Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Mousa Dembélé

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66004

• mka07
  • mka07's profilbilde
SuperKnott skrev:
Dembele blir ofte kritisert for ikke å score nok mål. Greit nok at han sikkert kunne puttet et par ekstra mål iblant - men det er ikke det store behovet for det heller i og med at vi har mange andre målcorere som har det som sin oppgave å avgjøre kamper.

For de som evner å se litt bak målstatisstikk så er Dembele en fantastisk fotballspiller som har evnen til å dominere midtbanen alene i kamper. Han mister nesten aldri ballen og har evnen til å holde på den akkurat så lenge at laget vårt rekker å komme i balanse. Han er en rev på å bryte opp motstandernes midtbane og lager frispark når det trengs for å hjelpe laget vårt å komme i balanse. Han er lagets beste dribler og sklir iblant forbi motstandere som en varm kniv skjærer i smør. Eller som en annen skrev her engang og som var et sitat jeg elsket: "Han ser iblant ut som en overivrig gymlærer som ikke klarer å ikke delta selv på fotballlen i gymtimen og som bare dribler seg forbi barna!" :)

Noe av kritikken mot Dembele kan nok tilskrives "holdningen" hans. Da det iblant kan se ut som han ikke gir alt eller dasser rundt utpå der - men det er bare sånn kroppen hans er. Han kan se litt keitete ut iblant men egentlig er han en maskin og råsterk i kroppen. Mange midtbanespillere nevner Dembele som et mareritt å spille mot, og når Dembele er på sitt beste er han en av PLS aller beste spillere mener jeg.

Så er det noen kamper hvor han er mer usynlig. F.eks i kamper som vi dominerer fullstendig, men da er han heller ikke så viktig. Dembele kommer i sitt ess mot gode lag og hvor kampen bølger frem og tilbake. Derfor kan det noen ganger virke som han hever seg mot gode lag. Men det handler egentlig bare om at når kampen bølger frem og tilbake er ballen mer rundt midtbanen og Dembeles rolle blir viktigere. Mot gode lag med gode midtbanespillere ser du virkelig hvor god og viktig Dembele er. I mange kamper gjør han 2 manns jobb på midten - men det er ikke alltid det synes - om man bare ser etter avslutninger og mål.

Dembeles aller største styrke mener jeg er roen med ballen i beina. Det er sjeldent du ser en spiller ha så stor ro med ballen i bena og så stor ro til å føre ballen fremover uten å være redd for å miste den. Han vet til enhver tid hvor ballen er og er utrolig dyktig til å skjerme ballen med kroppen.
Noen ganger kan det selvsagt virke frustrende fordi det ser ut som han bruker litt mye tid med ballen noen ganger - men veldig ofte er dette en god ting - nettopp fordi det gir de andre på laget tiden til å komme i bedre posisjoner. Tryggheten Dembele sprer - smitter over på andre og gjør at de kanskje våger det løpet de kanskje ikke hadde våget om de var redde for at Dembele ville miste ballen i neste øyeblikk.

Så jeg støtter Poch i å mene at Dembele er en genial spiller! Og så har jeg forståelse for at at ikke alle klarer å se dette..

Haha. Så herlig at du er så genial at du ser hvor genial Dembele er da.

Dembele er bra på sitt beste, uten tvil. Men hadde han vært så genial som dere vil ha det til, så ville han nu vært soleklart valg på midtbanen til Belgia f eks?

Noen ganger kan det selvsagt virke frustrende fordi det ser ut som han bruker litt mye tid med ballen noen ganger - men veldig ofte er dette en god ting - nettopp fordi det gir de andre på laget tiden til å komme i bedre posisjoner Ja og da vil motstander laget også komme i bedre posisjoner. Av og til så dreper han balltempoet med driblingene sine, som 98% av tiden går til støttepassning uansett. Noen ganger er det positivt, som f eks da vi skal holde på en ledelse.

Jeg er nu faktisk så genial at jeg ser at Dembele ikke er PL sin beste midtbanespiller. What a genius i am.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66005

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Poch kaller Dembele et fotballgeni. De aller fleste medspillerne mener han er den beste spilleren på laget. Andre lags fans misunner oss fordi vi har en sånn midtbanespiller, og fotballekspertene på TV er i ekstase med egne Dembele-analyser på hvordan han dikterer kampene.

La oss bare nyte det.
Audere-est-Facere

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66009

• HH
  • HH's profilbilde
mka07 skrev:
SuperKnott skrev:
Dembele blir ofte kritisert for ikke å score nok mål. Greit nok at han sikkert kunne puttet et par ekstra mål iblant - men det er ikke det store behovet for det heller i og med at vi har mange andre målcorere som har det som sin oppgave å avgjøre kamper.

