Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Januarvinduet 2018

Januarvinduet 2018 1 måned 5 dager ago #64265

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Hvilke forventninger har folk til januarvinduet? Hvem bør vi kjøpe? Forsvinner Rose? Bør vi selge Alderweireld siden han nekter å signere ny kontrakt? Sissoko og N'Koudou er åpenbare ut-kandidater i mine øyne.

Hvordan skal vi løse problemet vi har fått med 4 nesten like middelmådige backer? Bør vi selge Trippier mens vi enda kan få noen kroner for ham, og heller satse på en ung rask backup til Aurier (som med tiden uansett vil bli det nye førstevalget)?

Trenger vi en midtbanespiller til? Barkley? Eller har vi god nok dekning når Wanyama og Alderweireld kommer tilbake, og Dier igjen kan brukes på midten?

Trenger vi en boksåpner offensivt? Hadde vi blitt bedre med en Salah-type i stedet for Alli? En som i større grad klarer å skape noe ut av lite.

Personlig forventer jeg at en eller to kommer inn, kanskje mest med tanke på neste sesong. Poch har allerede vært ute å snakket om hvor viktig det er å kjøpe tidlig, at nye spillere ofte trenger rundt et halvår før de er integrert (aner ikke hvorfor så lenge) og at sommerens vindu blir vanskelig med VM.
Audere-est-Facere
Siste endring: 1 måned 5 dager ago av Guardiola.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Januarvinduet 2018 1 måned 5 dager ago #64269

• Presley
  • Presley's profilbilde
Tror vi må kjøpe et par spiller og noen må ut.Vi har spillere som ikke holder mål og tar kun opp plass.Sissoko holder ikke mål for et lag som kjemper om CL plass.Nkoudou har knapt fått sjanser og det er grunn for det.Vi kan ikke ha spillere som ikke får spille.
Ut:Sissoko-Nkoudou
Inn:Zaha(Palace) - Redmond(Southampton) - Sessegnon(Fulham) - Janssen

Sier ikke at vi skal kjøpe begge to, men en av dem.Vi trenger spillere som kan utfordre og har tempo i kroppen.Både Zaha og Redmond er hurtge og har god teknikk, de kan være en fin tilvekst til laget vårt.

Går vi for Sessegnon før de andre stor lagene.Han blir dyr, men han blir ikke billigere i sommer.Et stort talent som vi bør satse på og skal ha vi sjans så tror jeg vi må gå for han nå.Snike oss under "radaren" på de andre lagene.

Få Janssen hjem, vi trenger spillere mtp antall kamper som kommer (PL-FA-cup-CL).Jeg er svak for Janssen det kan jeg innrømme.
Han legger ned mye innsats uannsett om han spiller 5 min eller 90 min.Han scoret ikke mye, men synes også han var uheldig som ikke fikk mer mål.Alle trodde Llorente skulle være mye bedre, men det har vist seg å ikke stemme.Vi kan ikke la Kane spille alle kampene våre.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Siste endring: 1 måned 5 dager ago av Presley.

Januarvinduet 2018 1 måned 5 dager ago #64271

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Drømmen er en cm som er nærmere de Bruyne enn det Winks og Dembele for øyeblikket er, men helt håpløst å skulle skaffe soleklare forsterkninger i januar, da ingen ønsker å selge midt i sesong.

Ser ikke helt behovet for å gjøre noe med backene. Ikke lenge siden Tripp var en av våre beste spillere mot Real Madrid. Walker hadde også noen ordentlige hjerneblødninger i ny og ned, men det er kanskje lett å glemme nå som han spiller for en rival. At Rose forsvinner synes rimelig åpenbart, men aldri i januar. Kan si mye om Levy, men at han skulle styrke en konkurrent om topp 4 midt i sesongen skjer selvsagt aldri.

Jeg har en liten følelse av at vi henter Sessegnon allerede i januar og leier han tilbake til Fulham ut sesongen som med Alli. Så kommer han inn for å erstatte Rose til sommeren. Dessuten blir det vel en kamp med Chelsea om Barkley. Ikke nødvendigvis den jeg ønsker meg, men grei gratisspiller som kanskje kan komme inn og å litt fart på Alli. Personlig hadde jeg heller ventet til sommeren og gått for Richarlison.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 5 dager ago av Dougie.

