Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Nytt stadion og nytt treningsanlegg

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76280

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Noen som har teorier om hvorfor stadionnavnet ikke har blitt solgt?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76281

• Christian
  • Christian's profilbilde
Inge ivar skrev:

Ikke gode nok tilbud kanskje?

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76282

• Knut
  • Knut's profilbilde
En annen (kanskje mindre sannsynlig) teori kan være at sponsoren er amerikansk/har amerikanske interesser og at man vil gjøre en PR-greie ut av det ifm NFL-kampene som skal spilles i oktober?
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76283

• HH
  • HH's profilbilde
Christian skrev:
Inge ivar skrev:

Ikke gode nok tilbud kanskje?

Alltid et spørsmål om hvor mye bedre tilbud man tror man kan få.

Kan være noe i NFL-linken. Så blir det rart hvis noe ikke kommer i forbindelse med eller rett etter NFL-kampene.

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76284

• Inge ivar
Mhm, tenker også at sponsorer ønsker navnet sitt før NFL og CL starter. Så har PL start mye av de samme markedene. Det hadde i alle fall vært en stor fuck you til oss som «bor» der om det ble en stor greie foran masse NFL fans som gir helt blanke i navnebyttet. Mulig det er vanskelig å finne sponsor, men det er tross alt et år siden den skulle vært ferdig. Jeg, som tenker at det er et bra tidspunkt å selge klubben, har en tendens til å tenke i de baner.

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76285

• HH
  • HH's profilbilde
Skjønner ikke helt logikken. Hvis en amerikansk sponsor er villig til å legge betydelig mer penger i potten i forbindelse med at NFL kommer så klarer jeg ikke helt å se at det skal være noe "fuck you" til noen Tottenhamsupporter. Og hvis det finnes Tottenhamsupportere som hadde tatt mindre penger for at noe skulle offentliggjøres i forbindelse med PL så "fuck dem" fra meg. Finnes ikke noe ære i å selge navnet sitt uansett. Så lenge det ikke er Bahrain eller noe annet nydelig som skal sponse oss så tar jeg mest penger (greit hvis det er en bitteliten forskjell så gjerne noe mer lokalt - ellers er det pengene som rår).

Fort gjort å glemme at i penger er NFL like stort som PL, La Liga og Serie A tilsammen. Samt at amerikanske firma har en historie med å sponse sport på et helt annet nivå enn engelske. Ser man i PL er det kun Liverpool som har en større avtale med et britisk firma.

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76286

• Knut
  • Knut's profilbilde
Tja, noe lokalt hadde vært stas, men tviler på at Chick King eller Bricklayer's har midlene som skal til :P
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Følgende bruker har takket deg: Christian

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76287

• HH
  • HH's profilbilde
Så synes forsåvidt jeg også at det er litt rart at ting ikke er annonsert. Håper virkelig det er en stor amerikansk avtale som blåser alt av forventninger.

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76288

• Inge ivar
Mulig du misforstod meg HH (som veldig ofte). For meg betyr det en del og spent på hva det blir. Derfor syntes jeg det er kjipt/rart om det skal være en NFL gimmik. Nei, mitt ønsker ikke at det teite navnet skal offentliggjøres med stor bravur og chants før en pl klamp. Historikken sier (nye drakter og spillere) at annonseringen ikke blir gedigen. Greit for meg det.

Ja, jeg vet det er penger som rår. Derfor aksepterer jeg at det skal på anbud. Forstår ikke hvordan de skal få noe ekstra markedsføring ut av det ved å knytte selve dåpen til NFL. De kampene er mest for Europeere. De amerikanerene som har stått opp vet ikke noe særlig om stadion, så navnet er nytt uansett. Derfor tror jeg ikke det er grunnen til å vente. Tipper og håper på amerikansk sponsor. I alle fall noen som respekterer menneskerettigheter.
Følgende bruker har takket deg: mka07

Nytt stadion og nytt treningsanlegg 3 måneder 4 uker ago #76289

• HH
  • HH's profilbilde
Der tror jeg du tar feil. NFL lager noe stort av alt.

Blir bare spekulasjon fra min side, men skulle ikke forundre meg om det også er linket til mulighetene for et fast NFL-lag i England. I så fall kan det fort ta litt tid.

Får London et NFL-lag som spiller hos oss vil vi sannsynligvis kunne få en navneavtale som betaler hele greia. Tipper den avtalen blir den dyreste "naming rights" noensinne i så fall.
Følgende bruker har takket deg: Knut