Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Erik Lamela

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17734

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Jeg har egentlig ventet på at SpursFC skulle starte denne, da det er på tide med en egen tråd om Erik Lamela.

Rykteflommen har tatt av de siste par dagene, med rapporter i kveld om møte i London. Som 21-åring er kanskje ikke prislappen på 30 + euro helt gæærn. Det store spørsmålet er om han er i tillegg til, eller erstatter for, Bale.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Shake

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17737

• Marcus
  • Marcus's profilbilde
For ikke å nevne Jaspers nyheter:
[Update 366] Jasper re: Lamela

Who: Jasper
Where: SO
When: 14/8/13

High possibility with Bale staying.

Dette er helt tulelte. Om vi får Lamela, og Bale blir... Faen. Jeg må skifte bukser.
Siste endring: 4 år 3 måneder ago av Marcus.
Følgende bruker har takket deg: mka07, Bajsbleia, liern, John, Kristian

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17740

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Fin spiller! :)
Ikke så mange defensive fibre, men det gjøkke no! ;)
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17741

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Hadde tenkt å lage en, men trodde det allerede var en ute, bare så det er sagt. :)

Baldini er ihvertfall i Roma nå. Rykter florere om at det kan være Pjanic og Osvaldo, men aller mest Lamela.

Hva sier dere folkens, Bale, Soldado og Lamela på topp med Paulinho, Dembele og Sandro/Capoue bak? Kan nesten høre Wenger sine knær skjelver. :lol:
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Kristian

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17745

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Der er vel litt av svakhetene i kildene til disse ryktene, om de ikke engang kan være samstemte om Sabatini er i London eller Baldini i Roma. Dersom de er på hvert sted samtidig er i alle fall ingen forhandlinger på gang. :huh:

Lamela er et fantastisk prospekt, men litt uvirkelig. Jeg trodde jeg måtte bli 80 år før jeg så Tottenham bruke 30 mill på én spiller.

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17747

• SenjaSpurs
  • SenjaSpurs's profilbilde
Hvem er han? Kan noen gi en beskrivelse på han?
2-0, and u fu**ed it up!
4-0, and u fu**ed it up!

Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience..

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17751

• John
  • John's profilbilde
SpursFC skrev:
Kan nesten høre Wenger sine knær skjelver. :lol:

Skjønner hva du mener, men det er helt urealistisk å høre den lyden.... Tror ikke det er en lyd i verden som bryter gjennom fra innsiden av den der j.... Parkas/frakk/boble kreasjonen den mannen driver og vaser rundt i!!!!!! Nå er ikke klær viktig når det kommer til fotball, men den der tipper jeg til og med fansen til de røde skjemmes over.....

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17753

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Rykter om at Levy og Baldini skal prøve å få til installments, slik som ble gjort med Soldado.

Vet ikke hvor jeg leste det, men vi har høyst sannsynlig de pengene vi trenger til de kommende årene. Tankegangen er at dette kan betales ned ved hjelp av CL, eller salget av Bale. Verste scenario, økonomisk sett, er at vi mister CL og beholder Bale. Men om vi misser CL plassen til neste år, så er det stor sannsynlighet at Bale er ut døren, og da får vi forhåpentligvis masse penger på bordet fra Madrid sin side og kan betale ned de installmentene.

De satser alt dette året. Som AVB sier "far from done". Det vil være flere spillere inn dørene og flere spillere ut dørene. Blir en slags revolusjon.
Følgende bruker har takket deg: Kristian

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17755

• Marcus
  • Marcus's profilbilde
SenjaSpurs skrev:
Hvem er han? Kan noen gi en beskrivelse på han?

SPILLER
Navn: Erik Lamela.
Alder: 21 år (f. mars 1992)
Nasjonalitet: Argentina/Spania - spiller for Argentina.
Klubb: AS Roma
Posisjon: CF/LW/RW
Høyde: 1,87 meter.

STATS 12/13:
Målpoeng - 15 mål og 5 assists på 33 kamper forrige sesong.
Hvor - samtlige mål forrige sesong scoret innefor 16-meter.
Når - 10/15 mål scoret første halvtime
Hvordan - Venstre: 9. Hode: 3. Tap-ins: 3
Treffsikkerhet - 58% (Bale 59%)
Nøkkelpasninger - 56 (Bale 75)
Pasningssikkerhet - 83% (Bale 79%)

HISTORIE OG "ANALYSE":
Startet karrieren hos River Plate, hvor han bl.a. veivet vekk interesse fra Barcelonas La Masia-akademi. Han spilte 36 seniorkamper for laget i perioden 2009-11. Han scoret ikke mye, men ble likevel ansett som et kjempetalent for den nedrykkstruede klubben. Fart; vilje; og teknikk til å finte og passere spillere var hans varemerke i disse årene. Dette tiltrakk interesse fra bl.a. AS Roma, som kjøpte ham i 2011.

