Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Nabil Bentaleb

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31055

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
AndyMaxwell skrev:
Og jeg har aldri sagt at Bentaleb ikke er et talent, men pr. dags dato har vi spillere som er bedre enn ham på benken, imo. Utenom å slå pasninger med ekstrem lav risiko bidrar han ikke med noen verdens ting. Han er ikke ballvinner, han kommer ikke på løp inn i boksen, han slår ikke gjennombruddspasninger, han dribler ikke av motspillere, han skyter ikke langskudd. Så hva bidrar han med utover det disse "fantastiske" statistikkene sier.

Hvis han slår pasninger med "ekstremt lav risiko", hva gjør da alle andre midtbanespillere? Dembele og Paulinho slår pasningene kortere og mer bakover enn Bentaleb. Alle utenom Dembele har lavere pasningnøyaktighet.

Når det kommer til det defensive.

Average defensive action per game:

Capoue - 5
Sandro - 4
Bentaleb - 3
Dembele - 2
Paulinho - 2
Eriksen - 2

Han har jo flere defensive involveringer enn Dembele, Paulinho og Eriksen! Sandro og Capoue er jo rene defensive midtbanespillere, og de burde ha mer uansett. Bentaleb har så langt i sine 10 PL kamper kommet hele 20 interceptions. Altså 2 per kamp, som er meget bra. I tillegg så har han kommet 10 klareringer og 3 blokkeringer.

Slutt med denne høvlingen over Bentaleb når du helt klart ikke har noe konstruktivt å komme med. Ja, han trenger ikke å starte hver eneste kamp. Men for en 19 åring å prestere så bra, det er merkverdig. Han matcher alle våre innkjøpte internasjonale spillere som 19 åring fra akademiet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31056

• eejit
  • eejit's profilbilde
AndyMaxwell skrev:
cjmozart skrev:
Erhm, Carrick hatet av egne fans? Herregud det er det dummeste utsagnet jeg har sett i dag.

Bentaleb gjorde flere gode dueller i forgårs og hadde flere gode passninger på adskillig mer en 1 meter (de har jeg regnet som nøytrale passninger). Han hadde ett balltap i forgårs som var veldig dårlig samt et innlegg totalt uten rettning; ellers gjorde han middels eller gode innvolveringer.

Du har tydeligvis ikke fått med deg Q&A-happeningen med Carrick på Twitter for noen uker siden? Han og Cleverly fikk virkelig gjennomgå.

Det gikk betydelig hardere ut over Cleverley. Selvfølgelig kom det noen stikk mot Carrick også, men det skulle bare mangle når det var hans Q&A og hashtaggen var #AskCarrick. Det betyr altså ikke ikke at United-fans i sin alminnelighet hater ham.

Edit: Dessuten er det ikke gitt at alle som sender inn spørsmål til en sånn Q&A på Twitter er ManU-supportere.
Siste endring: 6 år 6 måneder ago av eejit.

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31058

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Bentaleb er jo utvilsomt et talent. Veldig allround spiller. Men dette er kanskje også litt av problemet. Han har ingen store styrker, men kanskje heller ingen store svakheter?. Ikke spesielt god defensivt eller offensivt, eller hurtig, sterk eller teknisk, målfarlig etc. Men jevnt over bra ift fotballforståelse, plasseringsevne, teknikk, arbeidskapasitet osv. Grei både off og def.

Jeg synes han har levert ganske jevnt. Ingen spesielt gode kamper, men heller ingen veldige dårlige. Men jeg synes har har spilt litt mye ift f.eks Capoue som jeg synes har en litt annen intensitet i spillet sitt og som kanskje utfyller Dembele litt bedre. Men samtidig har Bentaleb noen egenskaper som ikke Capoue har. Men den svakeste kampen til Bentaleb var da han kom inn sist i EL som innbytter.

Så det jeg vil skryte mest av han for er faktisk jevnheten i spillet. Spesielt med tanke på alderen. Der synes jeg f.eks Paulinho er for dårlig. I flere kamper synes jeg han bidrar med bortimot nada.

Jeg synes det er tøft av Tim at han har tørr å satse på unggutta, men som sagt, så synes jeg han nok har fått i overkant mye spillertid.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 6 år 6 måneder ago av madbitt.

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31059

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
madbitt skrev:
Bentaleb er jo utvilsomt et talent. Veldig allround spiller. Men dette er kanskje også litt av problemet. Han har ingen store styrker, men kanskje heller ingen store svakheter?. Ikke spesielt god defensivt eller offensivt, eller hurtig, sterk eller teknisk, målfarlig etc. Men jevnt over bra ift fotballforståelse, plasseringsevne, teknikk, arbeidskapasitet osv. Grei både off og def.

Jeg synes han har levert ganske jevnt. Ingen spesielt gode kamper, men heller ingen veldige dårlige. Men jeg synes har har spilt litt mye ift f.eks Capoue som jeg synes har en litt annen intensitet i spillet sitt og som kanskje utfyller Dembele litt bedre. Men samtidig har Bentaleb noen egenskaper som ikke Capoue har. Men den svakeste kampen til Bentaleb var da han kom inn sist i EL som innbytter.

