Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Mousa Dembélé

Mousa Dembélé 4 måneder 1 uke ago #65521

• Presley
  • Presley's profilbilde
Nok en stor kamp av Dembele.Utrolig styrke den mannen har, er utrolig dyktig til å skjerme ballen.Til tider kan nesten bli for mye, men det er sjelden han mister ballen.Han er enorm balanse og fyssik.Teknikken er heller ikke dårlig, kan se ut som han bare går forbi motstanderen sin uten store problemer.

Synd at han er snart 31 og ikke 25.Han blir nok hos oss noen år til :cheer:
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Mousa Dembélé 4 måneder 1 uke ago #65522

• HH
  • HH's profilbilde
Ikke at Dembele er problemet i seg selv, men han har alt for mange kamper hvor han ikke er god nok. Hadde et håp om at Winks skulle avlaste han mer i år, men det har ikke lyktes.

Dembele er gull verdt hvis han kan spille når han er frisk og i kampform, men han holder ikke når han mer eller mindre må spille uansett. Han virker nå til å ha funnet formen, men sesongen totalt sett har ikke vært spesielt imponerende. Problemet vårt er når Winks er skadet/ikke spesielt god så har vi Dier, Wanyama og Sissoko. Da blir den relative forskjellen opp til Dembele så uendelig mye større enn den burde ha vært. Hadde vi hatt en kar som kunne slått litt pasninger ved siden av Winks så hadde vi ikke vært like avhengige av Dembele. Tror fortsatt Winks kan bli den spilleren, men som med Dembele er jeg redd han muligens ikke har fysikken til å bli en toppspiller. Ingen av de absolutt beste i dagens fotball kan kontinuerlig slite med skader - skjer bare ikke. Selv et talent på nivå med Bale klarer ikke hevde seg med de beste når han gang etter gang er skadet.

Så kan man håpe at han er frisk de neste mndene. Vi har med skadefri tropp muligheten til å slå hvem som helst i CL og FA-cupen. Da trenger vi den Dembele vi så i går. Jeg synes ikke Dembeles toppnivå er overvurdert.

Mousa Dembélé 4 måneder 10 timer ago #65750

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Pochettino was at it again after the latest derby earlier this month when reflecting on another Dembele masterclass at Wembley. "I have told you many times," he began. "For me, he is a genius. An unbelievable player."

Asked earlier this month to name the best player in the Tottenham squad, young midfielder Harry Winks did not pick out Harry Kane and he explained exactly why. "Mousa Dembele for me," Winks told Sky Sports. "He has got sheer power, pace, his strength and his technique as well. The way he can beat any player facing them up, for me he is the best player."

www.skysports.com/football/news/11675/11...ceable-for-tottenham
Audere-est-Facere
Siste endring: 4 måneder 10 timer ago av Guardiola.

Mousa Dembélé 3 måneder 4 uker ago #65756

• HH
  • HH's profilbilde

Mousa Dembélé 3 måneder 4 uker ago #65757

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Ikke uten grunn Poch hyller ham og de fleste medspillerne mener han er best på laget. Fantastisk fotballspiller vi kan være stolte av.
Audere-est-Facere

Mousa Dembélé 3 måneder 2 uker ago #65995

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Dembele blir ofte kritisert for ikke å score nok mål. Greit nok at han sikkert kunne puttet et par ekstra mål iblant - men det er ikke det store behovet for det heller i og med at vi har mange andre målcorere som har det som sin oppgave å avgjøre kamper.

For de som evner å se litt bak målstatisstikk så er Dembele en fantastisk fotballspiller som har evnen til å dominere midtbanen alene i kamper. Han mister nesten aldri ballen og har evnen til å holde på den akkurat så lenge at laget vårt rekker å komme i balanse. Han er en rev på å bryte opp motstandernes midtbane og lager frispark når det trengs for å hjelpe laget vårt å komme i balanse. Han er lagets beste dribler og sklir iblant forbi motstandere som en varm kniv skjærer i smør. Eller som en annen skrev her engang og som var et sitat jeg elsket: "Han ser iblant ut som en overivrig gymlærer som ikke klarer å ikke delta selv på fotballlen i gymtimen og som bare dribler seg forbi barna!" :)

Noe av kritikken mot Dembele kan nok tilskrives "holdningen" hans. Da det iblant kan se ut som han ikke gir alt eller dasser rundt utpå der - men det er bare sånn kroppen hans er. Han kan se litt keitete ut iblant men egentlig er han en maskin og råsterk i kroppen. Mange midtbanespillere nevner Dembele som et mareritt å spille mot, og når Dembele er på sitt beste er han en av PLS aller beste spillere mener jeg.

