Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Ryan Sessegnon

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73844

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg skal ikke late som jeg fulgte Sessegnon i Championship. Jeg så play-off kampen mot Villa ellers er det mest høydepunktbasert. Og det som slo meg fra de Youtube-vidoene var: 1) veldig mye av det han skapte kom som følge av at han rett og slett løp fra folk 2) han skåret på alt).

I PL er det veldig sjelden man bare løper fra folk. Spør Theo Walcott. Det kreves litt mer. Og når det kommer til skåringsprosent så er det ingen spillere som klarer å opprettholde tall som fullstendig utklasser alle andre over tid. Sessegnon lå på 25-26% (litt ettersom hvor man finner tallene). Kane har til sammenligning 18-19% i år. I år er Sessegnon nærmere 13% - som jeg tror er nærmere hva man kan forvente av en ving. Litt sammenlignbart med Salah som lå nære 25% i fjor, men som har gått ned til 18% i år (igjen litt varierende fra kilde til kilde).

Det er mange veier til toppen. Man kan finne eksempler på unge spillere som har slått gjennom, slitt litt, for så å virkelig slå ut i full blomst. Men min påstand er at de virkelig store talentene stort sett tar nivået når blir gitt større utfordringer. Sancho er et godt eksempel. Alli er et annet glimrende eksempel. Utvikling er ikke linear, men skal man betale opp mot 50m for noen så forventer jeg å kunne se mer fremgang. Og rent karrieremessig synes jeg det ser ut som han trenger minst en sesong hvor han evt. dominerer i Championship før han er klar for PL igjen. Selvsagt kunne vi lånt han tilbake, men vet ikke om vi har økonomiske muskler til å kjøpe en dyr kar for så å ikke kunne bruke han på 1 år.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73845

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Han har jo tross alt 8 målpoeng spillende på en nedrykkslag. Han har ikke spilt fantastisk, men han har vært en av Fulhams beste (så sier ikke det veldig mye)

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73846

• HH
  • HH's profilbilde
Ser naturlignok ikke ofte Fulham, men deler ikke den i det heletatt. Aldri sett RS vært særlig synlig i en kamp noen gang. Glimt grunnet høy fart og bra venstrefot, men det er det. Ikke at man trenger å dominere i den alderen for å være god. Ei heller trenger den riktige spilleren å dominere for å gjøre en god jobb. For oss skal han fylle en rolle.

Det er det neste. RS er en rask versjon av N’Koudou. En type vi ikke trenger i Pochettino sitt system. Jeg har tidligere ment, og mener forsåvidt fortsatt, at han har størst potensial på backen, men man betaler ikke slike summer for en ving som kanskje kan spille back.

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73849

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Hvis youtube-videoene du nevner er fra fjorårssesongen, ser du feks at en del av målene hans kom av at han bare dukket opp på riktig sted i boksen. God til å time løp. Ekstremfart er utvilsomt det han ser ut til å lene seg mest på, men finnes mao mer der også. Bale-sammenlikningen blir jo dratt mye (naturlig mtp posisjon, fysikk, fot, gjennombrudd i ung alder osv), og gjør jo egentlig ikke Sess noen store tjenester, men han lente seg også mest på fart til å begynne med, og lærte seg sakte, men sikkert å bruke det mer effektivt.

Jeg synes iallefall det blir vanskelig å basere noe på denne sesongen. Trenerskifter, formasjonsendringer, helt ny ellever før sesongstart, og Sessegnon selv har blitt flytta rundt over hele banen. Det i et lag som ikke er i nærheten av å holde nivået. Neppe optimalt for en 18-åring. Hvor ofte havner han 1 mot 1 i siste tredjedel i dette Fulham-laget feks? Kontra hva han ville gjort hos oss med gode spillere rundt seg?

Som sagt, til den prisen som har vært nevnt er dette egentlig ikke en diskusjon verdt å ta. Men bare å kjøre på hvis Levy skulle klare å presse ned prisen en del.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 10 måneder ago av Dougie.

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73850

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Hvis youtube-videoene du nevner er fra fjorårssesongen, ser du feks at en del av målene hans kom av at han bare dukket opp på riktig sted i boksen.

Hvor ofte havner han 1 mot 1 i siste tredjedel i dette Fulham-laget feks? Kontra hva han ville gjort hos oss med gode spillere rundt seg?

Enig i det første. Så kan man tolke det på to måter. Er han god til å dukke opp eller hadde han flaks i en spesifikk sesong? Jeg betviler ikke at noen spillere er bedre enn andre til å dukke opp på riktig plass, men slikt kan man etter mitt syn ikke uttale seg om etter kun en sesong i Championship - spesielt ikke for et lag som da var kjent for å angripe med mye folk og da antakeligvis ofte hadde ballen høyt oppe i banen - på samme måte som årets sesong muligens sier lite om den egenskapen grunnet laget han spiller for (hvor ofte er han i posisjon til å "dukke opp" når Fulham aldri engang får ballen inn i 16m? Sier seg selv at da skjer det sjelden).