For de som evner å se litt bak målstatisstikk så er Dembele en fantastisk fotballspiller som har evnen til å dominere midtbanen alene i kamper. Han mister nesten aldri ballen og har evnen til å holde på den akkurat så lenge at laget vårt rekker å komme i balanse. Han er en rev på å bryte opp motstandernes midtbane og lager frispark når det trengs for å hjelpe laget vårt å komme i balanse. Han er lagets beste dribler og sklir iblant forbi motstandere som en varm kniv skjærer i smør. Eller som en annen skrev her engang og som var et sitat jeg elsket: "Han ser iblant ut som en overivrig gymlærer som ikke klarer å ikke delta selv på fotballlen i gymtimen og som bare dribler seg forbi barna!" :)

Noe av kritikken mot Dembele kan nok tilskrives "holdningen" hans. Da det iblant kan se ut som han ikke gir alt eller dasser rundt utpå der - men det er bare sånn kroppen hans er. Han kan se litt keitete ut iblant men egentlig er han en maskin og råsterk i kroppen. Mange midtbanespillere nevner Dembele som et mareritt å spille mot, og når Dembele er på sitt beste er han en av PLS aller beste spillere mener jeg.

Så er det noen kamper hvor han er mer usynlig. F.eks i kamper som vi dominerer fullstendig, men da er han heller ikke så viktig. Dembele kommer i sitt ess mot gode lag og hvor kampen bølger frem og tilbake. Derfor kan det noen ganger virke som han hever seg mot gode lag. Men det handler egentlig bare om at når kampen bølger frem og tilbake er ballen mer rundt midtbanen og Dembeles rolle blir viktigere. Mot gode lag med gode midtbanespillere ser du virkelig hvor god og viktig Dembele er. I mange kamper gjør han 2 manns jobb på midten - men det er ikke alltid det synes - om man bare ser etter avslutninger og mål.

Dembeles aller største styrke mener jeg er roen med ballen i beina. Det er sjeldent du ser en spiller ha så stor ro med ballen i bena og så stor ro til å føre ballen fremover uten å være redd for å miste den. Han vet til enhver tid hvor ballen er og er utrolig dyktig til å skjerme ballen med kroppen.
Noen ganger kan det selvsagt virke frustrende fordi det ser ut som han bruker litt mye tid med ballen noen ganger - men veldig ofte er dette en god ting - nettopp fordi det gir de andre på laget tiden til å komme i bedre posisjoner. Tryggheten Dembele sprer - smitter over på andre og gjør at de kanskje våger det løpet de kanskje ikke hadde våget om de var redde for at Dembele ville miste ballen i neste øyeblikk.

Så jeg støtter Poch i å mene at Dembele er en genial spiller! Og så har jeg forståelse for at at ikke alle klarer å se dette..

Haha. Så herlig at du er så genial at du ser hvor genial Dembele er da.

Dembele er bra på sitt beste, uten tvil. Men hadde han vært så genial som dere vil ha det til, så ville han nu vært soleklart valg på midtbanen til Belgia f eks?

Noen ganger kan det selvsagt virke frustrende fordi det ser ut som han bruker litt mye tid med ballen noen ganger - men veldig ofte er dette en god ting - nettopp fordi det gir de andre på laget tiden til å komme i bedre posisjoner Ja og da vil motstander laget også komme i bedre posisjoner. Av og til så dreper han balltempoet med driblingene sine, som 98% av tiden går til støttepassning uansett. Noen ganger er det positivt, som f eks da vi skal holde på en ledelse.

Jeg er nu faktisk så genial at jeg ser at Dembele ikke er PL sin beste midtbanespiller. What a genius i am.

Slikt skal ikke diskuteres - her skal vi bare nyte. Vi skal også selvsagt tro på Pochettino når han skryter av Dembele, men når han skryter av Levy så skal vi lete etter motivene han har for nettopp å gjøre dette. Og når han skryter av Dembele skal vi også glemme at han synes Sissoko er vår beste hva gjelder balansen mellom angrep og forsvar. Og når medspillere skryter av Dembele så skal vi ikke tenke over hvor meningsløst det er at noen synes han er bedre enn Kane.

Personlig drømmer jeg om en midtbane som ligner litt mer på den City har. Få touch - hvor målet er å finne noen i mellomrommet med en pasning. To ting Dembele er dårlig på (altså bruke få touch og å slå inn i mellomrommet).

Ikke at Dembele når han er slik som han var mot Juventus er noe problem. Men håper virkelig vi kan få inn en pasningsspiller på midten igjen. Både håpte og trodde Winks kunne bli den, men definitivt ikke blitt slik. Nå er vi ikke bare avhengige av Dembele fordi han fortsatt er god, men fordi bak han finnes det ingen som er gode på å holde ballen. Dier kan erstattes med Wanyama uten at laget blir veldig svekket (til tider er til og med Wanyama bedre enn Dier), men Dembele er det ingen som er klare til å erstatte nå som Winks er litt fortapt.