Så er det noen kamper hvor han er mer usynlig. F.eks i kamper som vi dominerer fullstendig, men da er han heller ikke så viktig. Dembele kommer i sitt ess mot gode lag og hvor kampen bølger frem og tilbake. Derfor kan det noen ganger virke som han hever seg mot gode lag. Men det handler egentlig bare om at når kampen bølger frem og tilbake er ballen mer rundt midtbanen og Dembeles rolle blir viktigere. Mot gode lag med gode midtbanespillere ser du virkelig hvor god og viktig Dembele er. I mange kamper gjør han 2 manns jobb på midten - men det er ikke alltid det synes - om man bare ser etter avslutninger og mål.

Dembeles aller største styrke mener jeg er roen med ballen i beina. Det er sjeldent du ser en spiller ha så stor ro med ballen i bena og så stor ro til å føre ballen fremover uten å være redd for å miste den. Han vet til enhver tid hvor ballen er og er utrolig dyktig til å skjerme ballen med kroppen.
Noen ganger kan det selvsagt virke frustrende fordi det ser ut som han bruker litt mye tid med ballen noen ganger - men veldig ofte er dette en god ting - nettopp fordi det gir de andre på laget tiden til å komme i bedre posisjoner. Tryggheten Dembele sprer - smitter over på andre og gjør at de kanskje våger det løpet de kanskje ikke hadde våget om de var redde for at Dembele ville miste ballen i neste øyeblikk.

Så jeg støtter Poch i å mene at Dembele er en genial spiller! Og så har jeg forståelse for at at ikke alle klarer å se dette..
Siste endring: 3 måneder 2 uker ago av SuperKnott.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Staale, Ginola #14, Iceback, Guardiola, Øystein Svensen, Carl Fredrik

Mousa Dembélé 3 måneder 2 uker ago #65997

• HH
  • HH's profilbilde
Føler meg ganske alene når jeg argumenterer for at Dembele ikke er så god som da spesielt Guardiola mener. Mulig jeg tar feil, men vet ikke helt hvem du henvender deg til?

Egentlig synes jeg det er rimelig umulig å ha en saklig diskusjon om Dembele her inne pga at han er så høyt aktet blant nærsagt «alle».

Og selv jeg som ikke mener Dembele helt er i klassen til Maradona er enig i at når han spiller som mot Juventus så er det ikke så mange flere enn Modric bedre enn han i verden. Det er ikke en veldig tøff kritikk med andre ord.

Må ta forbehold om at jeg kan ha gått glipp av noe Dembelekritikk her inne (han var ikke akkurat stor mot CP - kanskje det var noe der fra flere enn meg).

Mousa Dembélé 3 måneder 2 uker ago #65998

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
HH skrev:
Føler meg ganske alene når jeg argumenterer for at Dembele ikke er så god som da spesielt Guardiola mener. Mulig jeg tar feil, men vet ikke helt hvem du henvender deg til?

Egentlig synes jeg det er rimelig umulig å ha en saklig diskusjon om Dembele her inne pga at han er så høyt aktet blant nærsagt «alle».

Og selv jeg som ikke mener Dembele helt er i klassen til Maradona er enig i at når han spiller som mot Juventus så er det ikke så mange flere enn Modric bedre enn han i verden. Det er ikke en veldig tøff kritikk med andre ord.

Må ta forbehold om at jeg kan ha gått glipp av noe Dembelekritikk her inne (han var ikke akkurat stor mot CP - kanskje det var noe der fra flere enn meg).

Hvem mener Dembele er i Maradona klasse? Det er ikke det Poch har sakt.
Ingen er i Maradona klasse, sånn er det for de som ikke har fått det med seg! ;)
Siste endring: 3 måneder 2 uker ago av SuperBale.

Mousa Dembélé 3 måneder 2 uker ago #66001

• HH
  • HH's profilbilde
Liker at du sier at han ikke har sagt det uten å si hva han faktisk sa.

Nå antar jeg Pochettino snakket om ballbehandlingen da han vel også nevnte Ronaldinho og Okocha. Var ikke helt seriøst ment fra min side akkurat den biten. Jeg må vel tas omtrent like bokstavelig der som man må ta Pochettino.

Mousa Dembélé 3 måneder 2 uker ago #66002

• Per Arne
  • Per Arne's profilbilde
  • coys
De to trollene som mater hverandre, gaven som aldri slutter å gi. :whistle:
26 - King