Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Nabil Bentaleb

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52666

• HH
  • HH's profilbilde
Hvordan er stilen ulik Dier?

Jeg synes han ligner ganske mye på Dier. God til å dekke rom. Vanskelig å passere, men potensielt veldig mye bedre til å slå pasninger enn Dier (selv om Dier har noen lyse øyeblikk imellom).

Elsker Dier og hvem vet hvor det ender med han, men vil påstå at Bentalebs beste perioder fortsatt har vært bedre enn Diers.

Jeg mener også at Bentaleb er mye mer fleksibel enn Dier. Kan fint bekle en litt mer offensiv rolle hvis nødvendig - selv om Dier / Bentaleb er en kombinasjon som fort blir vel defensiv. Da snakker man litt mer om den gamle franske stilen, med to temmelig defensive sentrale midtbanespillere. Få som spiller slik i dag.

Synes egentlig Bentaleb er ganske komplett når han er på, men hvor den spilleren ble av vet jeg ikke. Mysterium hele greia.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52670

• RH
  • RH's profilbilde
Er Bentaleb så veldig god til å dekke rom da? I fjor da Bentaleb og Mason var vår "faste" sentrale midtbane slapp vi inn bøttevis med mål, og av disse to var det vel Bentaleb som primært hadde det defensive ansvaret. Denne sesongen med Dier og Dembele slipper vi nesten ikke inn mål. Nå har selvfølgelig det også mye med at vi har fått på plass en meget god bakre firer, god struktur samt et lag for øvrig som jobber knallhardt defensivt, men at Dier er betydelig bedre defensivt enn Bentaleb synes jeg virker ganske opplagt. Dier har jo et nesten rent defensivt ansvar også. Ingen forventer egentlig offensive bidrag fra han, bortsett fra på dødball. At Bentaleb har et større potensial offensivt er jo således ikke tvilsomt, og han kan selvfølgelig fortsatt utvikle alle sidene av spillet sitt, men jeg har liten tro på at han noen gang vil bli ansett som en komplett midtbanespiller. Det er det for øvrig veldig få som blir.
Siste endring: 4 år 4 måneder ago av RH.
Følgende bruker har takket deg: mka07, Guardiola

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52671

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg hørte samme rykte for flere mnd siden, så kan hende det er noe i det. Vi kan jo muligens få en del for Bentaleb også, så ikke den værste å selge.

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52672

• HH
  • HH's profilbilde
Blir veldig veldig forenklet å sammenligne Dier og Bentalebs defensive kvaliteter basert på innslupne mål i år kontra i fjor.

I fjor spilte Kyle Walker kun 15 kamper og han var langt fra den spilleren han er i år. På hans plass spilte ofte Dier - som er en glimrende DM, men en dårlig RB. Rose var også ute i 10 kamper. Der spilte vel blant annet Vertonghen. Chiriches spilte i 8 kamper. Fazio i 14. Kaboul spilte i 11.

Ikke bare hadde vi dårligere spillere i bakrekka (Alderweireld vs. Fazio/Kaboul/Chiriches er ei rimelig heftig oppgradering), men vi måtte til stadighet skifte rundt pga skader. Vi kunne spilte med Makelele og Roy Keane sentralt på midten og allikevel ville vi ha slupppet inn betydelig flere mål enn vi har gjort i år.

Bentalebs stil er meget lik Diers. Begge to minner litt om Rekdal i måten de ser etter hva slags som motstanderen kan bli presset inn i av Lamela, Kane etc. Bentaleb kan også være ganske aggressiv og fryktløs i måten han takler, men i år er han bare blitt passiv i alt han gjør - både med og uten ball.

Vi får vel se om vi noen gang får se den spilleren igjen.

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52673

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Forskjellen ligger vel først og fremst på passningsvalg med ballen i beina; Dier velger i all hovedsak enkle raske passninger, Bentaleb holder ballen lengre og forsøker på vanskeligere passninger; i fjor traff han mer av dem, de få kampene han har i år har han hatt en katastrofal passnings-suksess-rate.

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52674

• RH
  • RH's profilbilde
Jeg mener Poch "skreddersydde" en rolle for Dier foran sesongen da han så hvor mye vi slet defensivt. Dier fungerer nesten som en tredje stopper og har utelukkende defensivt ansvar. Han er ikke dårlig med ballen i beina, og han slår noen ok crossere fra tid til annen, men i motsetning til Bentaleb har det aldri vært meningen at han skal styre spillet. Hvorfor startet Poch sesongen med Dier og Bentaleb sentralt hvis han mente de var helt like spillertyper?

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52675

• HH
  • HH's profilbilde
Vet ikke om det faktum at Dier og Bentaleb startet sammen beviser noe særlig - da det tydeligvis ikke fungerte.