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66010

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
mka07 skrev:

Haha. Så herlig at du er så genial at du ser hvor genial Dembele er da..
Man trenger ikke være genial for å se hvor god Dembele er. Man må bare klare å se litt forbi "han scorer ikke nok mål - ergo er han dårlig"-argumentasjonen.

Så kan selvsagt dembele også ha dårlige kamper som alle fotballspillere har iblant, uten at er gjør han noe særlig dårligere egentlig.

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66011

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
Det har vært en ren nytelse å se Dembele tilbake i storslag den siste måneden. Spesielt i toppkampene mot Utd, Liverpool, Juve og Arsenal.
Vi får håpe han holder på kampformen og ikke får noen smeller. Min største kritikk mot Dembele er at han litt for ofte blir skadet og han bruker relativt lang tid på å spille seg i form igjen. Dembele i høst var langt i fra toppen av midtbanespillere i PL

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66016

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Dembele skadefri og i form er absolutt av våre beste spillere, og en ekstremt viktig del av ryggraden vår (sammen med Jan, Eriksen og Kane). Utfordringen i år er at han har vært skadet en del og enten grunnet småskader eller dårlig form har spilt ganske rævva i en del kamper. Spillere som lager eller skårer mål kan enklere ha et par drittkamper uten at folk begynner å klage.

Det virker litt som om enkelte (eller egentlig ganske mange) her inne ikke klarer helt å se helheten når de enten kritiserer eller lovpriser spillere; det blir litt for bipolart. Dembele har vært magisk for oss siden like etter nyttår, men sesongen sett over ett er han ikke i nærheten av å kjempe om årets spiller slik jeg ser det (den vinner nok Kane i år, selv om Super-Jan kanskje kan snyte han for den)

Stats:
Dembele har 13 kamper i PL med mindre en 1 omgang for oss i år, av totalt 29 kamper. Han har 0 mål og 0 målgivende pasninger.

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66017

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
HH skrev:
Slikt skal ikke diskuteres - her skal vi bare nyte. Vi skal også selvsagt tro på Pochettino når han skryter av Dembele, men når han skryter av Levy så skal vi lete etter motivene han har for nettopp å gjøre dette. Og når han skryter av Dembele skal vi også glemme at han synes Sissoko er vår beste hva gjelder balansen mellom angrep og forsvar. Og når medspillere skryter av Dembele så skal vi ikke tenke over hvor meningsløst det er at noen synes han er bedre enn Kane.

Hva er det å diskutere? Klarer du ikke å nyte at en av våre (!) spillere får den type anerkjennelse både fra manager, medspillere, fans fra ulike leire og TV-eksperter. Det er jo ikke sånn at dette er noe nytt. Han har vært så god i tre sesonger på rad nå, til tross for at du har avskrevet ham mange ganger i perioden. Skjønner ikke helt greia. Du er konstant på jakt etter å avskrive og rakke ned på Dembele, samtidig sier du at det kanskje bare er Modric som er bedre i verden?

HH skrev:
Personlig drømmer jeg om en midtbane som ligner litt mer på den City har. Få touch - hvor målet er å finne noen i mellomrommet med en pasning. To ting Dembele er dårlig på (altså bruke få touch og å slå inn i mellomrommet).

Og jeg drømmer om midtbanen Barcelona hadde for 5 år siden. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på hvor god vår midtbane nå faktisk er. At Dembele er dårlig på å finne spillere i mellomrommet er bare tull, det er noe av det han er aller best på. Både presisjonen, timingen og evnen til å dra på seg motspillere for at Alli og Eriksen skal få plass er i verdensklasse. Så er jeg enig i at det hadde vært moro om han hadde hatt en enda bedre spiller ved siden av seg, som eksempelvis De Bruyne.

Det er mange enkeltspillere man kan diskutere kvaliteten til. Men synes spillere som Kane, Dembele, Vertonghen og til dels Eriksen bør komme langt bak i køen. Det er spillere som har vært her i snart 5 år og enda har til gode å spille to gode kamper på rad mot kvalifisert motstand man heller kan diskutere kvaliteten til.
Audere-est-Facere
Siste endring: 7 måneder 2 uker ago av Guardiola.

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66019

• Thomas Skifjord Johansen
  • Thomas Skifjord Johansen's profilbilde
potm.easports.com/

Det er bare å stemmer på han her!!
--- To Dare Is To Do ---

Mousa Dembélé 7 måneder 2 uker ago #66020

• HH
  • HH's profilbilde
Ville vært rimelig latterlig hvis Salah ikke fikk den.

Dembele var sensasjonell mot Juventus, men ikke vært i nærheten av like dominant i PL i februar.

Stemte selvsagt Dembele uansett.

Mousa Dembélé 6 måneder 3 uker ago #66440

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/transfer-news/spurs-transfer-mousa-dembele-contract-14473764

Guardiola akkurat nå:

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"