Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Silly Season 2018

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67515

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Klubbene i Premer League vedtok å avslutte denne sommerens overgangsvindu torsdag før seriestart (9. august), i stedet for 31. august som har vært vanlig. For å kompensere for den tidligere starten har også åpningen av overgangsvinduet blitt fremskyndet. Til torsdag 17. mai! Det betyr at Silly Season 2018 straks er over oss!

Det knytter seg spesielt stor spenning til dette overgangsvinduet da klubben flytter inn på nye, storslagne WHL og har hintet om profilerte signeringer som skal markere klubbens ambisjonsnivå. Legg til at Poch, på pressekonferansen etter Leicester-kampen, uttalte at det nå er viktig at klubbledelsen er modige og tar mer risiko for at Tottenham skal ta det neste steget og kjempe om de store troféene; og at nøkkelspillere som Dembele, Rose og Toby trolig forsvinner, og vi har noen veldig interessante måneder i vente.

Det blir også spennende å se om klubben velger å hente inn nye spillere allerede før VM starter 14. juni. Poch har uttrykt et tydelig ønske om å handle tidligere enn foregående år, men det sørger uansett det nye overgangsvinduet for. Overganger som ikke gjennomføres før VM, i hvertfall hva angår spillere som faktisk deltar, begrenser seg av naturlige årsaker. Det er derfor å forvente at overgangsaktiviteten tar fart etter at finalen er unnagjort og vi står igjen med en vinner i Moskva 15. juli.

Tenker det kan være greit at vi har en egen tråd for diskusjoner rundt spillere potensielt på vei inn og ut, og kommentarer til rykter i dette overgangsvinduet.

PS! Klubber kan selvsagt fortsatt selge spillere til ligaer som har åpne overgangsvinduer også etter 9. august.
- One team in London -
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67519

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
Brakar skrev:
PS! Klubber kan selvsagt fortsatt selge spillere til ligaer som har åpne overgangsvinduer også etter 9. august.

Dette blir vel et problem for oss, og flere andre, med unntak av de aller største klubbene? Avisene kommer nok til å sitte klar med listen av spillere og produsere rykter på rekke og rad fra 9.8. Vil jo ikke kunne hente noen erstter om noen presser gjennom en overgang.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67522

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg ser ikke problemet. Alle spillerne vet om dette. Må være rimelig idiot som spiller hvis man skal sette seg på bakbeina etter den fristen (en eller annen idiot dukker vel opp, men blir sjokkert hvis dette blir et stort problem).

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67523

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Etter at Poch og Levy forhåpentligvis har blitt enige om veien videre håper jeg følgende blir prioriteringsliste:
1. Ny kontrakt til Eriksen m.fl.
2, 3 og 4. Ny CM (Muligens to hvis Dembele forsvinner).
5. Sessegnon
6. Forsøke å erstatte de som forsvinner.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 4 måneder 1 uke ago av Dougie.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67524

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
JohnWhite skrev:
Brakar skrev:

Dette blir vel et problem for oss, og flere andre, med unntak av de aller største klubbene? Avisene kommer nok til å sitte klar med listen av spillere og produsere rykter på rekke og rad fra 9.8. Vil jo ikke kunne hente noen erstter om noen presser gjennom en overgang.
Jeg liker heller ikke helt tanken på dette og Pochettino snakket vel også om dette etter siste kamp. Jeg håper derfor så mange som mulig av de viktige spillerne signerer nye kontrakter, helst før VM.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67525

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Etter at Poch og Levy forhåpentligvis har blitt enige om veien videre håper jeg følgende blir prioriteringsliste:
1. Ny kontrakt til Eriksen m.fl.
2, 3 og 4. Ny CM (Muligens to hvis Dembele forsvinner).
5. Sessegnon
6. Forsøke å erstatte de som forsvinner.

Jeg synes vel egentlig balansen i troppen er grei. Ser egentlig ikke noe behov i å kjøpe flere enn vi selger - måtte i så fall være en CM, men hvis man antar Winks i det minste er frisk vet jeg ikke om vi trenger noen ny.

Sessegnon virker fornuftig. Uavhengig av om han ender opp som ving eller vingback. De Ligt hadde vært morsom som erstatter for Alderweireld. Vi blir fryktelig unge der bak hvis så skjer, men jeg hadde tatt sjansen nå som Sanchez har vært bedre enn hva jeg trodde han kom til å være. Synes også Foyth ser overraskende god ut.

På midtbanen ser jeg rett og slett ikke nok kamper utenfor PL til å kunne uttale meg så mye. Milinković-Savić kunne vært spennende å brenne av det som måtte være igjen av penger på. Riktig alder. Virker som riktig type. Og så har jeg veldig troen på Sander Berge. Kanskje litt for defensiv hvis vi beholder Wanyama, men en kar jeg tror kan bli veldig god. Fremover kunne vi trengt en ny også, men synes Dagbladet sin artikkel om problemet med "back-up" angripere var ganske god. Veldig få håndterer jobben som andrevalg spesielt godt - veldig få får mye nytte av de. Personlig mener jeg Son er vårt beste valg som back-up for Kane.

