Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Sommervinduet 2020

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81166

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Tråd for tanker og forhåpninger rundt overgangssvinduet.

Mou virker å ha beina godt planta på jorda mtp hva som er realistisk. Både uttalelsene hans, samt rapporter fra journalister og ITK tilsier at det blir et vindu uten store navn inn, men han virker samtidig å ha en klar plan på markedet som står i stil med forutsetningene. Med litt flaks kan dette fortsatt bli et veldig bra vindu. Vært noen skrale sommervinduer nå (selv om det fortsatt er hakket for tidlig til å kaste endelig dom over forrige sommer), og nå er vi ekstremt avhengig av å treffe blink all den tid både City, United og Chelsea virker å kunne bruke en del penger.

Av spillere inn, virker det som vi er ute etter en CDM, en backupspiss og en høyreback. Højbjerg virker å være nærmest pr nå, den tyder det meste på at går i boks. Hva gjelder høyreback, er vel Aarons nevnt, men ikke veldig hyppig. Mulig et evt kjøp av høyreback er betinget et salg av Aurier. På spissplass har vi jo vært en del linket til Callum WIlson i det siste. Liker han godt, men litt skadeutsatt? Hadde kanskje heller foretrukket King isåfall, gitt at han kan bekle flere roller. Deeney har også vært nevnt, en type jeg føler kunne passet godt inn hos Mourinho.

Hva gjelder spillere ut, har jo Aurier vært linket til Milan i det siste. Å bytte Aurier med feks Aarons hadde ikke gjort meg noe, så gjenstår det å se om tanken da er at Tanganga eller evt Foyth og Gedson er nok som backup. Blir ikke overrasket om Foyth forsvinner, og KWP ryker vel fort til Soton ifbm Højbjerg-dealen. Ellers blir det vel neppe så mange ut, virka på Mou som Skipp går på lån. Mulig Sess også, men usikker på hva tanken er nå som vi har en god matchingsarena i EL.

N'Dombele selvfølgelig den store jokeren. Motstridende meldinger der, Fabrizio Romano (en av de mer velrennomerte på twitter) melder at det er forhandlinger med Inter, og at det mulig er snakk om Skriniar andre veien, men et par av de som følger Spurs tettest (Kilpatrick blant annet) sier at det ikke er snakk om noe salg. Jeg tipper Mou er mer gira på et salg enn Levy, men at Levy kommer til å sette ned foten her. Blir for dumt hvis vi skal gi opp en så talentfull spiller så fort. Skriniar er en klassestopper, og forsåvidt en erstatter for Jan, men nå som vi har Tanganga og Dier, gir ikke den helt mening.

Håper (og tipper) dermed følgende vindu:
Inn: Højbjerg, Aarons, Wilson/Deeney/King
Ut: KWP, Aurier og evt Foyth.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81167

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Inn: Højberg, Kim Min-Jae, Castagne og King.
Ut: Lamela, KWP, CCV, Foyth, Skipp (lån).
Siste endring: 3 måneder 3 uker ago av spurs_90.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81172

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/players/serge-aurier-mourinho-aarons-transfer-18704340

Jeg ville gått for løsningen med Tanganga. Evt beholdt Foyth i samme slengen.

Ny RB og Tanganga/Foyth
Tanganga/Foyth, Toby, Dier, Sanchez
Davies og Sess/evt Cirkin
Bra dekning det. Meningsløst å gi femårskontrakt til Tanganga hvis han bare skal være fjerdevalg som stopper.

Med Kim Min-Jae inn, ryker vel fort Foyth også. Ikke sett Kim, men må innrømme at jeg ikke ser poenget.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 3 måneder 3 uker ago av Dougie.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81173

• Christian
  • Christian's profilbilde
Dougie skrev:
https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/players/serge-aurier-mourinho-aarons-transfer-18704340

Jeg ville gått for løsningen med Tanganga. Evt beholdt Foyth i samme slengen.

Ny RB og Tanganga/Foyth
Tanganga/Foyth, Toby, Dier, Sanchez
Davies og Sess/evt Cirkin
Bra dekning det. Meningsløst å gi femårskontrakt til Tanganga hvis han bare skal være fjerdevalg som stopper.

Med Kim Min-Jae inn, ryker vel fort Foyth også. Ikke sett Kim, men må innrømme at jeg ikke ser poenget.

Skjønner heller ikke den med Kim Min-Jae. Er de så sikre på at han vil ta nivået og styrke oss? Skal ærlig innrømme at jeg ser lite asiatisk fotball, så aner ikke noe om spilleren. Min mening er at spillere som Alderweireld, Sanchez, Dier, Foyth og Tanganga bør være foran i køen som stopper. Men Kim kan jo ha Van Dijk-kvaliteter, hvem vet. Regner med at speiderne i Spurs bør ha oversikten i hvertfall.
Siste endring: 3 måneder 3 uker ago av Christian.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81174

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Er vanskelig å vite nivået på Kim ja. Men er jo ettertraktet hos mange klubber, så tydelig at han har noe.

