Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Ryan Sessegnon

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76160

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Har fortsatt klokketro, og synes ikke 25 mill er spesielt stivt. Rundt det du må betale for de mest ettertrakta ‘unproven’ britiske talentene im dagen. Burde dessuten være en smal sak å få igjen mesteparten av pengene, skulle det ikke helt lykkes. Hvis LFC kan selge Solanke til Bmouth for 20m, er dette for et røverkjøp å regne.

Han levde kanskje ikke helt opp til hypen, men hvor mange tenåringer tar steget fra å dominere i Chship til PL på strak arm? Er ikke sånn at han har stagnert akkurat. 6 målgivende (og to mål) er ikke noe mange 18-19-åringer kan skilte med i PL, og viser at det bor sluttprodukt i han. Dessuten i 4 forskjellige posisjoner, for tre forskjellige managere i et lag som ikke hang sammen i det hele tatt.

Så gjenstår det å se hvor han blir best. Jeg har tidligere vært ganske bastant på at han er best som ving, men har delvis ombestemt meg. Tipper han blir testet begge steder denne sesongen, spesielt nå som Rose blir, men alt tyder på at han er planlagt som en langsiktig venstreback.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 3 måneder ago av Dougie.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76161

• HH
  • HH's profilbilde
Sancho var godt under halvparten. Guendouzi like så. Kluivert også betydelig billigere. Davis (Bayern) kostet under halvparten.

Bare noen eksempler på spillere jeg husker gikk tidlig.

Felix er noe helt annet og Kean ble muligens litt dyrere enn Sessegnon, men finnes det noen andre under 20 som har kostet mer enn Sessegnon? Mulig jeg har glemt en haug?

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76162

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
mbappe. 18 eller 19 te psg for over 1milliard, så det finnes eksempler :P mtp at denne spilleren er engelsk, allerede bosatt i london, og ikke minst mtp problemene rundt backplass.
Sessegnon er jo ideel med en 3er bak, kan spille ving og ren back. KWP og RS på hver kant er noe jeg syntes vi bør satse på, og den roteringa vi hadde i fjor her var lite gunstig
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76163

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Pulisic gikk vel for nærmere £60M

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76164

• HH
  • HH's profilbilde
Pulisic er over 1.5 år eldre.

Renato Sanches kunne vel vært med. Men sier mer om usikkerheten rundt spillere i den alderen. Fyren alle ville ha.

Jeg mener vi betalte en del for mye.

Men enig med oj tror jeg det var. Glad for at vi fikk inn en kar Pochettino tydelig vil ha. Og håper virkelig han lykkes med å forme han til en back i verdensklasse.

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76165

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Sancho var godt under halvparten. Guendouzi like så. Kluivert også betydelig billigere. Davis (Bayern) kostet under halvparten.

Bare noen eksempler på spillere jeg husker gikk tidlig.

Felix er noe helt annet og Kean ble muligens litt dyrere enn Sessegnon, men finnes det noen andre under 20 som har kostet mer enn Sessegnon? Mulig jeg har glemt en haug?
Sancho var 17, hadde ingen kamper på seniornivå, og hadde kosta det tidobbelte idag (som 19-åring). Sess blir naturlig nok en del dyrere enn feks Guendouzi da han er britisk og tross alt har over 100 a-kamper allerede.

Kan aldri garantere at en tenåring er verdt pengene (Kluivert feks har jo virkelig ikke slått til). Men i dette markedet synes jeg 25 mill for en av Englands mest ettertraktede talenter er på kanten til en steal. Av eksempler på 20-åringer som har kostet mer, har Madrid nylig betalt nesten det dobbelte for både Vinicius og Rodrygo.

Ikke at dette er fasit, men en pekepinn på hvor Sess sånn ca ligger i markedet. I følge denne får vi han for langt under det han er verdt (noe som gir mening mtp kontraktstid).
www.google.no/amp/s/www.express.co.uk/sp...ball-Observatory/amp
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 3 måneder ago av Dougie.

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76166

• HH
  • HH's profilbilde
Men hvor er de sammenlignbare eksemplene av spillere som faktisk er omsatt? Felix og Sanches?

Når det sies at dette er hva engelske unggutter i den klassen koster så skjønner jeg ikke helt hvilke unggutter det er. Enda mindre når han hadde 1 år igjen av kontrakten. Skjønner at utvalget er lite, men hva bygger man den påstanden på?

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76168

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Nå nevnte jeg nettopp Vinicius og Rodrygo da. Og hvor hensiktsmessig er det egentlig å utelukkende se på hva som omsettes? Er ikke ofte ettertraktede tenåringer selges, og markedet forandrer seg hele tiden. Må heller fokusere på hva spillere er verdt i dagens marked, feks hva Sancho er verdt idag fremfor hva han kosta som unproven 17-åring.

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76169

• oj
  • oj's profilbilde
Med et nært forestående Brexit er det viktig å ha nok local-lads i stallen. De som er London-baserte allerede som ungdommer er viktig å sikre fra tidlig alder foran de andre klubben i PL. Tror ikke det er noen fare rent økonomisk med denne signeringen, at Ryan Sessegnon ikke er god nok som stallfyll. At han kan bli så god som hypen tilsier, er jeg usikker på selv. Det er opp til klubben og spilleren selv å bevise.
Det som er viktig for klubben er å sikre de spillerne som Pochettino mener er de rette for klubben. Så langt jeg kan se har Spurs gjort det i dette overgangsvinduet, og Ryan Sessegnon er således en viktig brikke i den forbindelse.
Derfor en god signering. Så får fremtiden vise hvor god den signeringen blir.
Siste endring: 1 år 3 måneder ago av oj.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

Ryan Sessegnon 1 år 3 måneder ago #76180

• HH
  • HH's profilbilde
Du nevnte selv britiske.

Jeg vet ikke helt hva sluttsummen på Sessegnon ble, men hvis det er 25m + Onomah så begynner vi å nærme oss prisen på de to brasilianerne til RM. Mulig RS blir bedre, men jeg synes fortsatt det var dyrt. Veldig veldig mye bedre enn de 50m vi startet på 12 mnder tidligere. 25m er ingen krise for meg - er vel den summen jeg nevnte tidligere i tråden så vidt jeg husker (20 eller 25).

Så er jeg helt enig i at det er veldig mye å like med denne signeringen. Selv om Pochettino ikke har noe han skulle ha sagt hva gjelder signeringer :lol: så kjøper vi en kar vi tydelig lenge har ønsket oss. Han som nevnt tidligere to veldig interessante egenskaper i fart og tilslag. Veldig få i den alderen kan matche han der. Også hint av gode pasninger i blant.

Og selv om jeg ikke er engelsk selv så er det litt ekstra kult når en engelsk spiller gjør det godt i Tottenham. Jeg er ikke negativ til det vi har gjort, men skulle ønske vi betalte mindre.