Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Louis van Gaal

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33590

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
gdf skrev:
@SpursFC: Jeg tror LVG allerede vet hvor habile rose og daws er ;)

Som LVG, media, itk og Marcus sier, så liker LVG å jobbe med det materialet han allerede har, spesielt unge juveler fra akademiene. Og han sier også selv at han alltid spiller 433.
Vi kan velge å vrake av midtbanespillere med kvaliteter over hele spekteret, med det vi har i stallen. Det jeg lurer på, hvilke spillere vil fylle rollen til de tre i front i en 433 formasjon?
Uten nye kjøp?
Det må jo bli Chadli, Soldado, Lamela?
Eller åpenbart kan en fronrekke av 3 bestå av to spisser. Ade, Soldado og Lamela? Bare litt usikker på om Ade er i klubben neste sesong.
Siste endring: 6 år 5 måneder ago av Øyvind H.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33591

• Marcus
  • Marcus's profilbilde
Øyvind Haaland skrev:
gdf skrev:

Som LVG, media, itk og Marcus sier, så liker LVG å jobbe med det materialet han allerede har, spesielt unge juveler fra akademiene. Og han sier også selv at han alltid spiller 433.
Vi kan velge å vrake av midtbanespillere med kvaliteter over hele spekteret, med det vi har i stallen. Det jeg lurer på, hvilke spillere vil fylle rollen til de tre i front i en 433 formasjon?
Uten nye kjøp?
Eller åpenbart kan en fronrekke av 3 bestå av to spisser. Ade, Soldado og Lamela? Bare litt usikker på om Ade er i klubben neste sesong.

Tror du har rett der.

Nå har vi sett at Ade og Soldado begge behersker den vide rollen nå de spiller to på topp, selv om kommunikasjonen om hvem skal ta den tidvis er manglende.
Det kan varieres med motstander, men Ade, Soldado, Kane, Chadli og Lamela kan bekle samtlige roller, med forskjellige kvaliteter å tilby (jeg prøver å ikke mase for mye om dette, men Lamela i en false 9... ). Videre har nok Townsend noe å tilby med god veiledning, dersom det er behov. Lennon har jeg vanskelig for å se passe, dessverre. Men hvem vet - om en manager handler om å gi spillere sjansen er det LVG

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33592

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Det jeg håper er at Van Gaal allerede er i boks og at han har brukt litt av tiden sin på å se på noen av kampene våres. Mye tyder på at Sherwood er ferdig, men den 18 års kontrakten og mangelen på informasjon fra Levy & co gjør meg urolig. Tottenham sin fanbase vil implodere om Sherwood får forsette til neste sesong.

Tilbake til det med Van Gaal og det taktiske så er det helt klart at han har et ønske om å bruke de spillerne han allerede har. Et av hans mål i hans periode i Barcelona var å få frem så mange spillere som mulig fra akademiet som mulig. Puyol, Xavi og Iniesta er vel en av mange. Kan også nevne i hans tid i Bayern så fikk han frem spillere som Badstuber, Müller og Alaba.

Det betyr selvsagt ikke at spillere av slik kvalitet vil dukke opp hos oss. Men jeg, og sikkert mange andre, vet at deres finnes mange unge talenter i Tottenham sitt akademi. Blir Van Gaal gitt tid så kan det hende at noen av spillerne fra akademiet blir utviklet til spillere som kan være en del av stallen og startelleveren.

Når det kommer til det med posisjon og spillere så er ikke han redd for å gjøre noen drastiske valg. Mener han, for eksempel, at Vertonghen passer best som venstreback eller midtbanespiller så tar han det valget uavhengig om han ønsker det eller ikke. Heldigvis så har Van Gaal som riktig når det kommer til slikt. For eksempel å omskolere David Alaba fra midtbanespiller til vensteback eller omskolere Schweinsteiger fra ving til defensiv midtbanespiller.

Fant en artikkel som forklarer hans spillestil og filosofi i litt mer detalj. Det kan være noe vi kan forvente oss om han skulle ende opp hos oss. www.thefightingcock.co.uk/2014/03/what-l...like-under-van-gaal/
Siste endring: 6 år 5 måneder ago av SpursFC.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Marcus, Kristian

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33723

• bakerboy
  • bakerboy's profilbilde
Glory Glory Tottenham Hotspur! fuck Arse*anal

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33736

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Øyvind Haaland skrev:
gdf skrev:

Uten nye kjøp?
Jeg håper vi ikke gjør samme tabben igjen og spiller med Soldado alene på topp. Da snakker vi midt på tabellen om ikke Lamela slår til med +20 mål.
Det virker uansett som at Van Gaal er mer interessert i United nå. Synd da jeg har trua på å få inn en gammel ringrev med struktur. Om han går til United blir vi igjen brukt som springbrett(ala Hazard og Willian).

