Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Mousa Dembélé

Mousa Dembélé 8 måneder 1 uke ago #66442

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Hehe.. hyggelig å høre at klubben er desperate etter å få Dembele på ny kontrakt. Også naturlig at spilleren ønsker å avvente å se hvordan sesongen går.
Audere-est-Facere
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Mousa Dembélé 8 måneder 1 uke ago #66443

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
På generelt grunnlag veldig fornøyd med at kontrakt-prat tas utenfor sesong.
Følgende bruker har takket deg: Knut

Mousa Dembélé 8 måneder 1 uke ago #66444

• HH
  • HH's profilbilde
Snakk om en artikkel om ingenting.

Ikke særlig mange klubber større enn oss som ville hatt noen interesse av Dembele. Jeg vil påstå sannsynligvis ingen.

I den grad jeg bekymrer meg er det at Dembele nok aldri har hatt en veldig stor kontrakt noe sted. Han har nok, litt som Alderweireld, tjent mindre penger enn mange av de man kan sammenligne de to med. Mer forståelig at man da tenker seg om to ganger hvis man skulle få et ekstremt høyt lønnstilbud et annet sted. Skal vi "sprenge banken" så må det være for Kane og Eriksen (kanskje Alli hvis han kan komme tilbake på sporet igjen) - ikke "gamlinger" som Dembele og Alderweireld.

Faktisk mer bekymret for at vi gir Dembele en for lang kontrakt enn at han ikke signerer med oss. Ikke umulig at han nå kan holde seg frisk, men mer sannsynlig at han om noen år vil ha enda større problemer enn han har i dag - da vil han bare være i veien.

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66800

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
www.independent.co.uk/sport/football/tra...-italy-a8308736.html

Mye exit-rykter rundt Dembele i dag. Snakkes om Kina og Italia.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66801

• HH
  • HH's profilbilde
Ikke at jeg ønsker at han drar, men skulle vi få en latterlig sum fra Kina så håper jeg virkelig vi selger.

Snakker vi 10m fra Italia kan han like gjerne spille ut kontrakten.

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66881

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Vanskelig å skulle ha en enkel formening om hva vi skal gjøre med Dembele.

I form er han ekstremt god; mot gode lag ofte vår beste spiller, men han er ofte halvskadet og har et ganske dårlig bunn-nivå. Samtidig spiller vi sjeldent veldig gode kamper uten Dembele på laget og vi har ingen i troppen som kan ta hans rolle på en ordentlig måte.

Jeg håper klubben har identifisert det samme og jobber på spreng for å finne en spiller til å fylle rollen ved siden av Dier/Wanyama på midten; Winks kan godt bli en spiller vi får nytte av, men han er ikke Dembeles erstatter neste sesong. Vi trenger en spiller som kan ta kontrollen på kampen; enten via styrke og å holde på ballen slik Dembele gjør, eller med raskt hode og fantastiske passninger slik Luka gjorde det tidligere.
Følgende bruker har takket deg: Arvid

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66882

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Saken er vel egentlig enkel. Får vi inn nokon spelarar på sentral midt som kan spele bedre en Dembele, så kan vi selge han, om vi skulle få eit høgt bud. Allt anna er vel strengt tatt uaktuellt. Wanyama, Sissoko, Dier og Winks er ikkje godt nok. Og da må det spelar inn før Dembs kan gå ut.

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66883

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg ser for lite Spansk fotball til å mene no veldig om det, men er ikke N'Zonzi en type sliller vi kunne sett på til no slikt? Eller er han for dårlig med passningsfoten?

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66884

• HH
  • HH's profilbilde
N'Zonzi ville vært en oppgradering av Wanyama etter min mening. Erstatter vi Dembele med han så kommer det til å forkorte livet mitt med 2-3 år.

Etter min mening er hovedgrunnen til at vi ikke er nr. 2 i ligaen den sentrale midtbanen. Dier er OK, men har ikke hatt noen særlig fremgang fra da han slo igjennom. Fortsatt ung nok til at det kan komme. Wanyama er OK, men vil aldri være stabilt noe mer enn en fin kar å ha i troppen. I går går han på to gode løp med ball, men slår så to pasninger en norsk 13-åring på dårlig kunstgress om vinteren ville skjemtes over. Winks har vært ubrukelig. Antakeligvis pga skaden, men veldig vanskelig å vite hvor man har han nå. Sissoko har fungert som nødløsning, men er virkelig ikke en CM. Så har man Dembele. Borte mot Juventus er han fabelaktig, men hvor ofte har vi sett den Dembele i år? 3-4-5 ganger? Ikke at han er dårlig så ofte, men han er ikke stabilt god nok til å være vårt soleklare førstevalg på midten. Dembele hadde en helt utrolig ca. 18 mnds periode før årets sesong, men i år har han som alle de andre CMene ikke vært god nok.

Det hjelper selvsagt ikke på situasjonen på midtbanen å selge vår bestemann, men hvis en kinesisk klubb byr 50m (Oscar-penger) kan jeg ikke helt se hvordan vi kan si nei.

Dembele, Dier, Wanyama, Winks + 1 ville vært "optimalt". Da kan Dembele hviles mer, Winks får ett år til og "+1" kan få tid til å spille seg inn.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Mousa Dembélé 7 måneder 3 uker ago #66887

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Trenger definitivt en oppgradering på CM. En som kan flytte både beina og ballen raskere og mer effektivt enn det Dembele kan. Litt dilemma om man skal selge Dembele. En ting er hvis den vi handler ikke er bra nok, noe det aldri finnes en garanti mot. Hvis Dembele er borte står isåfall Winks (og kanskje Sissoko) igjen som eneste alternativ, og det er ikke bra nok hvis ikke Winks finner tilbake til den perioden han hadde sist høst. På den annen side, å beholde Dembele kan redusere spilletiden til Winks markant, og Winks trenger definitivt å spille for å utvikle seg. Et utlån for sistnevnte samt å beholde Dembele ut kontraktstiden kan være en løsning.

Jeg kunne også tenkt meg en DM ala Ruben Neves, en som er mer ballsikker og har en farligere pasningsfot enn Dier/Wanyama, men så lenge vi har en CM som kan ta det offensive ansvaret har vi forsåvidt mer enn god nok dekning i de to. Det er når en av de (spesielt Wanyama) skal begynne å bidra nevneverdig offensivt at problemene starter.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 7 måneder 3 uker ago av Dougie.