Gir kun mening hvis Foyth går iallefall (hvilket virker sannsynlig). Kan godt være Mou har gitt opp Foyth, men ville vært litt rart. Vi snakker om en 22-åring (yngre enn Kim) med 10 landskamper for Argentina.

Kan jo være økonomisk også - at man kan få Kim for en veldig billig penge, selge Foyth betraktelig dyrere, og dermed frigjøre midler for andre posisjoner.
Siste endring: 3 måneder 3 uker ago av Dougie.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81175

• Christian
  • Christian's profilbilde
Dougie skrev:
Er vanskelig å vite nivået på Kim ja. Men er jo ettertraktet hos mange klubber, så tydelig at han har noe.

Gir kun mening hvis Foyth går iallefall (hvilket virker sannsynlig). Kan godt være Mou har gitt opp Foyth, men ville vært litt rart. Vi snakker om en 22-åring (yngre enn Kim) med 10 landskamper for Argentina.

Kan jo være økonomisk også - at man kan få Kim for en veldig billig penge, selge Foyth betraktelig dyrere, og dermed frigjøre midler for andre posisjoner.

Det er et fullt mulig scenario, men Mourinho må jo se potensialet til Foyth. Med litt rettledning fra trenerteamet (Ledley King), så kan han bli en svært god forsvarer. Har jo sett potensialet hans, må bare luke vekk dumme feil. Jeg synes bl.a at Aurier hadde mindre feil mot slutten av sesongen, sikkert noe de har jobba med på feltet og mentalt.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81177

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Foyth og Aurier ut kan fort være feil. Toppnivået til disse 2 ikke en selvfølge og få inn igjen og sku Mournhos og Nå King få Aurier enda 1 hakk opp og Foyth i samme retning så vil jeg beholde begge.
Ndombele er faktisk en mulig verdensstjerne å ydderst få spillere med hans nærteknikk . Må få 1 sesong til .
1 spiss, 1 venstre back om sees ikke er klar og rose selges kam være nok isommer .
Sitter med mistanke om mange slår tilbake 2020/21.
Deriblant , NDOMBELE,Aurier,Foyth,Lamela og mer stabilt av Winks,Alderw,Alli,Sanches .
4 plass og 1 tittel mitt tips 2020/21 ,bedre spill,langt bedre defensivt og bedre humør her inne og blant fansen .
Coys

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81178

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å forstå logikken i noen av de vi er linket til - og kanskje enda mer ikke linket til.

Det trenger ikke bety noe, men vanligvis er man alltid linket til en spiller før man kjøper vedkommende. Så er det selvsagt uendelig mange man blir linket til hvor det aldri blir noe av, men utrolig sjelden det motsatte skjer.

Højbjerg gir mening. Usikker på om han blir som den gode eller dårlige Matic, men type spiller er absolutt på sin plass. Som alltid er man optimist om sommeren angående nye spillere.

Så er vel mine andre refleksjoner ganske like de andres i denne tråden. Hva skjer på høyrebacken? At Mourinho skal kvitte seg med Aurier har jeg 0 tro på, men skal Tanganga eller Foyth spille der? Foyth har vel bare spilt stopper under Mourinho? Så synes jeg egentlig Tanganga så bedre ut som back enn stopper så kanskje er det tanken? Kan kanskje se for meg han litt som Ivanovic. Får ikke akkurat vann i munnen av de alternativene, men Aurier er blitt bedre og ser ingen grunn til at Tanganga ikke kan bli en bra back selv om jeg (og sikkert alle andre) trodde han var en midtstopper som spilte på feil plass. Han er på ingen måte helt ubrukelig fremover som back og meget mulig noe han kan utvikle. Jeg vet ikke, men merkelig stille hva gjelder det å bli linket til andre backer. Castagne som jeg ikke kjenner til kan vel spille der.

Litt samme på den andre siden. Der har vi selvsagt Sessegnon og Cirkin, men litt trist at det kan fort bety 35 ligakamper på Davies. Davies er for meg helt OK i troppen, men han burde vært andrevalg. Så er det forsåvidt både spennende og modig hvis Mourinho tar sjansen på at Sessegnon og/eller Cirkin skal etablere seg. Å kjøpe en ny som blokkerer for de ville også vært merkelig. Personlig hadde jeg solgt Sessegnon, men håper jeg tar feil der.