Så det jeg vil skryte mest av han for er faktisk jevnheten i spillet. Spesielt med tanke på alderen. Der synes jeg f.eks Paulinho er for dårlig. I flere kamper synes jeg han bidrar med bortimot nada.

Jeg synes det er tøft av Tim at han har tørr å satse på unggutta, men som sagt, så synes jeg han nok har fått i overkant mye spillertid.

Enig i noe av det du sier, men jeg har vist litt tall og statistikker som viser at Bentaleb kommer ganske bra ut offensivt og defensivt i forhold til andre midtbanespillere. Jeg vil si sammen med Sandro så er han den mest komplette midtbanespilleren vi har. Begge de kommer best ut med offensiv bidrag med tanke på pasninger og defensiv bidrag med tanke på taklinger, klareringer og blokkeringer.

Jeg ville likt å se de to sammen med Eriksen som playmakeren. Greier Bentaleb bli litt mer målfarlig, så kan jeg drøye å si at han burde starte foran spillere som Dembele og Paulinho. Begge de to gjør ikke like mye defensivt som Bentaleb, samtidig som de ikke har like god kombinasjon av pasningsikkerhet, pasningsretning og lengde som Bentaleb.

Til forsvar så vinner Dembele flere 50/50 dueller og har evne til å drible forbi spillere (uten at det alltid skaper noe), mens Paulinho er målfarlig og har evne til å kombinere og sette opp spillere med noen pene flikker og toucher som gjør at han får noen assist.

Men som sagt, blir Bentaleb litt mer målfarlig, så er han mer komplett enn Paulinho og Dembele som midtbanespiller. Og det i en alder av bare 19 år, mens de to andre er kjente internasjonale spillere i aldre mellom 25 og 26.

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31061

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
SpursFC skrev:
AndyMaxwell skrev:
Og jeg har aldri sagt at Bentaleb ikke er et talent, men pr. dags dato har vi spillere som er bedre enn ham på benken, imo. Utenom å slå pasninger med ekstrem lav risiko bidrar han ikke med noen verdens ting. Han er ikke ballvinner, han kommer ikke på løp inn i boksen, han slår ikke gjennombruddspasninger, han dribler ikke av motspillere, han skyter ikke langskudd. Så hva bidrar han med utover det disse "fantastiske" statistikkene sier.

Hvis han slår pasninger med "ekstremt lav risiko", hva gjør da alle andre midtbanespillere? Dembele og Paulinho slår pasningene kortere og mer bakover enn Bentaleb. Alle utenom Dembele har lavere pasningnøyaktighet.

Når det kommer til det defensive.

Average defensive action per game:

Capoue - 5
Sandro - 4
Bentaleb - 3
Dembele - 2
Paulinho - 2
Eriksen - 2

Han har jo flere defensive involveringer enn Dembele, Paulinho og Eriksen! Sandro og Capoue er jo rene defensive midtbanespillere, og de burde ha mer uansett. Bentaleb har så langt i sine 10 PL kamper kommet hele 20 interceptions. Altså 2 per kamp, som er meget bra. I tillegg så har han kommet 10 klareringer og 3 blokkeringer.

Slutt med denne høvlingen over Bentaleb når du helt klart ikke har noe konstruktivt å komme med. Ja, han trenger ikke å starte hver eneste kamp. Men for en 19 åring å prestere så bra, det er merkverdig. Han matcher alle våre innkjøpte internasjonale spillere som 19 åring fra akademiet.

Det er det som er bekymringsfult, han er på samme nivå, problemet er at det nivået ikke er veldig høyt og en av grunnene til at vi mer eller mindre er hektet av i kampen om CL.

Sandro bør være bankers når han er skadefri så får de andre rullere litt etter hvem vi møter, Sandro og Bentaleb sammen hjemme mot ett lag som Cardiff mener jeg bare er tull.
www.oddstips.nu - Bli en vinner

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31067

• AndyMaxwell
  • AndyMaxwell's profilbilde
Uansett hvordan dere vrir og vender på det, har alle andre sentrale midtbanespillerne våre spisskompetanse. Det har ikke Bentaleb. Ennå. Bentaleb er som Livermore. Gjør seg ikke bort, men bidrar heller ikke i nevneverdig grad. Med en sentral midtbane bestående av Bentaleb og Livermore hadde vi vært nærmere nedrykk enn førsteplass. Til tross for at begge er habile fotballspillere.

Statistikk kan brukes til så mangt. Mitt inntrykk er at Bentaleb ofte slår ballen tilbake til spilleren han fikk den fra. Hva med alle pasningene som går marginalt framover? Statistikken sier jo ingenting om hvor mange pasninger som går til sidene.