Januarvinduet 2018 1 måned 5 dager ago #64272

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Når det gjelder spillere ut må man vel og se på hvorvidt et fåtall av klubber som kan ha råd til våre spillere kommer til å kjøpe i Januar; City kommer sansynligvis ikke til å hente noen, United kan hende, Real er det vel størst sansynlighet for at kommer til å kjøpe inn folk, men kommer vel muligens ikke til å slenge nok på bordet for Alli akkurat nå. Dier er vel kanskje den som det er størst sansynlighet for går, men med Toby noen mnd på skadebenken tviler jeg på at det skjer.

Sissoko trur jeg blir med mindre han blir inkludert i et spillerbytte (At han går til Everton eller Palace feks). Lloriente er jeg mer usikker på; alle, inkludert han selv, ser vel at dette ikke fungerer (Jeg var 99% sikker på at det ville fungere), og at han kanskje passer bedre andre steder; enig i at Janssen tilbake er mer fornuftig en å fortsette med Lloriente akkurat nå.

Når det gjelder spillere inn, må vi ha ett eller annet på sentral midt. Wanyama var dårlig før han blei skada, Dembele har kanskje vist gammel form i til sammen 90 minutter denne sesongen og Winks er ung, ustabil, og åpenbart ikke løsningen akkurat nå. Dier må spille stopper mer en han bør og når Sissoko har vært et grått lyspunkt på sentral midt MÅ vi gjøre no.

Det største håpet er vel at Toby bruker skadeoppholdet til å skrive ny kontrakt.

Januarvinduet 2018 1 måned 5 dager ago #64275

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Hvis Barkley vil til oss bør saken være grei. Sjeldent man kan hente så gode spillere på bosman. Så får vi heller selge ham for et par-tre hundre millioner senere dersom han ikke passer helt inn.

For meg er backene gått fra å være en av våre styrker til å bli en av våre svakheter. Enig med de som mener at rullering annenhver kamp er en dårlig løsning. Dersom Rose ikke skal selges bør han og Aurier få spille alle toppkampene og de fleste kampene ellers. Rose vet vi har nivået inne når han er 100% samtidig som vi vet etter så mange kamper at Trippier aldri helt vil bli en stjerneback. Dersom vi må selge noen for å styrke andre områder kan jeg faktisk forstå om vi selger Trippier. Fint mulig man kan få noen kroner for en engelskmann som han. Men ideelt sett beholder vi han for å pushe Aurier slik han pushet Walker.

Sissoko og N'Koudou er det bare å kvitte seg med omgående. Sissoko mens vi enda kan få noe tilbake for og N'Koudou ganske enkelt fordi Poch aldri benytter ham. Da kan vi like gjerne prøve noen andre. Zaha sånn sett hadde vært en oppgradering. Men tror kanskje at det en plass i verden finnes en enda bedre og billigere spiller for oss i den posisjonen.

Må og innrømme at jeg er svak for litt rutinerte kloke spillere ala van der Vaart som et supplement til den ungdomspolitikken vi har og skal ha. Llorente er på mange måter en sånn type, selv om han ikke har slått til helt enda. Det finnes utrolig mange gode spillere som sitter for mye på benken på lag som PSG, RM, Barca og Bayern som kunne gjort det meget bra for oss.
Audere-est-Facere

Januarvinduet 2018 1 måned 5 dager ago #64277

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Drømmen er en cm som er nærmere de Bruyne enn det Winks og Dembele for øyeblikket er, men helt håpløst å skulle skaffe soleklare forsterkninger i januar, da ingen ønsker å selge midt i sesong.

Ser ikke helt behovet for å gjøre noe med backene. Ikke lenge siden Tripp var en av våre beste spillere mot Real Madrid. Walker hadde også noen ordentlige hjerneblødninger i ny og ned, men det er kanskje lett å glemme nå som han spiller for en rival. At Rose forsvinner synes rimelig åpenbart, men aldri i januar. Kan si mye om Levy, men at han skulle styrke en konkurrent om topp 4 midt i sesongen skjer selvsagt aldri.

