Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Mousa Dembélé

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57905

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Virker som Dembele trives i Tottenham. Han spiller bra og har flere landslagskompiser på laget. Han har jo blitt en stund, selvom det var endel opp og ned med spilletid i starten. Tviler sterkt på at han stikker til Kina nå, kanskje om to-tre år.

På en måte så tenker jeg at Spurs-spillere bør være blant de vanskeligste å lokke til Kina. Ingen spiller i Spurs for penga, de fleste kunne sikkert vært i en annen klubb og tjent betydelig mer. Så hvorfor de da skulle velge mye penger og drittfotball når de hittil har prioritert fotball over penga skjønner ikke jeg...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57906

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Tstone skrev:
Virker som Dembele trives i Tottenham. Han spiller bra og har flere landslagskompiser på laget. Han har jo blitt en stund, selvom det var endel opp og ned med spilletid i starten. Tviler sterkt på at han stikker til Kina nå, kanskje om to-tre år.

På en måte så tenker jeg at Spurs-spillere bør være blant de vanskeligste å lokke til Kina. Ingen spiller i Spurs for penga, de fleste kunne sikkert vært i en annen klubb og tjent betydelig mer. Så hvorfor de da skulle velge mye penger og drittfotball når de hittil har prioritert fotball over penga skjønner ikke jeg...
Skal vel også nevnes at ingen lider i Spurs heller. Ca80000 pund i uka tror jeg Dembele ligger på. Er vel drøye 40 mill i året det. Er fult mulig å overleve på det også:). Ja, han kunne sikkert tjent litt mere i Kina, men tror ikke han trenger å tenke så mye på om han har penger til husleia akkurat.

Altså han har vel en god lottogevinst x 10 i året. Eller han tjener vel på et år mer enn en gjennomsnittsnordmann tjener hele livet. Ja, og nordmenn har jo generellt ikke så dårligere lønninger heller. Drar vi på litt og sier at gjennomsnittslønna er 500 000 og at man jobber i hele 50 år(de færreste jobber så lenge) så har man tjent 25 mill. Virkeligheten er vel at Dembele tjener på 6mnd det det gjennomsnittsnordmannen tjener hele livet. Poenget er vel at når du kommer opp i de summene der, så bryr du deg ikke så mye lenger om du tjener litt mer et annet sted. Du har så det monner og vel så det. Men det er jo selvfølgelig noen som aldri får nok da...
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57907

• HH
  • HH's profilbilde
Så lønn betyr kun noe når spillere ikke kommer til oss?

Oscar gikk fra USD 110k til 490 med hva jeg antar er lavere skatt. Selvsagt betyr det noe.

Hvis dette faktisk er reell interesse fra Kina så tipper jeg Dembele grubler som Solbakken. Ikke dukket opp noe mer lyd som jeg kan se dog.

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57909

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Selv om mange fotballspillere tjener grovt, hindrer det dem ikke fra å snyte på skatten i gigantisk skala, så tviler på at argumentet; jeg tjener nok penger, blir ytret spesielt ofte.

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57911

• Knut
  • Knut's profilbilde
Det finnes alltid en større yacht...
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Følgende bruker har takket deg: Dougie

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57937

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
Dembele må beholdes. Uten tvil den spilleren som kan forandre en kamp på egenhånd på en god dag, i begge ender av banen. er vel utespilleren med mest rutine også. Mange benkslitere har dratt te kina, sikkert i håp om fast plass. hittils få som er bankers på laget sitt som har dratt. spille i kina må jo være like trist som i russland. de kan glemme landslagspill i fremtiden, og det kjente navnet de kunne hatt vil fort bli glemt og heller ledd av. folk med mer enn to hjerneceller blir i klubben sin og har det gøy på banen

at kina blir en liga alle følger i fremtiden skjer ikke. tidforkjellen alene vil gjøre dette umulig for folk i normalt arbeid
merker jeg blir aggresiv når jeg leser om klubber som punger ut og punger ut.
hadde vi startet slik hadde jeg mistet stoltheten for laget vårt.
Kunne ikke vært stoltere av laget enn det jeg er om dagen. hardt arbeid er den beste veien å gå for suksee i livet. det gjelder for det meste her i livet
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

Mousa Dembélé 1 år 5 måneder ago #57940

• HH
  • HH's profilbilde
Skal ikke gjøre dette til en "kinatråd", men fotballinteressen der borte er veldig høy. Har selv bodd der og opplevd å se bilder fra det norske landslagets treninger på TV. Helt utrolig dekning til tider.

Ligaen vil ikke bli særlig attraktiv på kort sikt, men med økt levestandard og den moderniseringen av landet som lenge har vært i full gang er jeg rimelig sikker på at den kinesiske ligaen sakte, men sikkert vil bli mer og mer betydningsfull. Kina er ikke som USA - ettersom fotball allerede er den mest populære sporten.

Så kan PL og sin ene kamp klokken 16 bare ha det så godt.

Alt dette er dog rimelig uvesentlig for Dembele. De neste 5 årene er det tvilsomt standarden der borte vil øke nevneverdig.

Mousa Dembélé 1 år 4 måneder ago #58239

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Dembele er en sterk spiller, men ifølge Hangeland trente han aldri i gymmen. Så det må være primært genene som har gjort han sterk. Hangeland nevnte jo også at Ade var i gymmen, men satt på en stol og drakk kaffe og spiste muffins i stedet for å trene. Men at Ade var lat var vi jo klar over:). Også artig med den bisarre episoden der Ade sier til Hangeland midt i kampen at han er sulten, og lurer på om Hangeland har en restaurant å anbefale. Meget spesielt. Men heller ikke det overrasker meg:).
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 1 år 4 måneder ago av madbitt.

Mousa Dembélé 1 år 4 måneder ago #58240

• HH
  • HH's profilbilde
Rimelig heftig skryt av Dembele i den sendinga. Skjønner jo hvorfor han ikke orker å trene styrke når han uansett er sterkere enn 99.9% av alle toppspillere.

Utrolig trist at vi kan signere noen som Adebayor. Vi burde vel ha oppfattet holdningene under lånet.

Mousa Dembélé 1 år 2 måneder ago #59595

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Audere-est-Facere
Siste endring: 1 år 2 måneder ago av Guardiola.