Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69902

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Tottenham Hotspur - Cardiff City

Stadion: Wembley Stadium, London
Når: Lørdag 6. oktober kl. 16:00
Dommer: Mike Dean
TV: TV 2 Sport Premium

Forventet lagoppstilling:
Lloris
KWP, Davinson, Toby, Rose
Lamela, Dier, Winks, Son
Moura, Kane

Subs: Gazza, Davies, Foyth, Wanyama, Sissoko, GNK, Llorente
Injured: Jan, Dembele, Alli, Aurier, Eriksen, Vorm (og Janssen)
Suspended:

Motspiller å se opp for: Ingen stjerner, men Bobby Reid er ganske god og digre Sean Morrison kan være en lei nøtt på defensive dødballer
Forventet resultat: 4-0 Kane 2, Lamela, Son

Kommentar:
Den største spenningen med Spurs-øyne knytter seg kanskje til graden av restitusjon etter kraftprøven mot Barcelona onsdag. Lamela løp enormt mye, og måtte gå ut med krampe 10 minutter før full tid. Har vært mye skadet og bør kanskje hviles her. I såfall er det vel duket for Sissoko.
- One team in London -
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, mka07, Knut

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69904

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ganske sikker på at Sissoko starter, men usikker for hvem. KWP fra start hadde vært vanvittig kult. Er det én kamp han faktisk må/bør starte hvis det skal være noe vits i å ha han hengende rundt så er det jo denne. Ellers håper jeg en unggutt som Skipp får sjansen fremfor GNK. GNK har jo åpenbart ingen fremtid i klubben, så liten vits i at han skal blokkere tilgangen til en av de unge lovende.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69905

• HH
  • HH's profilbilde
Lloris
Foyth Alderweireld Sanchez
KWP Winks Dier Rose
Lamela Kane Lucas

På den måten slipper Sissoko å starte. Vi har litt krutt på benken i Son. Selv om han har vært ubrukelig er det mulig han kan tilby noe siste 20.

Tror Trippier starter. Pause nå uansett. Kan evt. sette Dier ned og Wanyama inn. Mer realistisk, men tror Foyth kan være fin i en kamp vi har ballen mye. Han prøver å være produktiv bakfra.

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69906

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
HH skrev:
Lloris
KWP Winks Dier Rose
Lamela Kane Lucas

På den måten slipper Sissoko å starte. Vi har litt krutt på benken i Son. Selv om han har vært ubrukelig er det mulig han kan tilby noe siste 20.

Tror Trippier starter. Pause nå uansett. Kan evt. sette Dier ned og Wanyama inn. Mer realistisk, men tror Foyth kan være fin i en kamp vi har ballen mye. Han prøver å være produktiv bakfra.
Absolutt en spennende oppstilling, men tror sjansen er minimal for at både Foyth og KWP starter. En kan jo alltids håpe på en av de.

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69907

• HH
  • HH's profilbilde
Pride_Of_London skrev:
HH skrev:
Lloris
KWP Winks Dier Rose
Lamela Kane Lucas

Absolutt en spennende oppstilling, men tror sjansen er minimal for at både Foyth og KWP starter. En kan jo alltids håpe på en av de.

Enig. Samtidig som jeg synes Pochettino er på vei bort fra det som har gjort at vi har blitt bedre - gi de yngre sjansen.

Dier og Alli fikk tidlig viktige roller. Nå vil få lykkes like godt som de, men som Winks nå viser så må man få jevnt med muligheter over tid hvis ikke kommer man aldri til å ta steget. Hadde Winks blitt satt ut igjen etter en svak ligakamp hadde han aldri fått oppturen i andre omgang mot Barcelona.Som et eksempel - jeg hadde mye heller tatt Declan Rice til helga enn Wanyama. Ikke fordi jeg mener Rice nå har et høyre toppnivå enn Wanyama, men gode spillere som ikke er i form blir fort ganske middelmådige. Jeg ser ingen grunn, basert på hva Foyth og KWP tidligere har vist, at de ikke kan spille en kamp som denne.