Jeg har en liten følelse av at vi henter Sessegnon allerede i januar og leier han tilbake til Fulham ut sesongen som med Alli. Så kommer han inn for å erstatte Rose til sommeren. Dessuten blir det vel en kamp med Chelsea om Barkley. Ikke nødvendigvis den jeg ønsker meg, men grei gratisspiller som kanskje kan komme inn og å litt fart på Alli. Personlig hadde jeg heller ventet til sommeren og gått for Richarlison.

Ikke nødvendigvis enig der. Som Pochettino har nevnt flere ganger så er dette et prosjekt der man gjør valg basert på hva som er best for laget 3-4 år frem i tid. Så vil man høre at "blablabla det har vi hørt før", men det er nå det Pochettino sier. Med andre ord kommer det et bud stort nok tror jeg fort Rose selges. Mye mindre tro på at noe bud skal komme dog. Hvorfor skulle noen desperat ønske å kjøpe han nå?

Heldigvis tror jeg Levy, Pochettino og co. er veldig mye mindre stresset enn en del fans. Regner med vi systematisk leter etter folk som Alli, Dier osv. At vi skulle kjøpe noe stort tviler jeg på. Måtte i så fall være at vi betaler for Barkley slik at han får noen mnder for å være klar til neste sesong.

Det viktigste er å ha kontroll til sommeren. Jeg tror ikke vi trenger mye, men den sentrale midtbanespilleren er vanskelig å finne. Og jeg er redd Pochettino vil fortsette med idiotiet å ha Eriksen dypt i banen - så er ikke engang sikker på at vi kjøper en CM.

Januarvinduet 2018 1 måned 4 dager ago #64280

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ang cm, hva med Leon Goretzka? Uten at jeg har sett alt for mye av han, virker som en spennende spiller. 22 år, i landslagsdiskusjonen til Tyskland og kontrakten hans går ut til sommeren. Det må jo kanskje være på tide å diskutere erstattere til Dembele. Skadeplagene virker dessverre endelig å ha hentet han inn for godt, og han fyller strengt tatt 31 år til sommeren.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: spurs_90

Januarvinduet 2018 1 måned 3 dager ago #64282

• HH
  • HH's profilbilde
Hvis Pochettino ønsker å fortsette med indreløpere så ville han vært glimrende, men hvorfor skulle han velge et lag fullstendig uten vinnermentalitet? ;)

Mer tvilende til om han er trygg nok med ball dypt i banen til å kunne ta over for Dembele eller fylle det vi vel mange drømmer om en i "Modric-rollen". Ville for meg vært mer en erstatter for Sissoko enn Dembele.

Jeg tror han drar til en større klubb enn oss til sommeren.

Synd Lanzini spiller for WH. Vet han ofte spiller høyere i banen, men tror han kunne blitt en glimrende CM for oss. En som kan styre spillet når vi har ball. En som kunne funnet folk som Eriksen og Alli (antar han ikke skal være ubrukelig for alltid) høyere i banen.

