Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Man U(2) - Tottenham(3) 28/10 kl. 13:30

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 9 måneder ago #63395

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Kay Edvin Sættem Nessæther skrev:
Jeg leser at TV2 gir Eriksen 8er på børsen. Jeg så bare første omgang og da mener jeg at dansken kun spilte til maks en 4er.

Han slo bare feilpasninger og mistet ballen altfor lett de første 45 minuttene. Han virket ukomfortabel og ville nesten ikke ha ball.

Spilte han seg så stort opp etter pause?

Winks imponerte meg før pause med løpsvilje, en fantastisk ro med ballen og evnen til å vende spillet flott. Winks spilte faktisk ball i hatt med Matic før pause.

Hvordan spilte Winks etter pause?

Eriksen var dårlig. Første 10min var han grusom med masse feilpasninger. På Spurs Web appen fikk han 5, og det er jeg enig i. Første 70min er han på 3, men spiller seg kraftig opp etter at Dembele kom inn. Han burde jo hatt målpoeng, men Dele var svak på den store sjansen. Eriksen får 8 må være på bakgrunn av siste 20min, da kan jeg være enig, men når han var svak mesteparten av kampen, så blir 8 helt natta.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Hørry-Kane

Pl: Manchester United - Tottenham, 28/10 KL:13.30 1 år 9 måneder ago #63396

• HH
  • HH's profilbilde
madbitt skrev:
HH skrev:
Jeg synes Utd spilte svakt. Jeg synes det var en særdeles svak kamp med tanke på at dette er to av de bedre lagene i Europa.
Dette har mye med at Mourinho baserer sitt spill på å ødelegge for mostander i stedet for å spille først og fremst spille eget spill slik eksempelvis Redknapp gjorde. Da vil man få mye dårligere kamper. For Mourinho er resultater 99% av fotball.

Folk må ikke bli for kravstore heller. Er ikke lenge siden at bortekamper som dette stort sett var ensbetydende med at vi ble rundspilt. Vi spiller en relativt jevn kamp, og vi har marginer i mot i og med at Alle burde scoret og vi burde ledet 1-0 midtveis i 2 omgang. I tillegg til at vår viktigste spiller er ute, som også er uflaks. Målet vi slipper inn er heller ikke typisk for laget føler jeg. United hadde egentlig veldig få store sjanser som de burde scoret på. Den største var muligens headingen til Lukaku, headingen i stolpen, men han må gå litt tilbake og får ikke det helt store trykket på headingen, og den måtte nok gått helt inntil stolperoten for at det skulle blitt mål.

Jeg kjøper delvis den. Må presisere at jeg ikke tenkte på underholdningsverdien når jeg sier "dårlig". Dog alt for mange situasjoner hvor vi blir presset bakover - tre pasninger mellom stopperne før Lloris sparker ballen ut til innkast midt på egen banehalvdel. Utd var ikke noe bedre. Jones og Smalling så særs nervøse ut i perioder - dessverre presset vi dem aldri skikkelig.

Men skylder ikke på laget egentlig. Pochettino som la opp til at vi skulle ta i mot press. De eneste gangene de første 60-65min hvor Utd så litt nervøse ut forsvarsmessig var når Vertonghen eller Dier tok med seg ballen fra forsvaret. Men selv da hadde de få eller ingen gode pasningsalternativer.

Hva gjelder Utd var det akkurat det samme. Satte oss egentlig aldri under skikkelig press. Målet er småguttekvalitet på forsvarsspillet. Den store sjansen til Lukaku kommer av håpløst forsvarsspill fra Dembele (igjen). To gode lag som spiller en dårlig kamp spør du meg - kvalitetsmessig. Det er selvsagt ei subjektiv vurdering. At andre mener kvaliteten var god, men at de to lagene rett og slett bare nøytraliserte hverandre kan jeg forstå (uten å være enig).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.