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69908

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
Yepp. Økt press på resultater har nok spilt inn på Pochettinos vilje til å gi de yngre sjanser.
Jeg synes spesielt "behandlingen" av KWP er spesiell. Han har imponert når han får sjansen, men med dobbel dekning på begge backene får han sjansen kun 1 gang i halvåret eller noe slikt. Ikke spiller han på ungdomslagene heller og utlån er tydeligvis heller ikke aktuelt... Stort talent som nå de siste sesongene knapt spiller fotball. At han måtte tilbringe hele kampen i Ligacupen på benken synes jeg var utrolig dårlig.
Foyth er gjerne litt annerledes sin han i fjor hadde en stor overgang med flytting fra Argentina til England. I tillegg ble han skadet og mistet nesten hele pre season der han utvilsomt var tiltenkt mye spilletid. Jeg håper han straks er 100% og kan dras fram fra glemselen igjen. Spesielt hvis Verthongen er skadet til over neste landskampspause og kampene kommer tett som haggel i Okt/Nov

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69909

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
helt riktig, press på resultater betyr alt.
hva jeg ikke liker er hvor vi har tapt oss defensivt, hvor vi under Poch allti har vært solide, så har feilene kommet på lpende bånd, selv fra såillere som vanligvis ikke gjør feil, da kan man lure på om vi bør tenke litt tilbake i tid, trene mer ala før, og få gutta til å løpe mest, året vi kjempet med leicester om PL gull, så hadde vi spillere som løp enormt mye mer enn vi gjør idag. Dette er nok fordi vi prøver være klokere med kreftene, men vi ser at vi ikke er så smarte, og erfarene nok til at det funker.
Vi har også sluttet å variere i presstet, både bakfra og forover, så presser vi sjeldent som et lag, men individuelt, da fungerer det dårlig.
I de 2 første sesongene til Poch, så varierte vi også med lange utspill, til korte utspill, noe vi har gjort om til kun korte utspill, vi har også sluttet å score på dødballer,da spessielt cornere, og man ser sjelden de korte cornerne, noe vi så mye av tidligere. Vi MÅ bli flinkere til å variere, vi er alt for forutsigbare, og det feller oss gang på gang. Med variasjon, så får man også variert trenignsmetoder, som gir mindre spessialitet, men mer overaskende.
Vi har også vært langt bedre i pasningspillet, feilpasningsprosenten i år eller den vanlige treffprosenten er vesentlig lavere enn tidligere.
Mangel på fokus, og litt inn i en en sporet vei er feilen i laget, håper Poch ser dette, og at vi jobber knallhardt mot å komme tilbake i formen vi hadde da vi avsluttet sesongen for 2 år siden, med 7-2 og 6-1 om jeg ikke husker feil. kane scorte på bestelling både på hodet,med venstre og høyre fot, selv i samme kamper. Den formen der er hva som gjorde oss fryktet, savner tiden da Kane var så god at vi var et one man team, så kane, vær så snill og kom deg i form, da blir det lettere for våre andre

Sånn da fikk jeg tømt mye av tankene før kamp, og kan lade opp til en forhåpentligvis underholdene og målrik kamp i vær favør, og et kane hattrick hadde smakt godt
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69910

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
KWP synes jeg også det er veldig rart at ikke har fått flere sjanser. Synes han til og med vært blant våre bedre de få gangene han har fått prøvd seg.

Ellers er det på tide at laget begynner å luke bort alle disse store personlige feilene som koster mye. Vært en lang periode med Poch der jeg synes vi var veldig gode på dette med å unnga store personlige feil/markeringsvikt på dødballer, men i det siste har jeg inntrykket av at vi ikke engang er middels på dette.

Da jeg så oss mot pool, der jeg synes vi så skrekkelige ut, antageligvis det værste jeg har sett under Poche tenkte jeg at mye av grunnen var fordi pool har blitt så veldig gode. Men etter å ha sett pool i et par kamper etterpå mot Chelsea og Napoli, skjønner jeg at det er vi som har blitt så mye dårligere enn tidligere. Chelsea spilte jevnt med pool, og pool klarer uavgjort takket være et drømmetreff på slutten, og mot Napoli taper de og blir nærmest rundspilt. Og vi skal heller ikke glemme at vi ble delvis rundspilt av United i 1 omgang også, og det av et United som er bortimot all time low.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 2 uker 1 dag ago av madbitt.

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69911

• HH
  • HH's profilbilde
madbitt skrev:
KWP synes jeg også det er veldig rart at ikke har fått flere sjanser. Synes han til og med vært blant våre bedre de få gangene han har fått prøvd seg.

Ellers er det på tide at laget begynner å luke bort alle disse store personlige feilene som koster mye. Vært en lang periode med Poch der jeg synes vi var veldig gode på dette med å unnga store personlige feil/markeringsvikt på dødballer, men i det siste har jeg inntrykket av at vi ikke engang er middels på dette.