Januarvinduet 2018 1 måned 3 dager ago #64284

• Hawk
  • Hawk's profilbilde
Alle lag har topper og bunner... vi er nede i en dal nå som fører til at spillerne ikke levere så bra som de KAN, men d vil ikke si at de er over the top eller er dårlige!
Liverpool har vært gjennom d samme, flere av spillerne der var superhelter og "verdensstjerner" for 4-6 år siden, for 2-3 år siden var de så elendige at de ikke var verdig en plass i stallen. I år igjen spiller de fast på et lag som er supergode offensivt..
1. Behold stammen i laget, håper Rose blir værende til vi har en skikkelig erstatter. Davies er ingen fullgod erstatning --> Sessegon/Shaw er vel de mest opplagte om Rose forsvinner. Skjer nok sannsynligvis ikke før tidligst til sommeren. Trippier er litt som Walker light, han har supre kamper og desto dårlige kamper, men husk hvor mange sesonger Walker spilte hos oss før han ble den solide backen han er i dag... Ikke gi opp spillere etter noen få kamper -Trippier kan være bra, spesielt i en 3backs formasjon der han får brukt det presise høyrebeinet sitt.
2. Rutine: er enig i at vi lengter litt etter rutine, spesielt i perioder der vi sliter -på midtstopperplass må vi bruke en 19åring som har sitt første år i europa om vi skal spille m en 3 backs line samtidig som vi må flytter Dier ned fra midtbanen... en rutinert midtstopper som godtar noen kamper på benken hadde vært supert å få inn nå i Januar!
3. Skaperen m fart: vi trenger en spiller off som kan gjøre noe på egenhånd... De eneste spilleren som kan dra av et par mann og putte er Kane og til dels Son. De andre off spillerne våre er mer avhengig av at systemet og kollektivet fungere. Alli dukker ofte opp på rett plass og tar mange riktige løp, men uten spillere i form rundt han så får han ikke de ballene og putter ikke... Eriksen har overblikket, passningsfoten og skuddet når han er i form, men har ikke fart til å gå forbi 2 spillere og skape overtall. Håper vi får inn en spiller som skaper overtall, en spiller som kan gå forbi 2-3 spillere, som har rykk, fart og dribleferdigheter. En som kan gjøre noe magisk i 1min i løpet av kampen og putte 1-0 på den dager der LAGET ikke fungerer. Vi hadde denne spilleren i Bale... savner den spilleren..
4. Unødvendige spillere: N`Koudou og Sissoko. Som andre har sagt, N`Koudou får kun sjansen i uviktige kamper og er tydeligvis ingen som Poch satser på. Da er d bedre å la han gå og gi sjansen til en 18åring.. Ang Sissoko så får han endel spilletid, men jeg synes ikke han harmonere m resten av laget. Har spilt helt OK minus i år, mye bedre enn i fjor, men fortsatt langt under hva man kan forvente av en fransk langslagspiller som man betaler 30mill for. Håper (men tror ikke) han au selges/byttes nå i Januar.
5. Lån: Uten at jeg vet noe ang Janssen sine lånevilkår, så er jeg 100% enig i at han bør hentes hjem i januar om d er mulig... OM Kane skulle bli skadet i Februar så hadde vi trengt Janssen i stallen, han jobber uansett og vil garantert skape mer rom for andre enn d Llorente har klart til nå. Sier ikke at Llorente skal ut, tror vi trenger begge to siste halvdel av sesongen!

Til slutt håper jeg at Poch raskest mulig tar i bruk 3/5 backs linja igjen. Etter at Toby forsvant ut m skade så har vi endret til ei 4 backs linje og m Wanyama ute samt Dier som midtstopper så har d ikke fungert. Sanchez er vel tilbake nå, så da håper jeg vi får se 3 backs linje de neste kampene m vingene høyt i banen. D skaper mer rom for våre off midtbanespillere som alle trives best sentralt i banene... håper au at Eriksen blir brukt litt lenger nede i banen sånn at han kan få styre spillet litt mer.
-Dier-Sanchez-Jan-
Trippier-Dembele-Rose
Eriksen
Son-Dele
Kane

Når Wanyama, Toby er tilbake, samt at Winks og Lamela kommer i toppform så blir dette bra :)
Siste endring: 1 måned 3 dager ago av Hawk.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Halvor Dalene, CWaddle, HotspurKanari, Knut, Øystein Svensen, Arvid, Leifen

