Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Christian Pulisic

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67688

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Oppsummering: Tottenham er trolig ikke villige til å betale de £50 millionene Fulham krever for sitt førstevalg Sessegnon. I stedet har de vendt blikket mot andrevalg(?) Pulisic. Som vil koste £50 mill... Make sense. :/

Daily Telegraph skrev:
Tottenham ponder Christian Pulisic move with Ryan Sessegnon likelier to stay at Fulham following promotion

Tottenham Hotspur are considering switching their attention to Borussia Dortmund winger Christian Pulisic following Fulham’s promotion to the Premier League.

Spurs had been leading the race to sign Ryan Sessegnon, but the 18-year-old could stay at Craven Cottage for at least another season after Fulham’s Championship play-off victory over Aston Villa.

Fulham do not want to lose Sessegnon and it would take an offer of £50million or more to force them into even thinking about a sale.

With that in mind, Tottenham are looking at alternatives and 19-year-old Pulisic is a player admired by manager Mauricio Pochettino and his staff.

The signing of the United States international would also be attractive to chairman Daniel Levy, who is trying hard to exploit the American market by staging NFL games at Tottenham’s new stadium.

Pulisic can play on either the left or the right side, or as a central attacking midfielder and his versatility would be a huge plus for Pochettino as he looks for ways to strengthen his squad.

Liverpool and Chelsea have already been linked with Pulisic and Dortmund’s interest in signing Michy Batshuayi on a permanent deal could encourage the Blues.

Dortmund currently value Pulisic at around £50million and it remains to be seen whether Spurs or any other Premier League club is prepared to get near to that price.

Asked about his future, Pulisic said: “Obviously I don't look into that like a lot of other people do. I'm very focused with Dortmund and under contract with Dortmund. Down the road, you never know.”

Having been boosted by the news Pochettino has signed a new contract, Tottenham are now working to secure their star players to new deals.

As well as Dele Alli, Harry Kane and Jan Vertonghen, Christian Eriksen is thought to be close to agreeing a new deal worth in excess of £100,000-a-week including bonuses.

Eriksen was last week pictured eating with Pochettino in a Danish restaurant and it seems the 26-year-old has been convinced to ignore rumoured interest from Barcelona.

www.telegraph.co.uk/football/2018/05/28/...nsessegnon-likelier/
- One team in London -
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67690

• HH
  • HH's profilbilde
Ingenting av det der gir særlig mening. RS vil ikke få særlig mye spilletid her neste år uansett - hvis han ikke tar enorme steg under sommeren.

Personlig vil jeg heller ha Pulisic så det er helt greit. Pulisic vil man også kunne betale mer for ettersom han er på vei til å bli den ene fotballspilleren folk i USA bryr seg om virker det som.

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67694

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
HH skrev:
Personlig vil jeg heller ha Pulisic så det er helt greit. Pulisic vil man også kunne betale mer for ettersom han er på vei til å bli den ene fotballspilleren folk i USA bryr seg om virker det som.

Det er mulig Levy/Poch prioriterer Sessegnon fremfor Pulisic fordi de har trodd han vil bli en rimelige løsning. I såfall kan det gi en viss mening å skifte fokus dersom han blir priset ut av Fulham. Det forutsetter imidlertid at prisvurderingen på Pulisic er mer realistisk.

Vi skal selvsagt ikke undervurdere markedsføringsverdi (det amerikanske markedet er særdeles viktig for Spurs, mener jeg har lest at Tottenham er "soccer-klubben" med størst tilhengerskare i Statene), men personlig foretrekker jeg Sessegnon. Han er født i London, av mange beskrevet som engelsk fotballs fremtid (entusiasme "hjemme" er viktigere enn entusiasme i USA) og har bevist at han takler den fysiske spillestilen i Championship.

Vi må selvsagt ta forbehold om at vi bare vet hva avisene skriver (og de er i beste fall ikke 100 % pålitelige), men det virker rimelig åpenbart at Sessegnon faktisk er en prioritert overgang denne sommeren.
- One team in London -
Siste endring: 3 måneder 3 uker ago av Brakar.

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67696

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Prinsipielt enig ang entusiasme Brakar, men entusiasmen hjemme går jo ingen steder. Fortsatt et enormt marked å hente i statene, og få dyrker stjerner så mye som amerikanerne. Levy har jo satset offensivt mot Nord-Amerika lenge nå, og dette kan fort bli kronjuvelen i satsingen der borte.

Bryr meg egentlig ikke så mye om hvem vi evt henter av de to, selv om jeg som nevnt er prinsipielt enig i verdien av å ha lokale ikoner. Pulisic er god han, dog kanskje litt uferdig utifra det jeg har sett. Forsåvidt bare naturlig for en 19-åring. Er vdessuten proven på et høyere nivå enn Sess, uten at det behøver å ha så mye å si.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67698

• HH
  • HH's profilbilde
Nå har jeg kun sett en full kamp med Sessegnon, men hvis Pulisic er uferdig vet jeg ikke hva jeg skal kalle RS (basert på det lille jeg kjenner han).

RS er Fulham-fan. Gjør han ikke noe mer eller mindre egnet til å spille for oss enn Pulisic for meg.

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67699

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Sess definitivt også uferdig ja. Som stort sett alle andre på den alderen.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67700

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg er ikke solgt på noen av de. Og prinsipielt mener jeg at man ikke skal kjøpe så dyre unggutter. Skulle jeg valgt en hadde jeg utvilsomt tatt Pulisic (selv om jeg på ingen måte er sikker på at han blir best).

Hvis vi har så mye penger hadde jeg brukt de på Savic. Og som nevnt i annen tråd de Ligt (selv om jeg da går mot et prinsipp). RS og/eller Pulisic har vi mye mindre behov for (iallefall på kort sikt).

Positive er at vi ikke er linket til noen ny Sissoko. Synes alt vi er linket til gir mening.

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67701

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
HH skrev:
Positive er at vi ikke er linket til noen ny Sissoko. Synes alt vi er linket til gir mening.

Enig. La oss håpe klubben klarer å fikse prioriterte overganger så det ikke dukker opp "sissoko" og "llorente" linker og overganger på slutten av vinduet

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67702

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Blir en hard avsporing nå, men mener å huske at nesten alle her inne (inkludert meg selv) var veldig positiv til Llorente når han kom og at ingen kunne forutsee hvor dårlig han skulle spille/passe inn.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

Christian Pulisic 3 måneder 3 uker ago #67703

• HH
  • HH's profilbilde
Ja. Llorente var ikke for meg i nærheten av like tåpelig som Sissoko. Synes fortsatt ikke Llorente er en så dårlig ide, men når Pochettino slenger han innpå uten at laget slår flere innlegg eller flere lange baller så blir det litt meningsløst.

Selvsagt har vi plan B og C i år også. Er jo ikke slik at man bare plukker spillere som Pulisic.
  • Side:
  • 1
  • 2