Hadde han bare vært god 1 mot 1 ;)

Nå har jeg ikke gått over stallen, men Vorm kan fint erstattes med en "home grown". Nå vil jeg heller ha Aurier enn Trippier, men hvis vi mener vi trenger større fleksibilitet til å kjøpe utenlandske spillere andre steder på banen så er det bare å selge Aurier. Dembele er borte. Llorente antar jeg drar. Eriksen og Alderweireld ser jeg på som sannsynlig at de forsvinner. Finnes nok av muligheter til å justere sammensetningen i troppen uten at man trenger å gå bananas for en kar som RS (der virker vi forsåvidt til å være enige - iallefall at 50m vil være en for stor risiko - så antar jeg du er villig til å betale mer enn meg).

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73852

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Enig i det første. Så kan man tolke det på to måter. Er han god til å dukke opp eller hadde han flaks i en spesifikk sesong? Jeg betviler ikke at noen spillere er bedre enn andre til å dukke opp på riktig plass, men slikt kan man etter mitt syn ikke uttale seg om etter kun en sesong i Championship - spesielt ikke for et lag som da var kjent for å angripe med mye folk og da antakeligvis ofte hadde ballen høyt oppe i banen - på samme måte som årets sesong muligens sier lite om den egenskapen grunnet laget han spiller for (hvor ofte er han i posisjon til å "dukke opp" når Fulham aldri engang får ballen inn i 16m? Sier seg selv at da skjer det sjelden).

Hadde han bare vært god 1 mot 1 ;)
Det første der er nettopp grunnen til at det hadde vært spennende å prøve han hos oss! Vi er jo et lag som angriper med mye folk og har ballen høyt i banen.
Godt mulig at det var litt flaks at han var så mye på rett sted til rett tid, men skjedde jo såpass mange ganger at forutsetningene hans for å også bli en «smart» vingtype er der.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har studert 1 mot 1-egenskapene hans inngående. Men han er iallefall så rask at forutsetningene bør være gode hvis han lærer koordinere/orientere seg bedre. Fulham pr nå er jo verdens enkleste lag å forsvare seg mot. Du setter en duellspiller på Mitrovic og sikring (noen ganger dobbel) på de de to raske vingene deres. Skjer ikke så ofte når vi spiller mot lave lag, men i mer åpne kamper skjer det stadig vekk at angriperne våre havner 1 mot 1 mot back uten sikring. Har savnet litt en spiller som da bare kan løpe fra og samtidig avlevere ballen.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 10 måneder ago av Dougie.

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73853

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg mener man fint kan argumentere for at RS burde passe Fulham bedre enn oss på den måten at han vil få mer rom i overganger ettersom Fulham oftere forsvarer seg dypt enn hva vi gjør.

Nå kan en spiller fint være smart i boksen offensivt og ubrukelig rent posisjoneringsmessig andre steder på banen, men ofte er smarte spillere smarte i alle spillets faser. RS er definitivt ikke smart når det kommer til posisjonering generelt. Minner meg litt om Trippier som også er ekspert på å drepe rommet foran seg. Defensivt tror jeg at jeg kommenterte det her inne under kampen mot Liverpool. Jeg ble nesten sjokkert over hvor dårlig han da var. Mye av det kan rettes på med god veiledning (Rose et godt eksempel på en spiller som tok store steg i "voksen alder" hva gjelder den slags) og skal ikke legge veldig mye vekt på en kamp (hvor jeg egentlig ikke så kampen, men bare fulgte RS - det har jeg kun gjort en gang), men jeg er skeptisk skeptisk skeptisk.

Ender han opp hos oss håper jeg selvsagt jeg tar feil. Selv om jeg ikke er brite selv så er det morsomt når briter gjør det godt i Tottenham.

Ryan Sessegnon 1 år 10 måneder ago #73854

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Antagelig en type Poch kan utvikle og som passer inn så ikke negativ til Davies ut og denne unge karen inn om før til en handel under 400mill .

Ryan Sessegnon 1 år 8 måneder ago #75137

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Skal vistnok være nær kontrakt med oss.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Ryan Sessegnon 1 år 8 måneder ago #75138

• HH
  • HH's profilbilde
Personlig har jeg liten tro på at slikt ordnes så kjapt, men hvis summen er rundt 25m kan man jo håpe. Jeg er fortsatt veldig skeptisk, men til 25m kan jeg i det minste forstå at man tar sjansen.

Selv om jeg mener han har veldig mye å lære så er det for det første ikke umulig for en kar som snart blir 19 til å utvikle seg. Samt at han er engelsk, ganske ekstrem fart og et bra tilslag med venstrefoten. Så for 25m sier jeg velkommen og så krysser jeg fingrene for at jeg tar feil.
Følgende bruker har takket deg: Ginola #14