Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Louis van Gaal

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30790

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
I Desember/Januar så kom det små rykter om at Louis van Gaal kunne bli vår nye manager. Jeg har alltid likt han som manager og jeg husker godt hans tid med AZ Alkmaar. Og da husker jeg også Dembele som var en av Van Gaal sine viktigste spillere den sesongen de vant ligaen og havnet på andreplass.

Nå igjen har det kommet rykter om at han kan være på vei inn etter VM. Sherwood trenger virkelig en god innspurt for å beholde jobben, i følge han selv, og det er usikkert om han klarer nettopp det. Da er det naturlig at media, supportere og klubben ser etter en erstatning. Og Van Gaal er den som har stått øverst på listen.

Har skrevet et lenger innlegg om Van Gaal tidligere, men den finner jeg ikke igjen.

Om jeg skulle beskrive han som person og manager så hadde det vel vært at han er en nederlandsk versjon av Mourinho og Guardiola, bare mer erfaren. Han har vunnet med alle klubber han har vært manager for og har fått lagene til å spille attraktiv fotball.

Om han skulle blitt manager for Tottenham så hadde han nok bragt suksess til klubben, så lenge han blir gitt tid og støtte. Men Van Gaal er ikke alltid så flink å komme overens med media og klubber han har vært i. En kontroversiell, men suksessfull tid med Barcelona som endte med han forlot fordi han mente spansk media presset han ut. Han vil enten bli elsket eller hatet i England. Eller begge deler. Han har et ekstremt stort ego og har blitt beskrevet som en diktator. Det er lett å skjønne at mannen er litt spesiell.

Men han har derimot komme overens med de fleste spillere han har vært manager for og har vært med å utvikle spillere som Muller, Badstuber, Iniesta, Alaba, Xavi og Schweinsteiger i veldig stor grad.
De han har ikke kommet overens med er som oftest spillere med stor personlighet og store ego. Litt som Van Gaal han selv. Så det er ikke alltids plass for flere som han om han skulle kommet til Tottenham.

Det positivet med han er jo at han alltid vinner og har vist det med både store og småklubber. Han spør aldri om store midler og liker heller å jobbe med akademiet og spillere som allerede er i klubben. Om det en mann som kunne fått maks potensial ut av den stallen vi har nå, så mener jeg det er han.

Det negative, som jeg har sagt tidligere, det er ikke sikkert om han kommer overens med Daniel Levy. Van Gaal liker å ha kontroll og lar ikke bli sjefet med. Og tidligere historie viser at det er Levy som oftest vinner.

Men ser man bort i fra det, så mener jeg at dette er gyllen sjanse for oss å få en manager med mye prestisje og erfaring. Som jeg sa, om det er en mann som kunne fått suksess hos hvilken som helst klubb, så ville det vært han. Og med det, så er dette mannen jeg ønsker inn.

en.wikipedia.org/wiki/Louis_van_Gaal

talksport.com/football/van-der-kraan-tot...van-gaal-14022481136

shemthfc.wordpress.com/tactics-louis-van-gaal/

www.aftenposten.no/100Sport/fotball/engl...5_1.snd#.Uw3-dvl5NAA

www.tv2.no/2014/02/24/sport/premier-league/fotball/5352997
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Hypermusec, liern, LosVikingos, Kristian

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30796

• Marcus
  • Marcus's profilbilde
Jeg vil si at selv over to år kan van Gaal være gull - han nærmer seg pensjonsalder og vi kommer ikke til å ha ham evig. Han har nemlig forlatt klubbene i langt bedre stand enn han tok over i. Jeg vil faktisk hevde at for suksessen til bayern, barca, ajax og az etter van gaal dro i hovedsak er van Gaals fortjeneste, grunnet profesjonaliseringen av laget, revolusjon av akademiet (se på la masia) og strømlinjeforming av treningsopplegg etc.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Kristian

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30805

• Nifelheim
  • Nifelheim's profilbilde
van Gaal som sjef og TS som assistent ville ikke vært å forakte. Kanskje TS kan plukke opp litt av hvert og bli kvitt Les Ferdinand

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30812

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Zlatan har lite pent å si om mannen i sin biografi; det er jo nesten grunn nok til å få han inn.
Følgende bruker har takket deg: Kristian, Øystein Svensen

Re:Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30813

• Hypermusec
  • Hypermusec's profilbilde
cjmozart skrev:
Zlatan har lite pent å si om mannen i sin biografi; det er jo nesten grunn nok til å få han inn.

Zlatan har jo lite pent å si om veldig mange ;)

Han slår meg som en type som ikke liker trenere som ikke stryker ham med hårene. Liker jo heller ikke Guardiola visstnok.

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30814

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Zlatan:
“He has no sense of humour, he’s a dictator,” he continued. “One day he told me I should think more about the team, while Van Basten advised me to do the exact opposite. I asked him, ‘should I listen to Van Gaal or a legend?’. I don’t think he liked that.”

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30816

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Var vel litt det jeg nevnte. Det er bare plass for en leder og personlighet når Van Gaal er på plass. Jeg er redd for at han kan krasje litt med Levy og en spiller som heter Adebayor. Kontroversiell, men erfaren og suksessfull manager.

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30817

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Kan også legge til at Guardiola var kaptein for Barcelona under Van Gaal. Han sa til Guardiola, "I choose the captain and you understand the game how I understand the game".

Van Gaal sier selv at Guardiola ønsker å spille fotball som han selv ønsker det skal spilles.

Van Gaal : "Guardiola follows the Van Gaal Philosophy. So I’m not surprised Bayern have hired Guardiola. Bayern always hire the best managers."

Guardiola og Van Gaal er begge mislikt av Zlatan. Hovedgrunnen, slik jeg har skjønt det, er jo at de ville at Zlatan skal jobbe mer for laget enn bare å jobbe for seg selv.
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30820

• SenjaSpurs
  • SenjaSpurs's profilbilde
Eneste kriteriet jeg har til ny manager, og det kan være LVG, er at vi skal ha en klar offensiv filosofi og være gode defensivt.
Og det jeg kan lese ut fra det som er skrevet her, så kan LVG være en sånn mann. Men om han lykkes i Tottenham, er ganske så usikkert. Vi må være verdens mest ufordragelige klubb å overta :P
2-0, and u fu**ed it up!
4-0, and u fu**ed it up!

Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience..

Louis van Gaal 6 år 7 måneder ago #30833

• JSU224
  • JSU224's profilbilde
LVG er mannen som satt Rivaldo på tribunen fordi han ikke ville spille venstreving...og han ble sittende der til han kom å sa: Ja..jeg vil spille venstreving... :-)

Jeg liker manager med baller som det! Og er det noe jeg savner på Spurs i dag så er det at spillere gjør hverandre gode og mye bevegelse. Van Gaal er mannen!

Bare å håpe Levy forsvinner.
Jon

..som savner Klinsmann :-)
Følgende bruker har takket deg: Sir Bill