Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65259

• HH
  • HH's profilbilde
Meget fornøyd med kampen. Jeg synes vi spiller med intensitet og godt å se oss presse et lag over hele banen igjen - anført av Alli. Alli skapte ikke så mye, men nå lignet han hva gjelder innstilling litt på den gamle Alli. Med han i presset og Eriksen på banen blir vi et helt annet lag. Alle fortjener egentlig skryt (med unntak av Kane og delvis Son), men selv var jeg mest imponert over Sanchez. Startet kampen rimelig vimsete - både hva gjelder posisjonering og det han gjorde med ballen i beina. Spilte seg stort opp og avsluttet egentlig prikkfritt. Viktig takling 1 mot 1 i en situasjon som kunne forandret kampen og han førte til og med ballen gjennom presseledd på en effektiv måte. La oss håpe dette sier noe om hans mentale styrke (selvsagt for tidlig å konkludere med noe der).

Når det er sagt preger mål kamper. 1-0 er lotto. At det ikke blir 1-1, men 2-0 er også rimelig tilfeldig og muligens litt ufortjent. Resten av kampen er vi tydelig best, men der gir jeg Mourinho rett - Utd var da mentalt ferdige (noe som er skremmende fra deres ståsted - at de gir opp så lett). Jeg synes reaksjonene her inne er litt vel positive, men greit nok det da alt er typisk katastrofe de gangene vi ikke får 2 mål i gave. Går litt opp i opp.
Siste endring: 4 måneder 2 uker ago av HH.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65260

• Knut
  • Knut's profilbilde
Veldig fornøyd med kampen!!!

Meeen urovekkende at vi scorer på tilfeldigheter og flaks, fremfor de sjansene vi spiller oss frem til på mer normalt vis. Har mye å hente på effektivitet!

Bra at vi starter den utfordrende perioden vi er inne i nå med seier, men vi må score på de sjansene vi får for å henge med når vi møter Lpool tror jeg.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65261

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Er 1-0 egentlig flaks? Hadde vi sett på det som noe annet en fantastisk spill hvis det hadde skjedd etter 10 minutter i stedet for 10 sekunder? Enig at 2-0 er litt tilfeldig, men slike ting skjer jo når vi gang etter gang lager muligheter.

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65262

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
Er 1-0 egentlig flaks? Hadde vi sett på det som noe annet en fantastisk spill hvis det hadde skjedd etter 10 minutter i stedet for 10 sekunder? Enig at 2-0 er litt tilfeldig, men slike ting skjer jo når vi gang etter gang lager muligheter.

Flaks at man normalt ikke får slike mål mot et lag som Utd.

At Kane vinner hodeduellen skjer i blant, men han er knapt noen favoritt på en slik ball. At ballen ramler ned til Eriksen skjer 1 av 50 ganger? At Eriksen sitt løp ikke blir fulgt skjer 1 av 20 ganger?

Ikke så veldig annerledes enn målet Martial skåret på OT. Da taper vi på et mål som på toppnivå egentlig aldri skal skje. Dette er den type mål som man skårer blant 13-14-åringer. Spark langt. Se hvor ting ramler ned.

Sånn skjer i blant. Og det skjer oftere for gode lag, men å kalle 1-0 fantastisk spill hvis du ikke heter Olsen til etternavn klarer jeg ikke å forstå. Men det er verdt å prøve selv om man bare skårer 1 av 1000 ganger da man har lite å tape etter avspark. Tror faktisk målet er å tidlig få en duell høyt oppe i banen. Mest for å sette standarden hva gjelder trykk og intensitet mer enn å skåre mål.

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65263

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
HH skrev:
At Kane vinner hodeduellen skjer i blant, men han er knapt noen favoritt på en slik ball. At ballen ramler ned til Eriksen skjer 1 av 50 ganger? At Eriksen sitt løp ikke blir fulgt skjer 1 av 20 ganger?