Jeg håper ikke vi gjør noen storopprensning i troppen. Jeg tror spillere som Lamela, Wanyama og Winks vil få mye bedre sesonger neste år hvis de holder seg skadefrie. Meget mulig ingen av de blir det helt store, men de er alle potensielt OK/gode spillere å ha i troppen. Samtidig blir jeg ikke nødvendigvis lei meg hvis folk som Lamela og Wanyama blir solgt.

"Må" ut:
Sissoko

Bør ut:
Llorente

Med riktig bud/erstatter på vei:
Trippier (på ingen måte desperat etter å selge)
Aurier (vanskelig å vite hva som skjer - tror fortsatt det finnes en god spiller der - kommer an på hvordan Pochettino vurderer innstillingen)
Davies (hvis Rose blir - hvis ikke kan han ikke selges nesten uansett)
Lucas (ser virkelig ikke poenget selv om han virker som en OK spiller)
Wanyama (grei spiller, men så lei av midtbanespillere fullstendig blottet for nær og pasningsteknikk)
Lamela (litt som Aurier tror jeg fortsatt det finnes en veldig god spiller der, men begynner å bli litt lei av å vente)

Hvis Sessegnon erstatter Sissoko. Mahrez imponerer meg mer og mer - så gjerne han inn for Llorente. De Ligt kommer an på Alderweireld (tror ikke vi får De Ligt, men). Og f.eks Savic på midten. Høres ut som vi kan ha råd til alt det.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67526

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Jeg synes vel egentlig balansen i troppen er grei. Ser egentlig ikke noe behov i å kjøpe flere enn vi selger - måtte i så fall være en CM, men hvis man antar Winks i det minste er frisk vet jeg ikke om vi trenger noen ny.
Nei, sant nok, det forutsetter at noen forsvinner. Selv om det akkurat nå er vanskelig å si med Winks, viste han nok sist høst til at veien tilbake på ingen måte bør bli vanskeligere. Men det begynner jo å ligge litt i kortene at Dembele forsvinner. Ikke sett så mye av Milinkovic-Savic selv, men virker som du sier som riktig type. Får fryktelig, fryktelig gode skussmål jevnt over. Personlig synes jeg ikke Dier bør være noe mer enn en nyttig tropp-brikke for et topplag heller, så om vi hadde erstattet Wanyama med f.eks. Sander Berge hadde vi hatt en bortimot perfekt balansert midtbane.
HH skrev:
Fremover kunne vi trengt en ny også, men synes Dagbladet sin artikkel om problemet med "back-up" angripere var ganske god. Veldig få håndterer jobben som andrevalg spesielt godt - veldig få får mye nytte av de. Personlig mener jeg Son er vårt beste valg som back-up for Kane.
Enig. Aldri helt sett det evige jaget etter den "perfekte" andrespissen. Hos oss er den posisjonen nesten likestilt med keeperplassen hva gjelder rullering. Og Son gjør egentlig jobben ganske utmerket de gangene Kane er borte.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67527

• HH
  • HH's profilbilde
Det jeg liker med Dier er at han tross alt kan spille i flere posisjoner - selv om han ikke bør være noe annet enn ei virkelig nødløsning som stopper (og akkurat nå trenger vi ikke flere høyrebacker - det kan forandre seg). Jeg har ikke gitt opp at han kan bli en bra DM. Ikke uvanlig at folk blir bedre med alderen i den rollen. Han er ikke god teknisk, men i motsetning til Sissoko og Wanyama er han god nok til at det fungerer så lenge han ikke blir for ambisiøs (selv om han også treffer i blant når han leker Pirlo). Det skuffende med Dier er at jeg ikke synes han er blitt særlig mye bedre siden han slo igjennom. Mulig det har med forventningene å gjøre også - vanskelig å si.

Det irriterende med Dier er at Pochettino bruker han uansett. Og der er jeg enig - han er ikke god nok (per nå) til å være en som alltid spiller.

Realistisk sett finner vi ikke to nye CMer. Kunne vi starte sesongen med Dier + Savic (må ikke være han selvsagt, men noe i den klassen) - for så at Winks forhåpentligvis kan spille ut Dier hadde det vært perfekt. Fungerer ikke Winks og Dier ikke blir bedre får vi prøve på en ny CM igjen til sommeren etter tenker jeg.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67528

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Bør være prekært før Dier spiller bak med en makker, men i en bakre treer synes jeg han fungerer godt som stopper.

Selvsagt ingen krise om Dier starter neste sesong på midten som førstevalg. Alltid en risiko å gjøre for store omveltninger også. På sikt tenker jeg at Dier er den perfekte 12/13. mann i troppen. Da spiller man fort +/- 30 kamper i året uansett.

Og ja, liker også spillere som kan bekle flere posisjoner. Mye bedre for en tropp enn å på død og liv skulle ha dobbel dekning i alle posisjoner. Sistnevnte fører bare til altfor mange misfornøyde spillere.
Siste endring: 4 måneder 1 uke ago av Dougie.

Silly Season 2018 4 måneder 1 uke ago #67529

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
igijedi på spurscommunity kom i går formiddag med denne meldingen: kwp soon
Denne kom for en time siden fra samme person: Another good day.

Vet disse itk'ene er en diskutabel kilde til informasjon, så får vi se om det kommer en ny announcement i dag. Men siden han var først ute i går valgte jeg å kopiere denne hit.
Følgende bruker har takket deg: Dougie