Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Man U(2) - Tottenham(3) 28/10 kl. 13:30

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63383

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
JohnWhite skrev:
madbitt skrev:
At flere av våre spillere spilte for 3 dager siden kan også være av betydning.

Tror dette er riktig. Og det er for svakt at det blir sånn. Vi har så utrolig mye erfaring med å brenne krutt i en turnering vi egentlig ikke bryr oss om (EL). At vi gjentar det med ligacupen er litt for dumt
Davies, Toby, Sissoko, Dier spilite hele kampen mot West Ham. Son spilte 83 min i samme kampen, og Llorente spilte 72 min, og han er en spiller som er gammel. At Toby og Dier spilte hele kampen for noen få dager siden kan godt være grunnen til at vi slapp inn målet vi gjorde på slutten. 2 omgangen var også mye svakere enn 1 omgang, som er med på å underbygge dette. At spillerne kun hadde 2 hviledager etter pool kampen som var en kamp med voldsomt tempo gjør nok ikke saken bedre. Nesten naturlig at det var litt mindre saft i laget i dag. 3 kamper på 6 dager er for mye.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 1 år 7 måneder ago av madbitt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63384

• Osvaldo
  • Osvaldo's profilbilde
"United er ikke så gode" ser jeg flere skriver. Er dette seriøst ment? Jo de var veldig gode. Ikke sprudlende offensiv festfotball nei, men de presser utrolig smart og gjør det veldig vanskelig for oss gjennom hele kampen. Vi blir tvinget til å slå mye støtte samt at det koster veldig mye energi å skape noe fremover. Dette er det desidert beste laget vi har møtt i PL i år.

Syns faktisk vi klarer å skape ganske mye, spes ved Alli og den ved Siss som blir satt 13 m til venstre. Vi hadde virkelig muligheten med sløset vekk alt. Tror fort vi hadde vunnet denne med Kane på banen.

Ser også at Eriksen blir nevnt negativt. Ja, touchen satt ikke helt i dag men han jobbet veldig bra og tok en masse harde dueller. Dette har jeg savnet hos han. Soleklart godkjent match av han. Winks var også god tross at han ofte fikk hardt press mot seg. De bak hadde veldig god kontroll første timen, og dessverre raknet det på målet.

Aurier derimot, han var svak gjennom hele kampen. Usikker, taper masse dueller og lar dem slippe enkelt til på den siden et utall ganger. Jeg ville brukt det siste byttet på å få Tripp inn (antar han satt på benken) for å få gode innlegg på Lorente. Ganske utrolig at Lorente kun fikk ett innlegg mot seg alle minuttene han spilte.

Utrolig dårlig følelse å tape mot denne drittklubben år etter år. De har en voldsom fordel av hjemmebane. Til og med ballguttene er drillet til å irritere motstander med å bruke lang tid på å gi ballen til han som skal ta innkastet. For ikke å snakke om hornsignalet som gikk de 10 siste sekundene av ekstratiden. Møkk!
COME ON YOU SPURS!!
51,61,20?
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63385

• Presley
  • Presley's profilbilde
Surt at vi mister fokus på målet, der glipper forsvaret.
Vi lå bakpå, men det skal sies at United var aggresive gjennom kampen.Vi tapte for mange dueller på midtbanen og for lite bevegelse framover.

Greit at Sissoko gjør det bedre nå, men bør han starte slike kamper.God innsats, men offensivt mangler han litt.
Son på topp kan jeg forstå, han jobbet hardt og gikk på løp.Ble byttet ut, men jeg mener vi burde satt han vingen.Han er spiller med teknikk og fart.
Mulig jeg tar helt feil her, men jeg synes at Alli må ta seg sammen.Ikke den samme innsatsen lengre og han sutrer mer nå.Til tider så jogger han rundt på banen, hvor er det blitt av den aggresiive og sultne Alli.

Forsvaret vårt gjorde egentlig en god kamp.Toby og Vertonghen står bra sammen og holdt Lukaku i sjakk mer eller mindre gjennom hele kampen.Et tap her er ingen krise, vi reiser oss igjen det er jeg sikker på.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63386

• HH
  • HH's profilbilde
Hvis vi har kjøpt en spiller som må hvile seg etter å ha spilt 72min for tre dager siden så kan vi like gjerne legge ned klubben.

Ikke uenig av kritikken av Pochettino hva gjelder bruken av troppen, men deler ikke oppfatningen at vi manglet energi av den grunn (i denne kampen). Utd vant ikke denne kampen fordi de fysisk sett sto bedre enn oss.

Synes Eriksen er et godt eksempel på hvor mye Pochettino bommer. Spiller helt grusomt i starten. Forøvrig en posisjon Alli burde ha spilt i hvis man første skulle gå for denne formasjonen. Spiller seg opp til veldig dårlig. Ser plutselig ut som en fotballspiller når Dembele kommer inn. I 5-3-2 kan Sissoko gjøre en jobb defensivt og på kontringer, men når Utd legger seg dypt uten ball så dreper han all rytme med sin dårlige teknikk. Litt som Dawson før i tiden. Sissoko har sin nytte, men han må brukes på riktig måte. Forøvrig kan ikke Dembele spille i 5-3-2 heller. Klarer rett og slett ikke å dekke nok rom på sine eldre dager.

