Billettbestilling – ofte stilte spørsmål

Foto: Paul Childs/Reuters
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Vi får en rekke spørsmål etter nyheten om at Tottenhams Venner nå kan selge til våre medlemmer. 

Her er de mest stilte spørsmålene og svarene på dem. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her kan du ta kontakt med oss på e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. 

Innhold

Hvordan kan jeg bestille billett gjennom Tottenhams Venner?

Du kan søke om billetter ved å sende en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Det er viktig at du ved søknad oppgir følgende informasjon:

  • Hvilken kamp du søker om billett til?
  • Navn
  • E-postadresse
  • Telefon
  • Medlemsnummer i Tottenhams Venner
  • One Hotspur client reference nummer
  • Ønsket tribune (South, East eller North (familietribune)

Det er også laget et eget bestillingsskjema som kan fylles ut og sendes inn. Her finner du ytterligere informasjon om hvordan du søker og en prisoversikt.

Kan jeg søke om mer enn én billett?

Det er kun mulig å søke om én billett pr medlemskap i Tottenhams Venner og One Hotspur. Du kan søke om inntil seks billetter totalt sett, men alle som det søkes billetter til må ha medlemskap med eget One Hotspur client reference number (CRN) og medlemsnummer i Tottenhams Venner. Dette må oppgis for alle når det søkes for å være aktuell for å få tildelt billetter når Tottenhams Venner har fått sin kvote.

Hvorfor må jeg ha One Hotspur-medlemskap? Er det ikke tilstrekkelig å være medlem i Tottenhams Venner?

Tottenham har satt som krav at alle som tildeles billetter gjennom supporterklubbene skal være One Hotspur-medlemmer. Det er to årsaker til dette:

  1. For det første er billetten personlig og kan ikke overføres til andre etter at du har fått tildelt billett. Dette gjøres ved at billetten blir overført til ditt personlige One Hotspur-medlemskort som du får tilsendt etter at du har kjøpt medlemskap. Medlemskortet er da billetten din, som du må medbringe og skanne for å få tilgang til stadion.
  2. For det andre er billettløsningen fra Tottenham slik at den tildelte billetten legges inn på din ticketing account under "Reserved tickets" på Tottenhams hjemmeside. For å bekrefte billetten må du derfor logge deg inn der og betale billetten innen en gitt frist. Denne fristen vil det bli informert om i e-posten fra Tottenhams Venner med bekreftelse på tildelt billett.

Er jeg sikret å få billett når jeg bestiller gjennom Tottenhams Venner?

Tottenham har et begrenset antall billetter som de tilbyr alle offisielle supporterklubber i hele verden. Hvor mange billetter Tottenhams Venner får tildelt avhenger av hvor mange andre supporterklubber som ber om billetter. Fordelingen skjer på bakgrunn av antall medlemmer og hvor mange billetter det søkes om pr kamp. Vi forventer å få tildelt mellom 10-20 billetter til hver kamp.

Er det flere som søker enn det antall vi får tildelt vil vi foreta en loddtrekning blant alle som har søkt om billetter.

Når kan jeg søke om billett?

Du kan søke allerede nå om billett til alle hjemmekampene i Premier League denne sesongen. Tottenhams Venner har egne frister som er satt av Tottenham, og sender inn en samlet forespørsel da. På informasjonssiden vår om kampbilletter ligger det en oversikt over hvilke frister som gjelder for Tottenhams Venner (Request closed), og det er denne dato som er siste frist for å søke om billett til aktuell kamp.  

Når får jeg beskjed om jeg har fått billett?

informasjonssiden vår om kampbilletter ligger det en oversikt over hvilke frister som gjelder for Tottenhams Venner (Request closed), og det er denne dato som er siste frist for å søke om billett til aktuell kamp. En uke etter søknadsfristen får Tottenhams Venner beskjed om hvor mange billetter vi får tildelt ("Allocation Email" i nevnte oversikt). Vi sender ut e-post til alle som har søkt senest dagen etter vi har fått bekreftelsen fra Tottenham, med beskjed om du har fått tildelt billett eller ikke.

Hva gjør jeg om jeg ikke får tildelt billett?

Billettene til supporterklubbene blir tildelt 10 dager før det ordinære salget for One Hotspur-medlemmer åpner. Det betyr at dersom du ikke får tildelt billett gjennom Tottenhams Venner, har du mulighet til å kjøpe billetter da med ditt One Hotspur-medlemskap. Pågangen kommer til å være stor også denne sesongen, så vi oppfordrer deg til å logge deg på din «ticketing account» litt før salget åpner. Oversikt over dato og klokkeslett for finner du på Tottenhams hjemmeside.

Jeg vil gjerne dra på bortekamp. Kan jeg søke om billetter til disse kampene?

Supporterklubbene får kun tilbud om billetter til hjemmekampene på Tottenham Hotspur Stadium. Årsaken er at det er langt færre billetter tilgjengelig for Tottenham-supporterne til disse kampene, og at alle billettene klubben får tildelt selges til de med flest ticketing points, det vil si de med lengst ansiennitet. De siste sesongene er det kun sesongkortholdere med flest ticketing points som har fått tilbud om bortebilletter.

Det samme gjelder også bortekamper i de ulike cupene og i Champions League. Vi får altså ikke tildelt noen billetter til de kampene heller.

Kan jeg kjøpe billetter til hjemmekamper i FA-cupen, ligacupen og Champions League?

Foreløpig har vi kun fått beskjed om at vi kan søke om billetter til hjemmekampene i Premier League. Dersom vi får tilgang om billetter til cupkampene og Champions League vil vi informere om dette så fort det er klart i våre sosiale medier. Følg oss derfor på Facebook, Tottenhams Venner (offisiell side) og Twitter, der vi heter @TottenhamNorway