Da jeg så oss mot pool, der jeg synes vi så skrekkelige ut, antageligvis det værste jeg har sett under Poche tenkte jeg at mye av grunnen til at vi så skrekkelige ut er fordi pool har blitt så veldig gode. Men etter å ha sett pool i et par kamper etterpå mot Chelsea og Inter, skjønner jeg at det er vi som har blitt så mye dårligere enn tidligere. Chelsea spilte jevnt med pool, og pool klarer uavgjort takket være et drømmetreff på slutten, og mot Napoli taper de og blir nærmest rundspilt. Og vi skal heller ikke glemme at vi ble delvis rundspilt av United i 1 omgang også, og det av et United som er bortimot all time low.

Nå synes jeg generelt det er en overdrivelse at vi gjør så mange feil. Men hvor ofte husker man en feil gjort av en motstander som førte til at vi vant en kamp? De gangene det skjer blir det ofte glemt, mens man gjerne husker ei feilpasning Mason gjorde 6 år etter at de skjedde. Er jo helt naturlig som Tottenhamfan at man føler det slik, men ikke en spesielt "vitenskapelig" tilnærming til ting.

Så vet jeg ikke om du kritserer Pochettino eller spillerne. Ikke enkelt å være mentalt på helt riktig plass før de store kampene. Noen ganger blir man for ivrig (Lloris mot Barcelona), mens andre ganger er man ikke giret nok - intensiteten blir for lav. For meg er det vel så mye et spørsmål om ledelse som å snakke om enkeltspillere. Mot Juventus, Inter, Barcelona etc. er det ganske mange spillere som har gjort en (og kanskje to) store feil. Det tyder for meg på at det er et lagproblem for meg. Noe Pochettino må ta mye av ansvaret for.

Ikke dermed sagt at dette er noe som ikke kan løses av Pochettino og laget. Rosenborg er det gode gamle eksempelet hvor Eggen i mange år ikke klarte å stable et lag på beina som kunne konkurrere i Europa - det forandret seg. Jeg tror vi er litt på vei, men jeg synes samtidig at dette er noe Pochettino har noew å hente på - hva det nå enn er som gjør at noen lag blir mye mer robuste enn andre.

PL: Tottenham (4) - Cardiff (19) lør 6/10 kl 16:00 2 uker 2 dager ago #69912

• HH
  • HH's profilbilde
Pride_Of_London skrev:
Yepp. Økt press på resultater har nok spilt inn på Pochettinos vilje til å gi de yngre sjanser.
Jeg synes spesielt "behandlingen" av KWP er spesiell. Han har imponert når han får sjansen, men med dobbel dekning på begge backene får han sjansen kun 1 gang i halvåret eller noe slikt. Ikke spiller han på ungdomslagene heller og utlån er tydeligvis heller ikke aktuelt... Stort talent som nå de siste sesongene knapt spiller fotball. At han måtte tilbringe hele kampen i Ligacupen på benken synes jeg var utrolig dårlig.
Foyth er gjerne litt annerledes sin han i fjor hadde en stor overgang med flytting fra Argentina til England. I tillegg ble han skadet og mistet nesten hele pre season der han utvilsomt var tiltenkt mye spilletid. Jeg håper han straks er 100% og kan dras fram fra glemselen igjen. Spesielt hvis Verthongen er skadet til over neste landskampspause og kampene kommer tett som haggel i Okt/Nov

Igjen enig i alt.

Og jeg forstår også at noen ganger så har man bare ikke talenter gode nok til å gi de sjansen. Selvsagt utrolig vanskelig å skulle spille seg inn hos oss. Også enig i at Foyth meget mulig ikke er helt klar grunnet skadeproblemer. Selvsagt vanskeligere for en uten rutine å skulle komme seg "inn" igjen. Ville vært dumt hvis han fikk spille før han er klar for så å gå på en dårlig opplevelse. Både for han personlig og laget.

For meg handler det om å være modig. Skal man spille med Wanyama fordi han er et sikrere valg eller skal man slenge inn en unggutt fordi Wanyama tydelig ikke er 100% klar? Det gir unggutter motivasjon og det forteller Wanyama hvor lista ligger (Wanyama er litt tilfeldig valgt her - det gjelder alle de litt mer rutinerte som ikke presterer slik de burde). Det kan skade oss på kort sikt, men for meg er det veien å gå for å skape noe spesielt på lengre sikt.
Følgende bruker har takket deg: Pride_Of_London