At Dier slipper en slik bak seg har skjedd minst 20-30 ganger siden han begynte å spille stopper i PL (selvsagt ikke alltid blitt mål i mot av den grunn). At vårt trener/analyseapparat ikke har plukket det opp, eller evt. gitt %$#%, er rimelig inkompetent.

Uansett. Tviler ikke på at vi kommer til å bli veldig gode denne sesongen også. Aldri trodd vi kan vinne ligaen med den midtbanen. Winks har løst den ene plassen. Hvis Pochettino kan bomme litt færre ganger taktisk samt at vi får inn en CM til sommeren kan denne troppen fint vinne ligaen i 18/19. Og vi kan fint gjøre det veldig bra i CL med litt flyt.

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63387

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
"United er ikke så gode", kommer vel av at de leverte svakt mot Huddersfield, men alle vet at United er mye bedre enn de viste der. Nei, de var ikke gode mot pool borte heller, men de tok poeng og det er veldig vanskelig på Anfield.(vi ble rundspilt der i fjor) Vanskelig å si at et lag som hadde sluppet inn 4 mål på 9 kamper og scoret 22 mål på like mange kamper,(scoret flere og sluppet inn færre mål enn oss) og som hadde 0 baklengs på Old Trafford er så himla dårlige. Men Mourinho er kjent for en stil som ikke er gnistrende offensivt, men heller et lag som er veldig i balanse defensivt og som er veldig vanskelig å score mål på. I tillegg til at han er taktisk blant de beste managerne. Ekspert på å gjøre gode motstandere dårlige.

At Dembele ikke er like god på å dekke rom lenger kan ha litt med alder å gjøre, men han er kun 30 år og jeg tror det har mer med at han er rusten etter å ha vært ute lenge/lite kamper enn alder.

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63388

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg synes Utd spilte svakt. Jeg synes det var en særdeles svak kamp med tanke på at dette er to av de bedre lagene i Europa.

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63390

• RH
  • RH's profilbilde
Mye snakk om alle stegene vi har tatt de siste årene, men skal dette laget noen gang kunne vinne ligagull må det klare å heve seg i bortekampene mot de beste. Vi slo vel City på Etihad for to sesonger siden, og United på Old Trafford to sesonger på rad i 12/13 og 13/14, men bortsett fra det er det skrale greier. Til og med bunnlagene vinner jo av og til borte mot de store. Mitt inntrykk er at vi aldri klarer å prestere opp mot vårt beste i slike kamper. Heller ikke Poch har klart å få inn den mentaliteten. Før jul har vi igjen å møte både Arsenal og City borte. Kan sette det meste jeg eier og har på at vi ikke vinner noen av de heller. Tilsvarende med matchene på Anfield og Stamford Bridge etter nyttår. Ikke fordi vi er et dårligere lag, med unntak av City, men fordi vi rett og slett ikke takler den typen anledninger.

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63391

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
HH skrev:
Jeg synes Utd spilte svakt. Jeg synes det var en særdeles svak kamp med tanke på at dette er to av de bedre lagene i Europa.
Dette har mye med at Mourinho baserer sitt spill på å ødelegge for mostander i stedet for å spille først og fremst spille eget spill slik eksempelvis Redknapp gjorde. Da vil man få mye dårligere kamper. For Mourinho er resultater 99% av fotball.

Folk må ikke bli for kravstore heller. Er ikke lenge siden at bortekamper som dette stort sett var ensbetydende med at vi ble rundspilt. Vi spiller en relativt jevn kamp, og vi har marginer i mot i og med at Alle burde scoret og vi burde ledet 1-0 midtveis i 2 omgang. I tillegg til at vår viktigste spiller er ute, som også er uflaks. Målet vi slipper inn er heller ikke typisk for laget føler jeg. United hadde egentlig veldig få store sjanser som de burde scoret på. Den største var muligens headingen til Lukaku, headingen i stolpen, men han må gå litt tilbake og får ikke det helt store trykket på headingen, og den måtte nok gått helt inntil stolperoten for at det skulle blitt mål.

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63393

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Jeg leser at TV2 gir Eriksen 8er på børsen. Jeg så bare første omgang og da mener jeg at dansken kun spilte til maks en 4er.

Han slo bare feilpasninger og mistet ballen altfor lett de første 45 minuttene. Han virket ukomfortabel og ville nesten ikke ha ball.

Spilte han seg så stort opp etter pause?

Winks imponerte meg før pause med løpsvilje, en fantastisk ro med ballen og evnen til å vende spillet flott. Winks spilte faktisk ball i hatt med Matic før pause.

Hvordan spilte Winks etter pause?
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 7 måneder ago #63394

• HH
  • HH's profilbilde
Winks var god hele kampen. Ble sliten, men forståelig det. Uten tvil vår beste på midten. Skulle ønske han var litt råere i blant. Måten han bare glir forbi folk er rimelig unikt for en midtbanespiller. Han trenger ikke å drible som Dembele - han glir bare forbi når han ser motstanderen står på feil ben.

Eriksen var bedre med Dembele på banen. Skapte vår eneste store sjanse. Antakelig derfor han får en så høy score. Fortjente det på ingen måte. I starten av første virket det som han spilte med rød drakt. Får det på navnet. Forøvrig håper jeg prosjektet med å ha Eriksen dypt i banen snart tar slutt. Hadde han kunne takle som Modric så greit nok, men det kan han ikke.
Følgende bruker har takket deg: Hørry-Kane