I Roma fikk han virkelig vist hvordan disse kvalitetene kunne brukes, og forrige sesong også hvordan de kunne brukes til å score mål. Der han i 11/12 scoret 4 og assisterte 7 på 29 kamper, gikk han til sommerferie med 15 mål og 5 assist i Serie A i 12/13.

Når vi ser på spilleren som han har fremstått siden slutten av tenårene er det hans tekniske ferdigheter som står frem. F.eks. dribleferdighetene, der han har en imponerende statistikk som viser 48% suksess, mot hhv. 33% og 38% for Suarez og Reus - riktignok i en noe lettere liga. Videre er han rask og har et godt overblikk. Dette gjør at statistikken lyver litt på pasningsfronten - han gjør få spektakulære pasninger og geniale gjennomspill, men hans fart og kløkt gjør at han ofte havner i posisjoner der en enkel pasning kan være gull.

Når han sist sesong fikk sjansen til å vandre og bytte posisjoner viste han også nye kvaliteter. Dette er en gutt som kan skape mål ut av ingenting, og ikke minst å dra laget til seier (særlig tydelig i 4-2 kampen mot AC Milan).

Svakhetene hans inkluderer defensivt arbeid. Dette er en angrepsspiller - han gir alt han har og enda litt til fremover. Dessverre gjør dette ham svak i faser av spillet som rett etter balltap og oppofrende forsvar. Backen bak ham, evt. DM, må alltid være parat i tilfelle balltap, hvilket i tur svkker deres eventuelle offensive kvaliteter. Videre mangler han noe i styrke, selv om han ofte kan kompensere for dette med ren viljestyrke og "guts".

KONKLUSJON
Totalt er Lamela ikke en ferdig spiller, men pokker meg nære. Jeg kunne ønsket mer defensivt arbeid og styrke, men er redd dette kan svekke hans beste attributter, nemlig fart, vending, teknikk og offensivt driv. Med den midtbanen AVB ser ut til å sette sammen i spurs, der alle som spiller har tydelige defensive fibre, kan jeg se en situasjon der spillere som Bale, Lamela og Soldado får herje fritt foran, mens Sandro, Paulinho, Dembele, Capoue, Holtby og Carrol bytter på rollene i gjenvinning og defensiv posisjonering.

Håper dette var noenlunde informativt.

Edit: Basert på litt diverse, dette. Delvis gjennom besøk hos familien der jeg har sett noen kamper (bl.a. mitt livs mest skremmende dag (Lazio-Roma... Lamela scoret, men det er ikke hva jeg husker...), delvis tv-sendte kamper, delvis opta og delvis tilfeldige artikler jeg har lest de siste tre-fire årene.

Edit 2: Ser ikek at vi gir 30 mill GBP for ham. Kanskje 20-25.
Siste endring: 4 år 3 måneder ago av Marcus.
Følgende bruker har takket deg: Petter-Frydenlund, Bombur, Nick Halden, Bamse, Kristian

Erik Lamela 4 år 3 måneder ago #17756

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Men med Lamela og Chadli inn, så må noen ut. Vi vil da ha Bale, Lennon, Townsend, Lamela, Chadli, Sigurdsson og Holtby som offensiv midtbanespillere. Det er hele 7 spillere, som alle helst vil ha spilletid. Townsend har sagt at han kanskje måtte finne seg en ny klubb om han ikke fikk spilletid.

Jeg mener vi har god dekning på vingene og offensivmidtbanen akkurat slik som det er nå. Så klart, Lamela ville jeg ha tatt i mot hver dag. Men det blir lite rom for andre spillere som jeg mener har mye potensial.

Lamela er vel igjen typisk AVB signering med stor løpsvilje og "versatility". Kan spille i flere posisjoner og er målfårlig. Baldini som hentet Lamela til Roma om ikke jeg tar feil. AVB har sagt at Sigurdsson vil bli. Kan dette bety Townsend eller Lennon ut? Lamela er en lik type spiller som Townsend. Han er også bedre og yngre.

Jeg setter spørsmål tegn til hvorfor Lamela skal komme. Blir litt som Bale til Madrid dette. Det er jo først og fremst forsvaret vi burde forbedre oss på mener jeg. Men igjen, så hadde det ikke gjort meg noe om vi kjøper Lamela. Men kommer han, så er det med storsannsynlighet at for eksempel en spiller som Townsend eller Lennon må finne seg en ny klubb.
Følgende bruker har takket deg: Kristian