Edit @ spursfc: Håper ikke kontrakten er på 18 år. Da blir han dyr å kjøpe ut :P
Siste endring: 6 år 5 måneder ago av Sheik.

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33737

• Nifelheim
  • Nifelheim's profilbilde
tja... hvis LVG liker å jobbe med unggutter for å få ut potensialet så er jo Tottenham en klar favoritt.

United består av spillere i sin beste alder og på hell. De må ta et generasjonsskifte som har vært utsatt i 2-3 år.

Tottenham kjøpte ungt i fjor og har også fått frem unggutter fra akademiet.

Menne... United betaler bedre så det vil overraske meg om LVG takker nei, men han vet at uten topp4 neste sesong er det garantert fyken i United. Tottenham kan leve med 5-6.plasser såfremt vi spiller bra fotball og har synlig positivt utvikling.

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33738

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Sheik skrev:
Jeg håper vi ikke gjør samme tabben igjen og spiller med Soldado alene på topp. Da snakker vi midt på tabellen om ikke Lamela slår til med +20 mål.
Det virker uansett som at Van Gaal er mer interessert i United nå. Synd da jeg har trua på å få inn en gammel ringrev med struktur. Om han går til United blir vi igjen brukt som springbrett(ala Hazard og Willian).

Edit @ spursfc: Håper ikke kontrakten er på 18 år. Da blir han dyr å kjøpe ut :P
Nå er det jo litt forskjell på en 4-5-1 der 4 av 5 midtbanespillere går i veien for hverandre, og en faktisk fungerende 4-3-3 der Soldado får litt støtte. Jeg tror det er en del andre ting en bare det at det var Soldado som var eneste spiss som gikk galt denne sesongen.

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33740

• AEF
  • AEF's profilbilde
Dersom vi spilte med lamela eriksen og holtby/chadli bak soldado i 4231 og det ikke var townsend og lennon som stod for tilretteleggingen, så ville soldado fungert glimrende som "ensom" spiss.
Siste endring: 6 år 5 måneder ago av AEF.
Følgende bruker har takket deg: Sir Bill

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33743

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Øyvind Haaland skrev:
Sheik skrev:

Nå er det jo litt forskjell på en 4-5-1 der 4 av 5 midtbanespillere går i veien for hverandre, og en faktisk fungerende 4-3-3 der Soldado får litt støtte. Jeg tror det er en del andre ting en bare det at det var Soldado som var eneste spiss som gikk galt denne sesongen.

Byr du på en dans, så svinger jeg gjerne med(selv om vi sporer litt av her). Det kan godt være at det er flere ting som gikk galt, men en av de tingen var helt klart at Soldado ikke fungerte som ensom spiss, med og uten støtte.

Kane har prestert bedre som spiss enn Soldado har, derimot har "playmaker Soldado" fungert helt ok. Vi må huske at vi kjøpte han som en spiss som skulle skore mål, å skylde på alle andre blir for enkelt når han har flere store sjanser i løpet av sesongen...

Louis van Gaal 6 år 5 måneder ago #33747

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Sheik skrev:

Byr du på en dans, så svinger jeg gjerne med(selv om vi sporer litt av her). Det kan godt være at det er flere ting som gikk galt, men en av de tingen var helt klart at Soldado ikke fungerte som ensom spiss, med og uten støtte.

Kane har prestert bedre som spiss enn Soldado har, derimot har "playmaker Soldado" fungert helt ok. Vi må huske at vi kjøpte han som en spiss som skulle skore mål, å skylde på alle andre blir for enkelt når han har flere store sjanser i løpet av sesongen...

Joda, vi er alle enige om at det hadde vært flott om Soldado hadde scort mer og bommet sjeldnere. Men det at han har bommet så mye i en halv-tullete 4-5-1 er ikke nødvendigvis et godt argument for ikke å rendyrke en velfungerende 4-3-3. Som jeg skrev i posten du siterte, scenarioet der er at vi ikke kjøper inn nye angrepsspillere. I det tilfellet må vi nok alle belage oss på å se mye Soldado, enten vi gleder eller gruer oss..