Jeg synes også Bentaleb har blitt gradvis dårligere, ig jo bedre motstand vi har møtt, jo mer har han falt gjennom.

Dere må ikke se dere blind på statistikken. Dere husker vel hvordan det gikk med Liverpool da de kjøpte spillere på bakgrunn av statistikk? Downing og Carroll m.fl.

Og med statistikken i hånden kan man vel også si at Adebayor er verdens beste spiss for tiden, men alle med to øyne vet jo at det ikke stemmer.

Cleverly er jo heller ingen dårlig fotballspiller, men det er ingen som nekter for at United hadde blitt et bedre lag hvis de oppgraderte denne spilleren.

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31070

• Sir Bill
  • Sir Bill's profilbilde
AndyMaxwell skrev:
Hva er poenget med å ha et akademi om vi ikke skal gi talentene sjansen en gang i blant? Når det er sagt er det liten tvil om at Bentaleb spiller altfor mye for tiden, men jeg synes likevel det er positivt at Sherwood vil gi talentene sjansen.

Re:Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31071

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
AndyMaxwell skrev:
Uansett hvordan dere vrir og vender på det, har alle andre sentrale midtbanespillerne våre spisskompetanse. Det har ikke Bentaleb. Ennå.

Man kan vel si at han spisskompentanse er at han ikke har noen svakheter. Men uansett, jeg har forklart dette en del ganger nå.

Med offensiv involvering med tanke på kombinasjon av pasningsnøyaktighet, lenge og retning, og defensive involveringer med tanke på brudd, taklinger, klareringer og blokkeringer, så er han sammen med Sandro, den mest komplette. Hadde han bare blitt litt målfarlig så hadde han absolutt hatt grunn til å starte foran spillere som Dembele og Paulinho.
Mitt inntrykk er at Bentaleb ofte slår ballen tilbake til spilleren han fikk den fra. Hva med alle pasningene som går marginalt framover?

Når det kommer til dette med pasninger fremover så har jo jeg forklart det også.

Average forward pass length:

Capoue - 18 meter - 84% pass accuracy
Sandro - 18 meter - 84% pass accuracy
Eriksen - 18 meter - 81% pass accuracy
Bentaleb - 17 meter - 88% pass accuracy
Paulinho - 17 meter - 84% pass accuracy
Dembele - 16 meter - 91 % pass accuracy

Altså hans gjennomsnitt pasning fremover er på 17 meter, som er rundt det alle andre alle av våre midtbanespillere har.

Og som jeg har forklart tidligere så er han bare 19 år. De han konkurrerer mot er mot store og kjente internasjonale spillere med massevis av erfaring i aldre rundt 24-26 år. Hadde likt å sett når de var 19 år, om de kunne matche Bentaleb.

Jeg er enig i at han ikke skal starte alle kamper, men jeg har et inntrykk av at du prøver å ro deg i land nå etter din første kommentar hvor alt bare var dritt og løgner.
Når Bentaleb prøver på pasninger som går mer enn en halv meter i lengderetning, mister han ballen. Målet til Norwich kom vel pga. en dårlig involvering av ham. 90 % av pasningene hans går til siden eller bakover, og er maksimalt en halv meter lange. Folk kritiserte Parker for dette, men Bentaleb blir hyllet. Carrick og Cleverly er hatet av egne fans, Bentaleb er elsket.

Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31073

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
@AndyMaxwell Du syter og klager etter hver eneste kamp på en talentfull spiller fra eget akademi som i følge statistikk og de fleste andre debatanter her inne gjør en fin jobb; Nei han er ingen superspiller, men han er 19 år og gjør i de fleste kamper en flott jobb sammen med spillere som koster godt over £10M. At en klubb som vår velger å satse på egne talenter synes jeg er helt naturlig. Hva slags grunn du har til å fortsette med tåpelige og surmaga utsagn om egne spillere vet jeg ikke.

Ang Carrick er han en av de mest likte spillere blandt ManU-fansen. #askcarrick-fadesen ble hijacka av andre fans (ser welchdave og guttedgooner har spurt blandt annet).

De siste dagers oppgulp er gode eksempler på det jeg kaller drit fra din side; du har åpenbart aldri no positivt å komme med, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du fortsetter å poste slikt.

Nabil Bentaleb 6 år 6 måneder ago #31074

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Jeg anerkjenner talentet i denne Bentaleb, men jeg er samtidig forsiktig med å utrope han til fremtidens helt. Det er så klart mulig at han er den neste Bale (i form av verdi, ikke i spillestil), og jeg har ingen grunner for at han ikke kan være det. Men vi har også alt for mange eksempler på unge spillere aldri når potensialet omtalen indikerer. Alle, absolutt hver eneste spiller i et PL-lag, kan ha én god kamp (Crystal Palace). Men Bentaleb må presetere på et høyere nivå i flere kamper før jeg går av skaftet av beundring. Og jeg er blant de som mener han har fått får lett spilletid på bekostning av andre i laget, og kanskje har det kostet poeng (Hull, Norwich).