Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Ryan Mason

Ryan Mason 5 år 6 måneder ago #43103

• Shezz
  • Shezz's profilbilde
Selg han til Hull og han vil bli glemt fortere enn vi klarer å si Livermore.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Ryan Mason 5 år 5 måneder ago #43866

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Jeg syntes det er ufortjent masse pes rundt Ryan Mason og syntes denne bloggen av SebSB sier mye bra.

SebSB, thepremierleagueowl.com skrev:
Lately, the contention du jour has been Ryan Mason. Unlike Harry Kane, whose rise has been meteoric and met with giddy celebration, Mason’s regular inclusion in the first-team is not universally welcomed.

(...)

But that’s not say that he hasn’t performed well. There are holes in his game and, especially in recent weeks, the league’s ruthlessness has exposed some costly naivety, but his ratio of good-to-bad has been very healthy up until now.

And maybe this is the mistake which is being made? Instead of focusing on what Mason can do and what he might be capable of in the future, his detractors have been busy making lists of his failures. Whereas Kane was an instant success, he has experienced a steeper learning curve and, because their emergence has been almost simultaneous, that contrast has cast the latter in an unfavourable light.

It as if, for some, the usual rules no longer apply and that a player is either good enough for the first-team or he isn’t. No room for adjustment, no margin for error: binary judgement.

Anbefaler alle kritikere å lese hele innlegget på thepremierleagueowl.com
- One team in London -

Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46569

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Syntes Mason fortjener kred etter kampen mot Sunderland. Med forbehold om at jeg kun så andre omgang, og det på en liten mobiltelefonskjerm, virket det som om Mason var svært sentral i vårt oppbyggende spill. For ikke å glemme den uhyre viktige matchvinnerscoringen. Ingen bedre måte å stilne kritikerne på enn gjennom å prestere på fotballbanen. One of us!

EDIT:
Nerdene der ute kan kose seg med alle Masons involveringer i nevnte kamp på Youtube. Film av @Yedlin
- One team in London -
Siste endring: 5 år 1 måned ago av Brakar.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46570

• Christian
  • Christian's profilbilde
Synes Mason blir bedre og bedre. Han er mye bedre offensivt enn jeg trodde. Gode løp fra dypet er noe jeg har savnet lenge.

Re:Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46577

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Førsteomgangen til Mason mot Sunderland var noe av det svakere jeg har sett av han i Spurs-drakt. Da viste han mye av det som frustrerte mange i perioder av fjorårssesongen. Uvenn med ballen, og slår vanvittig mange blinde pasninger.

Utover i andreomgangen tar han seg veldig opp, og redder selvfølgelig mye med målet. Der viser han også at han kan være kald foran mål med en fin liten chip.

Alt i alt synes jeg Mason har vært god i år, og jeg regner med at han vil luke ut flere av de frustrerende involeringene sine. I sluttprodukt og pasningskvalitet har han mye å gå på, men han er forhåpentligvis på rett vei. Gjør en meget viktig jobb i mange kamper.

Jeg står på at Mason ikke er en spiller som skal bære et topp 4-lag, men håpet mitt er at han kan bli en slags Milner-type (i City) for oss; en som ikke nødvendigvis spiller uke ut og uke inn, men en arbeidshest som alltid er til å stole på, og som er veldig god å ha i storkampene. Tror og håper Mason kan bli en viktig spiller i årene fremover.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46581

• HH
  • HH's profilbilde
Litt morsomt at den engelske kommentatoren syntes Mason var best på banen. Folk har forskjellig oppfatning tydeligvis.

Synes han var bra selv. Kan ikke helt forstå at førsteomgangen var så dårlig, men mulig jeg tar feil. Orker definitivt ikke se de 45min om igjen.

Enig med deg i at Mason sannsynligvis ikke blir en spiller helt i toppklassen, men som du sier kan han meget gjerne bli en viktig mann å ha. Rimelig allsidig og jobber særs hardt. Historien er full av akkurat den type spillere som gjør en særs viktig jobb som 12-13 mann hos de største lagene.

Fysisk er han nok også ganske sent utviklet. Så ser ikke bortifra at han kan ta flere steg selv om han ikke akkurat er 19 lengre.

Re:Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46583

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Mason tok seg vanvittig opp i 2. Omg, og var en av katalysatorene for at vi kjempet oss tilbake i kampen. Målet hjalp nok også på "dommen" som en av banens beste.

1. Omgangen var ikke markant svakere for hans del enn resten av laget, men der viste han, som sagt, en del mangler som forklarer hvorfor mange Spurs-fans tidvis har latt seg frustrere av han.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46584

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
HH skrev:
Fysisk er han nok også ganske sent utviklet. Så ser ikke bortifra at han kan ta flere steg selv om han ikke akkurat er 19 lengre.

Jo, i mange henseender er Mason fortsatt "19 år". Gjennom å skulle herdes ved utlån til til klubber i knokkelligaer har han gjennomlevd et årelangt skadehelvete som har satt han langt tilbake. Han er fortsatt fersk på dette nivået, og tilsvarende en 19-åring trenger han tid for å utløse sitt fulle potensiale. Avslutningen på fjorårssesongen viste meget tydelig at han (i hvertfall da) manglet treningsgrunnlaget til å gå gjennom en hel EPL-sesong.

Rutine og "modenhet" er aldri et spørsmål om alder alene, men mer om erfaring.

Flere her inne beskriver Mason først og fremst som en arbeidshest med offensive begrensninger. Jeg mener det er å gjøre gutten stor urett. Windy, og andre sentrale skikkelser i det engelske supportermiljøet som følger akademiet tett, har rapportert om en lysende AM med et fantastisk overblikk og evne til å finne de riktige rommene. Egenskaper han er i ferd med å vise også i EPL.

Dersom han fortsetter i samme utviklingstakt som i de siste 14 månedene vil han bli en fantastisk spiller for oss og en toppspiller for England, men han vil garantert fortsatt svinge i prestasjonene og har en spillestil som gjør han skadeutsatt.
- One team in London -
Siste endring: 5 år 1 måned ago av Brakar. Grunn: Skrivefeil

Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46585

• HH
  • HH's profilbilde
Enig. Vært diskutert tidligere, men Mason var jo først og fremst en liten teknikker på U-lagene våre.

Husker et par av U-kampene da han spilte sammen med Caulker, Bostock, Parrett etc.. Den gangen så han ut som en spinkel 10er-type med god teknikk og overblikk.

Bostock og Caulker var vel på det tidspunktet fysisk sett mer eller mindre slik Mason er nå. Mason blir selvsagt aldri noen Kyle Walker rent fysisk, men at det er mulig at han slår ut i full blomst litt senere enn hva som er vanlig ser jeg ikke bortifra.

Ryan Mason 5 år 1 måned ago #46587

• Melon
  • Melon's profilbilde
Undervurdert spiller. Har bra basisferdigheter samt meget løpsvillig, Vært en av våre beste iår. Og pr. dags dato bankers på laget.
Følgende bruker har takket deg: erlands, mka07