Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Youri Tielemans

Youri Tielemans 3 år 9 måneder ago #50898

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
calciomercato.com skrev:
EXCLUSIVE Tielemans is Juve's No.1 summer target; Real, Spurs in race too

Juventus are serious about signing Youri Tielemans.

The Anderlecht star, who made his Jupiler League debut when only 16 years of age, has become the Bianconeri's Number 1 summer objective, even leapfrogging Borussia Dortmund midfielder Ilkay Gundogan. Calciomercato had exclusively revealed that the Bianconeri were working to get him about a month ago, and it looks like things are getting very serious indeed.

Whilst the German star – whose contract is about to expire – looks like he prefers other leagues to Serie A, the 18-year-old Belgian has completely bewitched Juventus' scouts, who want him to become the Old Lady's new midfield maestro. He has a great read of the game, fantastic technique and good tactical discipline.

Widely considered to be the best of the 1997 class, Tielemans is also wanted by Tottenham Hotspur, Atletico Madrid and Real Madrid, with Spurs already said to be preparing a £20 million offer for the young Belgian's services.

The Bianconeri, for their part, are willing to make an offer superior to the original €15 million plus bonuses they'd tried to entice the Mauves with. The Brussels club won't listen to any offers beneath the €25 million mark.

www.calciomercato.com/en/news/exclusive-...al-spurs-in-r-729881
- One team in London -
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Youri Tielemans 3 år 9 måneder ago #50904

• HH
  • HH's profilbilde
Kjenner han ikke fra annet enn når han spilte mot oss. Så latterlig bra ut med tanke på alderen.

Generelt skeptisk til å svi av slike summer på unge spillere. Så utrolig vanskelig å vite når taket er nådd. Man lykkes selvsagt ikke alltid like godt som med Alli og Dier, men gode eksempler på spillere som alle andre undervurderte - finnes selvsagt flere slike.

Når det er sagt har Tielemans nå lang erfaring fra toppfotball alderen tatt med i betrakningen. Og han virker til å være en fremtidig ballsentral - en type vi mangler.

Blir spennende å se hvor han ender opp.

Youri Tielemans 3 år 8 måneder ago #51480

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Tor-Kristian Karlsen skrev:
18. Youri Tielemans – 1997, Anderlecht

Dyptliggende playmaker som kanskje ikke har lykkes å levere til sine egne høye standarder denne sesongen. Debuterte for den belgiske storklubben like etter han hadde fylt 16 år og spilte seg direkte inn i startoppstillingen. Til tross for formduppen blir den pasningsterke og fotballintelligente 18-åringen fortsatt ansett som nærmest skjebnebestemt for en karriere i en absolutt storklubb. Blir fulgt på ukentlig basis av alle de største klubbene i Europa.

www.tv2.no/sport/8116606/
- One team in London -
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58768

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Spennende spiller som det bør være alle muligheter til å få til en avtale med.

Tottenham sent scouts to watch Anderlecht against Zenit St Petersburg on Thursday night.

Anderlecht midfielder Youri Tielemans is understood to be one of the players under scrutiny. The 19-year-old has also been followed by Everton and Manchester United.

Spurs were already in Belgium for their own Europa League tie against Gent, and the club saw the trip as a perfect opportunity to send scouts 50km north to run the rule over the country's biggest young talent.

www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...-star-Tielemans.html
Audere-est-Facere

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58774

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Har ikkje han vore eit "supertalent" i 2-3 år no? Er det ikkje rart at ingen større klubbar har plukka han opp enda?
Eg må innrømme at eg ikkje har sett han spele noko serleg, så eg anar ikkje kor god han faktisk er.

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58775

• Guardiola
Det kan man si, men han er fremdeles bare 19 år. De større klubbene kjøper gjerne mer "ferdige" spillere? Vanskelig å si om han takler overgangen til PL allerede nå.
Audere-est-Facere

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58776

• HH
  • HH's profilbilde
Andreas skrev:
Har ikkje han vore eit "supertalent" i 2-3 år no? Er det ikkje rart at ingen større klubbar har plukka han opp enda?
Eg må innrømme at eg ikkje har sett han spele noko serleg, så eg anar ikkje kor god han faktisk er.

Mulig, men har vi så mye annet valg enn å ta sjansen på de talentene de aller største ikke vil ha?

Lenge siden jeg har sett Tielemans nå. Riktig type i alle fall. For alle Dembeles styrker og forsåvidt min tro på Winks så begynner jeg å bli litt lei av at bortsett fra Alderweireld så har vi ingen med en stabilt god pasningsfot (Eriksen, Alli og Lamela i blant er geniale, men alt for ustabilt - spesielt fra Eriksen. Han trenger uansett en lengre ned i banen som kan slå ball).

Skal sies at vi ikke er alene. Utd uten Carrick sliter litt med det samme. Konte og Matic er ikke glimrende pasningsspillere etc.

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58809

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Andreas skrev:

...meanwhile in Oostende:

- One team in London -

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58813

• Guardiola
Et par brutale mål det der. Med begge bein også.
Audere-est-Facere

Youri Tielemans 2 år 9 måneder ago #58847

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Pr. nå tar jeg faktisk heller Tielemans enn Isco. Kommer nok til å koste mindre, og er sannsynligvis lettere å forme for Poch. 16 mål og 9 assists på 36 kamper (inkl. Europa) er ganske drøyt for en 19 år gammel CM. Riktignok ingen stor liga, men en bedre liga enn League 1 (der Alli hadde tilsvarende tall å vise til).
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Christian