Januarvinduet 2018 1 måned 2 dager ago #64286

• CWaddle
  • CWaddle's profilbilde
Hawk skrev:
Alle lag har topper og bunner... vi er nede i en dal nå som fører til at spillerne ikke levere så bra som de KAN, men d vil ikke si at de er over the top eller er dårlige!
Liverpool har vært gjennom d samme, flere av spillerne der var superhelter og "verdensstjerner" for 4-6 år siden, for 2-3 år siden var de så elendige at de ikke var verdig en plass i stallen. I år igjen spiller de fast på et lag som er supergode offensivt..
1. Behold stammen i laget, håper Rose blir værende til vi har en skikkelig erstatter. Davies er ingen fullgod erstatning --> Sessegon/Shaw er vel de mest opplagte om Rose forsvinner. Skjer nok sannsynligvis ikke før tidligst til sommeren. Trippier er litt som Walker light, han har supre kamper og desto dårlige kamper, men husk hvor mange sesonger Walker spilte hos oss før han ble den solide backen han er i dag... Ikke gi opp spillere etter noen få kamper -Trippier kan være bra, spesielt i en 3backs formasjon der han får brukt det presise høyrebeinet sitt.
2. Rutine: er enig i at vi lengter litt etter rutine, spesielt i perioder der vi sliter -på midtstopperplass må vi bruke en 19åring som har sitt første år i europa om vi skal spille m en 3 backs line samtidig som vi må flytter Dier ned fra midtbanen... en rutinert midtstopper som godtar noen kamper på benken hadde vært supert å få inn nå i Januar!
3. Skaperen m fart: vi trenger en spiller off som kan gjøre noe på egenhånd... De eneste spilleren som kan dra av et par mann og putte er Kane og til dels Son. De andre off spillerne våre er mer avhengig av at systemet og kollektivet fungere. Alli dukker ofte opp på rett plass og tar mange riktige løp, men uten spillere i form rundt han så får han ikke de ballene og putter ikke... Eriksen har overblikket, passningsfoten og skuddet når han er i form, men har ikke fart til å gå forbi 2 spillere og skape overtall. Håper vi får inn en spiller som skaper overtall, en spiller som kan gå forbi 2-3 spillere, som har rykk, fart og dribleferdigheter. En som kan gjøre noe magisk i 1min i løpet av kampen og putte 1-0 på den dager der LAGET ikke fungerer. Vi hadde denne spilleren i Bale... savner den spilleren..
4. Unødvendige spillere: N`Koudou og Sissoko. Som andre har sagt, N`Koudou får kun sjansen i uviktige kamper og er tydeligvis ingen som Poch satser på. Da er d bedre å la han gå og gi sjansen til en 18åring.. Ang Sissoko så får han endel spilletid, men jeg synes ikke han harmonere m resten av laget. Har spilt helt OK minus i år, mye bedre enn i fjor, men fortsatt langt under hva man kan forvente av en fransk langslagspiller som man betaler 30mill for. Håper (men tror ikke) han au selges/byttes nå i Januar.
5. Lån: Uten at jeg vet noe ang Janssen sine lånevilkår, så er jeg 100% enig i at han bør hentes hjem i januar om d er mulig... OM Kane skulle bli skadet i Februar så hadde vi trengt Janssen i stallen, han jobber uansett og vil garantert skape mer rom for andre enn d Llorente har klart til nå. Sier ikke at Llorente skal ut, tror vi trenger begge to siste halvdel av sesongen!

Til slutt håper jeg at Poch raskest mulig tar i bruk 3/5 backs linja igjen. Etter at Toby forsvant ut m skade så har vi endret til ei 4 backs linje og m Wanyama ute samt Dier som midtstopper så har d ikke fungert. Sanchez er vel tilbake nå, så da håper jeg vi får se 3 backs linje de neste kampene m vingene høyt i banen. D skaper mer rom for våre off midtbanespillere som alle trives best sentralt i banene... håper au at Eriksen blir brukt litt lenger nede i banen sånn at han kan få styre spillet litt mer.
-Dier-Sanchez-Jan-
Trippier-Dembele-Rose
Eriksen
Son-Dele
Kane

Når Wanyama, Toby er tilbake, samt at Winks og Lamela kommer i toppform så blir dette bra :)

Har vel ikke lest et så langt innlegg her inne hvor alt er så spot on som dette. Skal man pirke litt så bør det også nevnes at vi har en Lamela på gang. Altså...ut fra jeg også mener da :)
COYS
Siste endring: 1 måned 2 dager ago av CWaddle.
Følgende bruker har takket deg: Hawk, Knut