Nå mener jeg forsåvidt at det kan fungere da Bentaleb kan bekle flere typer roller. Og det tror jeg forsåvidt Dier kan også defensivt. Hvis Dier får beskjed om å oftere være første mann i presset så kan han sikkert fint gjøre det - selv om han er best når han får fiske litt bak. Og Bentaleb har naturlig anlegg for å kunne styre spillet gjennom pasningsspillet sitt - mye mer enn noen annen sentral midtbanespiller vi har. Dessverre har han til tider vært forferdelig med ballen i år - noe jeg ikke kan forklare.

Noen ganger blir timingen litt feil. Ikke umulig at det er på vei til å skje med Bentaleb. Og mann vet aldri hvordan en ung spiller vil utvikle seg - kanskje vil han aldri bli så god som mange trodde (meg inkludert). Eller kanskje han blir så god en dag, men at han må finne seg en klubb hvor han får bygd opp selvtilliten sin. Vanskelig for han her når vi har to mann som spiller så solid og når Bentaleb samtidig har vist seg å være en kar som kan koste oss kamper med sitt ustabile spill. Selv jeg som synes Bentaleb er et fabelaktig talent ville hatt problemer med å spille han slik han til tider har fremstått i år hvis jeg var manager. Ingen ting ville vært hyggeligere enn om vi nok et år ikke kjøper noen og at Bentaleb viser seg fra sin beste side neste sesong.

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52681

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
HH, her feilvurderer du Diers rolle. Måttet se de to siste kampene på lviestream med engelske kommentatorere, og vil si det har vært givende, mer intressante gjester i pause studio, og så mye mer peil på PL og fotball generelt. Noe av den største snakkisen rundt det defensive i Tottenham er Diers spessielle rolle og erigo hans enorme hype på landlag og kommende interesse fra storklubber som Bayern. En tredje midtstopper som ble nevnt her er helt riktig, en som ikke rokerer med dembele men heller med alderw og vertonghen. lett og se alderwiereld er spillern av disse 3 som har fått oppgaven å slå lange pasninger og alltid være med opp på cornere og offensive dødballer, der dier faktisk ofte blir liggende igjen. Dier er sjelden med fremover på banen, og skal ikke være en som løper inn i boksen, men ligge rundt midtbanestreken når vi angriper. dier er en forsvarsblokk, en som alltid er tilgjenglig for støttepasninger og han man skal stole på da vi blotter oss på kontringer, du ser aldri dier blir med på de løpa der,for å si det sånn. rollen dier har er vel kanskje nøkkelen til vår suksse på midten. skulle bentaleb hatt en plass på laget, så mener jeg rollen til dembele er klart nærmest rollen som passer bentaleb. desverre er det ikke plass te fler spillere i et så komplett balansert første 11 vi har idag
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52683

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Dier blir av og til med på kontringer hvos begge stopperne står igjen; blandt annet på kontringen hvor Lamela skøyt i nettveggen mot Stoke. Men ellers er jeg enig i rollebeskrivelsen

Nabil Bentaleb 4 år 4 måneder ago #52684

• HH
  • HH's profilbilde
Tottenthom skrev:
HH, her feilvurderer du Diers rolle. Måttet se de to siste kampene på lviestream med engelske kommentatorere, og vil si det har vært givende, mer intressante gjester i pause studio, og så mye mer peil på PL og fotball generelt. Noe av den største snakkisen rundt det defensive i Tottenham er Diers spessielle rolle og erigo hans enorme hype på landlag og kommende interesse fra storklubber som Bayern. En tredje midtstopper som ble nevnt her er helt riktig, en som ikke rokerer med dembele men heller med alderw og vertonghen. lett og se alderwiereld er spillern av disse 3 som har fått oppgaven å slå lange pasninger og alltid være med opp på cornere og offensive dødballer, der dier faktisk ofte blir liggende igjen. Dier er sjelden med fremover på banen, og skal ikke være en som løper inn i boksen, men ligge rundt midtbanestreken når vi angriper. dier er en forsvarsblokk, en som alltid er tilgjenglig for støttepasninger og han man skal stole på da vi blotter oss på kontringer, du ser aldri dier blir med på de løpa der,for å si det sånn. rollen dier har er vel kanskje nøkkelen til vår suksse på midten. skulle bentaleb hatt en plass på laget, så mener jeg rollen til dembele er klart nærmest rollen som passer bentaleb. desverre er det ikke plass te fler spillere i et så komplett balansert første 11 vi har idag

Hvilken del av Diers rolle er det jeg feilvurderer?

Har jeg skrevet noe som motstrider det du skriver om Dier der?