På stopperplass er jeg egentlig ganske fornøyd. Dvs. en av Sanchez, Dier, Tanganga (hvis han blir stopper) eller Foyth må ta et steg til. Jeg er på ingen måte sikker på det, men ei heller tror jeg det er så lett å bare kjøpe en stopper som er automatisk bedre enn de nevnte. Merkelig nok er stoppere og da spesielt Kim noe vi virker til å være sterkt linket til. Enig i betrakningene rundt Tanganga hvor f.eks å kjøpe Castagne og Kim da fullstendig blokkerer hans muligheter så fremt ikke Aurier selges. Kommer Kim må Foyth forsvinne. Trist hvis det skjer, men aksepterer at man noen ganger må ta tøffe beslutninger.

På midten og fremover har jeg ikke så mange andre ønsker utover Højbjerg. Skulle gjerne ha solgt Sissoko og muligens Lamela for en King-type. Jeg mener Son kan spille spiss, men King ville gitt litt mer muskler og er egentlig en type spiller som kanskje passer Mourinho bedre. Samtidig som King kan spille i vingrollen.

Inn: Højbjerg, Kim (kjenner ikke, men føles sannsynlig) Castagne (kjenner ikke han så ikke noe ønske annet enn at han kan spille høyreback) og King (imponert over hans utvikling og tror han ville passet oss).
Ut: Foyth (dessverre - noen må ut), Aurier (tror det ikke, men skjønner ikke hvordan ting skal gå opp hvis ikke - kanskje han vil sørover?),Sissoko (sakte, men sikkert falt tilbake til gamle synder) og Lamela (egentlig ikke fordi jeg ønsker det - selv jeg synes han har sett OK ut til tider under Mourinho, men litt som med Foyth må noen ut).

Vi mangler egentlig litt "top end", men en slik tropp ville blitt veldig balansert. Og vi har folk som Lo Celso, N'Dombele, Son og Kane som har potensial til å være stjerner. Kanskje kan man ta med Alli (selv om jeg har begynt å miste troen på at han blir noe stjerne) og Alderweireld også. Toby i slag er fortsatt en glimrende stopper. Samt Lloris har vært veldig bra nå ei stund. Så selv uten noen store signeringer hadde jeg vært veldig optimist på at vi kunne kjempet om titler med en slik tropp hvis N'Dombele kan bli den spilleren vi trodde vi kjøpt - og Lo Celso ta enda et steg.

Høyreback: Castagne og Tanganga
Stoppere: Alderweireld, Sanchez, Dier, Kim
Venstreback: Davies, Sessegnon og Cirkin
Sentral midtbane: Højbjerg, N'Dombele, Winks, Skipp
Ving/offensiv: Son, Lucas, Alli, Bergwijn, Gedson, Lo Celso,
Spiss: Kane og King

Når man teller opp er det kanskje ingen krise om Aurier bli værende heller - annet enn at det betyr lite spilletid for Tanganga. Også meget mulig det der blir utfallet (eller noe lignende), men med Aurier isteden for Castagne. På sentral midtbane kan selvsagt Lo Celso og Gedson også spille litt ettersom hvordan man former den midtbanen.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, cjmozart, Øystein Svensen, Dougie, Tstone

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81179

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Sissoko virker mer fastgrodd enn Aurier imo. Har jo noen nyttige kvaliteter (litt discount versjon av det Wanyama var en gang i tida), men håper han starter langt færre kamper neste sesong.

Aurier ønsket seg bort forrige sesong (utenomsportslig virker det som), så mulig det fortsatt gjelder. Er iallefall linket bort igjen.

For et år siden hadde vel alle jublet over det, men mer blandet nå. Iallefall når en ser hvem som er linket inn. Et talent ala Hakimi hadde vært en no-brainer, men aner ikke nok om Castagne til å vite om det er en oppgradering.

Mulig man er på utkikk etter en mer stabil type. Lett å glemme at Aurier kostet oss mål også i innspurten (mot Newc og Arsenal, riktignok to langskudd som sjelden går inn, men fortsatt grove ballmist i forkant).

Forøvrig enig ang Davies. Men litt som med Lucas, er det en type Mourinho bare elsker (jeg tror Aurier har spilt så mye mer fordi alternativene mangler). Må nok bare svelge et par sånne litt «trauste» spillere i dette systemet.

Sommervinduet 2020 3 måneder 3 uker ago #81180

• HH
  • HH's profilbilde
"Håpet" mitt hva gjelder Sissoko er at Mourinho virker til å være ganske modig.

At Sissoko spiller mye handler vel så mye om alternativene. Med Højbjerg, en N'Dombele i form og eventuelt en Skipp som er blitt eldre er behovet for Sissoko radikalt forandret.

Så er det ingen krise for meg om Sissoko blir værende. Måten han har oppført seg på som Tottenhamspiller er terningkast 6. Og jeg er 100% sikker på at han vil gi alt selv om han ikke spiller like fast neste sesong. Bare at jeg ikke liker å ha en tropp hvor man har for mange spillere som er helt fjernt fra laget. Kan jo også sende Skipp på lån og beholde Sissoko en sesong til.