Følgende bruker har takket deg: Kristian

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28598

• Shake
  • Shake's profilbilde
www.dutchfootball-league.com/nacer-chadli-talent-scout/

Her har dere en link som analyserer Nacer. Som dere ser blir fart trukket frem som en styrke ved flere anledninger. Tror det er greit å konkludere med at han da ikke er treig.

Legger også merke til at han som jeg trodde har vært mest effektiv som venstreving tidligere.
Følgende bruker har takket deg: Øyvind H

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28599

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Øssa skrev:
SpursFC skrev:
Øssa skrev:

Med tydelig spisskompetanse mente jeg at Lennon for eks er ekstremt kjapp, Dawson er duellsterk, Soldado god i boks (visstnok). Hvis jeg skal peke på en egenskap ved Chadli som skiller seg ut, vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive? Enig i at det hadde vært interessant og sett han med Ade på topp, samme tenker jeg om Lamela, og det tenker kanskje TS også, siden han lar Defoe gå...

Må vel være en kompetanse å være "god" i alt. Han har ihvertfall veldig få svakheter. Både defensivt og offensivt så har han mange gode egenskaper. Kan vel trekke frem at han er god på frispark, duellstyrke/god med hode og jobber bra defensivt.

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28600

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Shake skrev:
www.dutchfootball-league.com/nacer-chadli-talent-scout/

Her har dere en link som analyserer Nacer. Som dere ser blir fart trukket frem som en styrke ved flere anledninger. Tror det er greit å konkludere med at han da ikke er treig.

Legger også merke til at han som jeg trodde har vært mest effektiv som venstreving tidligere.
Bra link!
Følgende bruker har takket deg: Shake

Nacer Chadli 6 år 8 måneder ago #28617

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Vil si at den store styrken hans er at han har få svakheter. Men det med fart kan være litt vanskelig å bedømme noen ganger. For det var ikke alltid Bale så like rask ut heller. Chadli er ikke Bale-rask, men over snittet rask.

Ser Eriksen blir nevnt som eksempler på treg her. Men mitt inntrykk er at han er middels rask. Mitt inntrykk er at både Soldado og Holtby er tregere. Soldado har to store svakheter i både fart og styrke.

Men som sagt så kan det være vanskelig å bedømme spilleres tempo pga at de nylig har kommet tilbake fra skade(ja vi husker Bale trengte noen kamper), er slitne. Har man mye mye melkesyre i bena f.eks så mister man fart. Og der har Eriksen hatt et problem(spesielt tidligere), for hvis du er sliten og får syre i beina så mister du fart.

Også kan man jo dele inn fart i akselrasjon og toppfart. Lennon har veldig god akselrasjon, men toppfarten virker noe svakere. Ryktene går jo på at Kaboul er raskest over noe distanse av spurs spillerne. Holtby virker for meg å ha en ok/middels akselrasjon, men toppfarten virker elendig.(mulig jeg tar feil)
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 6 år 8 måneder ago av madbitt.

Re:Nacer Chadli 5 år 8 måneder ago #40972

• Christian
  • Christian's profilbilde
Godeste Nacer blir borte litt fra laget, da faren hans er død.

Synd dette, men godt at han får tid til familien.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Kristian