Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73465

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Borussia Dortmund - Tottenham Hotspur

Stadion: Signal Iduna Park, Dortmund
Når: Tirsdag 5. mars kl. 21:00
Dommer: Danny Makkelie (NED)
TV: TV2 Sport 1

Forventet lagoppstilling:
Lloris
Toby, Davinson, Jan
Aurier, Sissoko, Skipp, Davies
Lamela
Kane, Lucas

Subs: Gazza II, Rose, Foyth, Winks, Dier, Eriksen, Son
Injured: Alli (Trippier ikke i troppen)
Suspended:

Motspiller å se opp for: Reus, Sancho
Forventet resultat: 2-0 Lamela, Son

Kommentar:
Spent på hvordan Poch balanserer troppen sin her sett opp mot slitasjen etter bikkjekampene foregående uke, det gode utgangspunktet etter 3-0 hjemme, vissheten om at det likevel er en kvartfinale i Champions League som står på spill og lørdagens veldig viktige bortekamp mot Southampton.

Trippier er hjemme i London, og trekket med Wanyama var ikke videre vellykket. Både Dier og Winks er tilbake og kan spille viktige roller. Sissoko har spilt veldig mye i det siste, men virker å ha en helt rå tåleevne og kan være viktig i kontringsspillet. Eriksen og Son virker ute av form for tiden, men Sør Koreaneren scorer alltid mot tysk motstand. Kane har kommet rett fra skade og spilt tre kamper på én uke.

Mange viktige valg som må tas. Hadde vært perfekt om vi kunne hvile noen spillere, samtidig uten å sette et avansement på spill.
- One team in London -
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, CWaddle, Knut, Arvid

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73466

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Tipper Winks går rett inn og backene bytter, ellers som mot Arsenal.

Selv om det har vært svakt offensivt de siste kampene, føler jeg meg ganske trygg på at vi scorer her, siden Dortmund er nødt til å sende alle mann fremover og vi kanskje er best når vi får litt rom å boltre oss i. Isåfall blir det bortimot umulig å rote det bort. Må bare unngå at de får en sjokkstart med et par tidlige mål, så går dette veien.

Edit: Også håper jeg vi lærte etter Chelsea at vi ikke kategorisk spille tiki-taka ut av forsvar når vi møter høyr press på bortebane.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 2 måneder 2 uker ago av Dougie.

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73467

• HH
  • HH's profilbilde
Mange skal selvsagt spille landskamper, men hva gjelder belastning akkurat nå så er ikke den så ille isolert sett (jeg er mer bekymret for belastning over tid - som jeg tror vi lider litt under nå). Tirsdag for så lørdag med landslagspause.

For meg blir det da mer et spørsmål om å starte med de som virker til å ha litt overskudd på trening - uavhengig av hvem det er.

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73471

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
BVB er ikke i storform om dagen de heller (1-3-2 siste seks kamper), og i podcasten Football Weekly fra The Guardian nevner at de er i et tittlerace med Bayern München, og kanskje vil prioritere ligaen fremfor CL?

Har veldig lyst på en seier og en god følelse etter kampen!
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73473

• HH
  • HH's profilbilde
Får vi 1-0 kan jeg ikke forstå annet enn at denne kampen bare dør. Men får BVB 1-0 spiller det liten rolle hva de prioriterer - da vil kampen leve sitt eget liv.

Skal selvsagt rimelig mye til for at vi ikke går videre, men spiller Foyth må vel Lloris redde minst to straffer osv. :lol:
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73474

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Dæsken dette kommer til å bli en batalje!!!
Føler meg faktisk ikke trygg på dette her fordi om vi leder 3-0 etter første kamp:

Grunn 1: Starter vi kampen med Hawaii-spill i bakre ledd og slipper inn mål det første kvarteret?
Grunn 2: Lager vi miniputt-straffe igjen?
Grunn 3: Skal vi på død og liv bedrive Kamikaze-spill i forsvar når vi blir pressa høyt?

Eller skal vi for en gangs skyld greie å være tight og ikke minst være PÅ fra dommeren blåser i gang kampen?
Her er det mange spenningsmomenter!

Jo lenger vi greier å holde tyskerne unna jo bedre er det for oss - vi har Kane og Son som kan straffe dem hardt når de må frem.

Da er det bare å håpe på at fruen går og legger seg tidlig og at ungene sover søtt når kampen starter i Tyskland...

COYS!
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Knut

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73475

• Knut
  • Knut's profilbilde
Vi har tidligere demonstrert at vi plutselig kan slippe inn 2 mål på få minutter ute i Europa - så nøkkelen her er, som Poch også har uttalt, å angripe denne kampen som det er 0-0 fra første kamp. Så er spørsmålet i hvilken grad han klarer å få spillerne til å spille som om det var tilfellet. Å ta avansement for gitt er livsfarlig gitt "formdippen" vi er inne i.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Følgende bruker har takket deg: Hørry-Kane

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73477

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
Savner Llorente på benken til trådstarter. Han kan bli en viktig joker både offensivt og defensivt om det drar seg til på en lite fordelaktig måte for oss. Egentlig kunne jeg tenkt meg han allerede i fra start, og gitt Kane 20-30min i 2.omg. Samtidig ser jeg at det neppe skjer, og at det kanskje er det rette, tross alt.

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73478

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Syns Lucas burde starte på topp, evnt Son. Kane får hvile, og laget blir giftig på kontringer.

CL 1/8: Dortmund - Tottenham tir 5. mars kl 21:00 2 måneder 2 uker ago #73480

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Ginola #14 skrev:
Savner Llorente på benken til trådstarter. Han kan bli en viktig joker både offensivt og defensivt om det drar seg til på en lite fordelaktig måte for oss.

Fant ikke plass til han dersom vi skal hvile både Son og Eriksen (de må selvsagt være med i kamptroppen). Den konkrete vurderingen er at han er for dårlig i overgangsspillet samtidig som vi kan ha bedre nytte av Winks og Dier. Jeg blir imidlertid svært overrasket dersom jeg treffer med laguttaket, føler det er mange usikkerhetsmomenter som vil spille inn.
- One team in London -