Skal vi legge like kriterier til grunn, hvor mange mål scores det da som ikke er flaks?
- One team in London -

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65264

• Knut
  • Knut's profilbilde
Synes spesielt "pasningen" fra Alli til Eriksen er mer flaks. For det så da virkelig ikke ut som om det var det han prøvde på??
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 4 måneder 2 uker ago av Knut.

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65265

• HH
  • HH's profilbilde
Brakar skrev:
HH skrev:

Skal vi legge like kriterier til grunn, hvor mange mål scores det da som ikke er flaks?

Er noe med graden.

Det oppstår situasjoner hvor det er X% sannsynlig at angrepsspilleren vinner den duellen. Når du har flere dueller på rad med lav % som allikvel vinnes vil jeg kalle det flaks. Så kan man diskutere om det i andre tilfeller der Kane havner på åpent mål hvor mange situasjoner bak i tid man skal ta med før den siste situasjonen. Det vil alltid være en motspiller som på et eller annet tidspunkt har gjort en teknisk eller taktisk feil.

Jeg er 100% sikker på at man kan finne rimelig mange situasjoner mot f.eks WH som i utgangspunktet var mer sannsynlig å skåre på enn den der mot Utd. Så er det litt tilfeldig når noe blir mål og noe ikke blir det.

Dessverre er folk generelt (ikke deg spesifikt) dårlige til å forstå sannsynlighetsberegninger. Husker hvordan Drillo ble latterligggjort når han telte "nestensjanser" eller hva han nå kalte det. Så klarer ikke folk å forstå at i noen kamper skaper man 3 sjanser og skårer 3 mål, mens man i andre skaper 10 sjanser (eller farlige situasjoner / "nestensjanser") og skårer ingen. I hvilken kamp presterte man best? Som lag gjorde man det antakeligvis bedre i den kampen man skapte 10 sjanser selv om resultatet ikke var like godt. Så hører man at "kliniske avslutninger" etc. også teller i prestasjonen osv. Verden blir mye vanskeligere når ting ikke er svart/hvitt og det er det ikke alle som orker å forholde seg til.

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65266

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
Merkelig å lese at noen syntes utd var nærmere 2-1 enn vi 3-0 , da så vi ikke samme kamp.
Snakker om flaks, ja i fotball er mye tilfeldigheter. Det som ikke er tilfeldigheter er at vi vant denne kampen komfortabelt.
alt i alt fortjent, vi satt ikke de klare sjansene, og fikk da heller litt hell i de mindre sjansene.

Vi trengte litt flaks, for å få en god feeling her, og så fort det var 2-0, så var det kun 1 lag på banen. da hadde gutta fått den selvtilitten de trengte. og de dårlige opplevelsene mot newport og southampton var borte. hadde vi ikke fått 2-0 hadde kampen muligens skiftet tone. Men uansett sånn makt demostrasjon etter 2-0 er sjeldent å se.
Spillerne og mourinho ble bare sittende som tilskuere i mesteparten av kampen, men at de er nærmere 2-1 klarer noen å lire av seg her inne. Da er man bare like kverulant som enn 14 åring spør du meg
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Oddmar Nyrnes, Øystein Svensen

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65267

• Knut
  • Knut's profilbilde
Misforstå meg rett ihvertfall; jeg synes kun det er synd at vi ikke er mer effektive på det jeg vil karakterisere som gode sjanser.

Manu stilte ikke opp til kamp igår. Var aldri i nærheten.

PL: Tottenham (5) - Man Utd (2) 31. jan kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #65268

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
cjmozart skrev:

Egentlig ganske enig i dette.
Flott prestasjon av Kane å vinne hodeduellen, og så fyller vi opp i boksen på riktige tidspunkt.
Svakt av Jones på 2-0, men det er etter fint spill fra oss.

Man kan si at vi brenner mye sjanser, men så lenge det er Kane som brenner de blir jeg ikke bekymret sånn sett :)