Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45

CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45 7 måneder 1 uke ago #65680

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Aurier var ikke god, men heldigvis ble det ikke mål på straffen han laget. Det ble det derimot av Davies-situasjonen. Aurier hadde en vanskelig mann å passe i Douglas Costa, som er meget hurtig. Ikke gitt at Tripp hadde taklet oppgaven bedre, for han er blant annet hakket tregere. For det er ikke alt for lenge siden at jeg har sett Tripp også blitt ordtlig herjet med. Men det Aurier må bli bedre på er å ikke takle hvis du ikke er rimelig sikker på at du tar ballen og ikke mannen. Var jo også kun 2 hviledager fra forrige match, og det kan godt tenkes at Tripp var sliten også. Ingen av baklengsmålene hadde Aurier skyld i. Dog sier det ikke noe om at Aurier var god, for det var han ikke. Han var under pari, men hadde nok også vanskelige forhold.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av madbitt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Guardiola

CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45 7 måneder 1 uke ago #65681

• Sir Heim
  • Sir Heim's profilbilde
Om noen har lyst til å le litt, så kan jeg kopiere inn verdens mest presise-upresise forhåndsanalyse jeg delte med min bror:

"Tror egentlig dette blir en veldig skummel kamp. Tipper Eriksen scorer veldig tidlig. Av typen på et frispark eller noe innøvd. Så går vi tidlig opp i 2-0 med Kane på straffe. Etter dette tar Juve fullstendig over. Presser oss helt bakover mot egen 16 foran et buende publikum. Ser likevel vi kan være giftige inn i mellom på noen raske overganger med Son. Men i løpet av resten av kampen vil Juve først redusere og deretter utligne. Tipper det blir Higuain. Men tror ikke de kommer lengre enn til 2-2 og et fantasisk utgangspunkt for oss før hjemmekampen"

Man kan si at jeg var nesten spåmann i forhold til kampforløp, men bytta vist LITT om på lagene bare:)
Ikke neste år, men i år!!!
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, Knut

CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45 7 måneder 1 uke ago #65682

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
Nja, tenker at Poch fint kunne tatt han av etter det gule kortet i andre omgang siden han med det og straffe-situasjonen ville vært nær rødt i neste situasjon. Det trur jeg Aurier ville skjønt som en forsiktighet og ikke en kritikk av prestasjon og hadde nok gått fint. Noe av grunnen til at Aurier blei på er vel at han er hakket raskere en Tripp og skulle spille mot en av CLs raskeste vinger.

Mulig, men da er man tilbake til det gule kortet. Var et par ganger du så Aurier tenkte seg litt om (som forsåvidt var en god ting).

Egentlig helt merkelig at Juventus ikke kjørte hardere mot Aurier. Jeg hadde gjort alt for å sette Costa en mot en i hele andre omgang. Så må selvsagt vi få litt skryt også for at vi var gode defensivt som lag - slik at det ikke var bare enkelt for Juventus å evt. få til noe slikt (Costa er heller ikke spesielt smart - da min personlige vurdering selvsagt).

Jeg er for å gi spillere trygghet etc., men hvis noen er så skjøre mentalt at de ikke kan bli byttet ut så har vi et problem. Også et spørsmål for de som sitter på benken. Lite motiverende å ikke få spille selv om den som er ute på banen tydelig ikke presterer. Mange av de feilene Aurier har gjort som Tottenhamspiller skyldes rett og slett at det koker i hodet. Det er pasningsfeil og beslutningsfeil en spiller på det nivået egentlig aldri gjør. Det kan fikses bare han finner riktig fokus (ikke stresset, men ikke for avslappet heller). Hvordan man skal komme dit vet jeg ikke. Kan jo se Gomes for Watford. Sier ikke at Aurier må bort for å finne det, men Gomes havnet i en negativ spiral i Tottenham han bare ikke kunne komme ut av. Frykten for feil ble så stor at nye feil oppsto som en konsekvens. Kan jo håpe Aurier avsluttet med en god følelse - jeg tviler.

Jeg tror Pochettino ble litt stresset. Og jeg tror han ikke ville forandre på noe som fungerte. Kjenner til problemet som trener selv. Men selv om f.eks Dier er bedre enn Wanyama så er ikke Dier bedre enn Wanyama etter å ha løpt som en gal i 80 min. For meg finnes det kun to grunner til å vente med bytter så lenge 1) man har igjen en i tilfellet skade 2) man sparer fordi man kanskje ønsker å gjøre et annet type bytte hvis det skåres mål.

Hva gjelder 1) så trenger man ikke spare to eller tre. Hva gjelder 2) så tviler jeg på at vi hadde satset hardere offensivt om vi f.eks hadde fått 3-2 i mot (fortsatt et bra resultat før Wembley).

CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45 7 måneder 1 uke ago #65683

• Kay Edvin Sættem Nessæther
  • Kay Edvin Sættem Nessæther's profilbilde
Det er jo ikke mange kampene siden Walker-Peters ble bytta i pausa.. Da burde Aurier tåle det også. Værre å ta ut ungdommen ved pause enn Aurier. Større sjanse for at unggutten hadde fått seg en knekk enn nykjøpet. Men nok om det
Tottenham-fan siden 1988!

CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45 7 måneder 1 uke ago #65684

• CWaddle
  • CWaddle's profilbilde
Flere som sliter med det samme som tidligere nevnt ... ;)
www.tv2.no/sport/9680608/
COYS
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av CWaddle.
Følgende bruker har takket deg: Brakar

CL: Juventus - Tottenham 13/2 kl. 20:45 7 måneder 1 uke ago #65685

• Presley
  • Presley's profilbilde
Utrolig imponerende at vi greier å hente oss tilbake etter å ha ligget under 2-0 etter 9 min.Det er rett å slett meget sterkt, viser hvilke styrke som er i laget.Ikke ofte Juventus slipper inn to mål på hjemmebane.Aurier laget starffe og slike takling forsøk av han har vi sett før, kan nesten kalle det for en Aurier klassiker.
Kan virker ut som får panikk når noen går forbi han og han skal rette det opp uannsett.Veldig fornøyd med 2-2, her får vi med oss viktige bortemål.Slike jeg har lest så greier vi å ta over kampen etter den tøffe starten, hvem hadde trodd det.
Jeg tror også at Toby blir værende hos oss, han var ikke med i denne kampen og da går ryktene med en gang.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen